Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 15 October 2012

Amazing : Penerjun Bebas Austria Pecah Rekod Dunia Lompatan Dari Ketinggian 39 Kilometer (7 Gambar)


Penerjun Austria Felix Baumgartner berjaya mencipta rekod dunia terjun dari pinggir angkasa awal hari ini dan mendarat dengan selamat di gurun New Mexico selepas jatuh bebas dari ketinggian 39km dari aras bumi.

Beliau membuka payung terjunnya setelah mencapai kelajuan jatuh bebas melebihi 1100 kilometer sejam yang meelibih kelajuan bunyi.

“Kadang-kadang anda perlu naik sangat tinggi untuk menyedari betapa kecilnya anda,” kata Baumgartner sebelum beliau melompat dari kapsulnya, sambil diperhatikan di seluruh dunia melalui siaran langsung.

Beliau mengambil masa lebih dua jam untuk naik ke ketinggian terjunan dan telahpun memecahkan satu rekod dunia sebelum melompat lagi, iaitu rekod altitud paling tinggi untuk sebuah penerbangan belon membawa manusia.






Cubaan kali ini adalah yang kedua selepas gagal minggu lalu akibat masalah angin. Baumgartner telah berlatih selama lima tahun dan memegang banyak rekod termasuk terjunan dari Menara Berkembar Petronas.

Sejurus selepas beliau mendarat, Baumgartner terus mengupdate twitternya yang berbunyi, 



 p/s : Giler ah... lompat dari ketinggian 39km tuu..  Kita? Main lompat katak n jalan itik kat depan umah je la...

Sumber : Here

7 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

gayat tuuuuuuuuuu!!!

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

what the fuck did you do with your day? hmm i guess just fap fap fap the whole day?

Anonymous said... Best Blogger Tips

i do 5 times prayer everyday.

ben xii said... Best Blogger Tips

not sure if it's real him or parody acc ?

Anonymous said... Best Blogger Tips

itula manusia, ada ilmu sikit dah berlagak, siap mencarut lagi. Macam org lain tak setanding dengannya.

Anonymous said... Best Blogger Tips

here in malaysia, we jump out of building from authority and interrogation

sekian,
ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kita tgk dia lompat sebab kita sokong.Ni sampai kat tweet pun dah nak berlagak baik gi mampus lagi bagus.Buat penat aku bangga

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...