Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 19 October 2013

WTF : Yes..Akhirnya Dapat Teruna Dia, Fuhh..Selesa (Gambar)

Tanpa segan silu seorang perempuan bawah umur dengan selambanya memuat naikkan gambar dia dengan kekasihnya yang baru sahaja selesai berzina dengan status kontroversi

"YESS AKHIRNYA DAPAT TERUNA DIA. FUHH SELESA ^^)"

Apa nak jadi dengan budak-budak sekarang ini? Semakin hari semakin rosak. Pendedahan internet yang tidak terkawal mungkin mendorong mereka ke arah gejala maksiat.


Sumber : Here
Read More.. "WTF : Yes..Akhirnya Dapat Teruna Dia, Fuhh..Selesa (Gambar)"

Review : Perkhidmatan Kereta Sewa Terhangat Di Kota Kinabalu, Sabah (2 Gambar)



Kali ini pihak ASG nak review pasal sebuah kedai kereta sewa di area Kota Kinabalu, Sabah. Bagi yang melawat atau melancong ke Kota Kinabalu, boleh la sewa kereta kat kedai ni. Yang penting, kereta baru dan murah. Itu la yang kita nak kalau sewa kereta kan?

Tengok la list harga kat bawah ni.. 

Contoh sewa bagi Perodua Myvi auto:
Pengambilan 1 ke 2 HARI = RM130
Pengambilan 3 ke 4 HARI = RM120
Pengambilan 5 HARI dan ke atas = RM100

sewa bagi Perodua viva auto:
Pengambilan 1 ke 2 HARI = RM100
Pengambilan 3 HARI dan ke atas = RM90

contoh sewa bagi Proton Saga auto:
Pengambilan 1 ke 2 HARI = RM130
Pengambilan 3 ke 4 HARI = RM120
Pengambilan 5 HARI dan ke atas = RM100

sewa bagi Toyota Avanza auto:
Pengambilan 1 ke 2 HARI = RM180
Pengambilan 3 ke 4 HARI = RM170
Pengambilan 5 HARI dan ke atas = RM160 


Murah kan? Siap ada diskaun lagi kalau sewa lebih banyak hari.. Pakej macam ni la yang kita nak.. 


So amacam? Kalau berminat, boleh la kontek nombor kat bawah ni... 

Encik Nik Azlan Ali
019-5851031(call/sms/whatsapp)
014-8540063 (call/sms)
017-8959422 (call/sms)
Read More.. "Review : Perkhidmatan Kereta Sewa Terhangat Di Kota Kinabalu, Sabah (2 Gambar)"

Wednesday, 16 October 2013

WTF : [Video] Lelaki Ditampar Kekasih Berkali-Kali Di Khalayak Ramai


Kejadian ini berlaku di Hong Kong dimana seorang lelaki melutut dan ditampar berkali-kali oleh kekasihnya. Sebabnya adalah lelaki tersebut telah membawa perempuan lain ke apartment beliau. Jom kita saksikan drama minggu ini. WTF..

AWAS = Lelaki diatas tiada telur @ testis. 


Sumber : Here

Read More.. "WTF : [Video] Lelaki Ditampar Kekasih Berkali-Kali Di Khalayak Ramai"

Serius : [Video] Lelaki Bisu Disembuhkan Dengan Bacaan Ayat Al-Quran


Seorang lelaki bisu telah berjaya dipulihkan setelah didengarkan bacaan ayat Al-Quran oleh seorang imam. Setelah dibacakan ayat Al-Quran, lelaki bisu tersebut mengucapkan dua kalimah syahadah. Beberapa orang yang menyaksikan keajaiban itu menangis mengagumi kebesaran Allah S.W.T.. Subhanallah.. 


Sumber : Here
Read More.. "Serius : [Video] Lelaki Bisu Disembuhkan Dengan Bacaan Ayat Al-Quran "

Info : Mari Melawat Kilang Membuat Kain Kaabah Di Mekah (20 Gambar)


 Setiap tahun sehari sebelum hari raya Aidiladha, kain yang menutup Kaabah iaitu Kiswa akan ditukar Kain kiswa lama ini kemudian dibahagu-bahagiakan oleh kepada pemimpin negara Islam oleh kerajaan Saudi. Amalam memberikan kain kiswa kepada orang ramai ini sudah diamalkan sebelum Islam menapak di Mekah. Individu pertama yang menutup kaabah dengan kiswa ialah Raja Yemen, Tuba'a Al-Hemyari. Kaabah diutup dengan kain sutera, jerami dan juga kain koptik mesir. Selama ratusan tahun kaabah akan dilutupi kain bagi menggantikan kain lama yang semakin lusuh.

Selepas Islam memerintah Makkah, Nabi Muhammad S.AWtidak menggantikan kain yang menutupi kaabah. Kain kiswa hanya digantikan oleh Rasulullah selepas seorang wanita secara tidak sengaja mengakibatkan kiswa yang sedia ada terbakar apabila membakar setanggi sebagai pewangi kaabah. Rasulullah menggunakan kain Yemen (kain sulaman kapas dan bebiri) bewarna putih untuk menutup kaabah. Selepas Rasulullah wafat para Kalifah menggantikan kain kiswa dengan kain koptik Mesir.  Kain koptik mesir digunakan kerana ia disulam dari bulu bebiri yang lebih tahan lasak dan berkualiti tinggi. Ketika zaman Kalifah Umar, sebahagian kain Kiswa yang lama akan diberikan kepada mereka yang menunaikan haji sebagai kain untuk menutup kepala dari kepanasan mentari.

Ketika zaman Kalifah Mu'awya Bin Abi Sufyan, kain kiswa digantikan dua kalisetahun. Pada hari Ashura ianya ditutup dengan kain sutera manakala pada bulan Ramadan kiswa digantikan dengan kain koptik mesir. Kain kiswa baru dilemparkan di atas kiswa lama sehinggalah pemerintahan Kalifah Al Mandi dari Dinasti Abassiyahpada tahun 739 Masehi. Beliau khuatir berat kiswa yang terkumpul di atas kaabah akan mengakibatkan ianya runtuh.

 Sejak dari hari itu kiswa lama akan dibuang dahulu sebelum kiswa baru diletakkan. Ketika zaman Kalifah Al Ma'mum (813-833) kain kiswa diubah tiga kali setahun. Pada hari kelapan Dhul-Hijja kain sutera merah bersulam digunakan. Pada hari pertama Rejab kain koptik Mesir digunakan dan pada tanggal 29 Ramadan ianya sekali lagi digantikan dengan kain sutera bersulam.

Warna kiswa hitam yang kini biasa kita lihat hanya mula digunakan ketika pemerintahanKalifah An Nasir Dinasti Abassiyah (1180–1225).

Sehingga 1927, kain kiswa dihasilkan di Mesir. Raja Abdulaziz Al Saud kemudian memerintahkan supaya kiswa dihasilkan di Mekah. Kilang pembinaan kiswa dibuka pada tahun 1927 dan sejak dari hari itu kilang yang terletak di Umm Al-Jude, Mekah ini menghasilkan kiswa baru setiap tahun

Kos penghasilan kiswa baru ialah Riyal 17 Juta (RM 14 Juta). Setiap kiswa mempunyai keluasan 658 m2 dan diperbuat daripada 670 kilogram sutera. Sulaman kiswa turut mengandungi 15 KG benang emas. Ia terdiri daripada 47 keping kain dan setiap bahagian adalah 14 m panjang dan 101 cm lebar

Kiswa disulam menggunakan mesin moden dan juga tulang empat kerat pekerja kilang bergantung kepada keperluan. Untuk sulaman terperinci tenaga kerja manusia masih diperlukan.

Jadi inilah serba sedikit sejarah kiswa Kaabah. Selamat menyambut Hari Raya Eidul Adha kepada semua umat Islam.




Sumber : Here
Read More.. "Info : Mari Melawat Kilang Membuat Kain Kaabah Di Mekah (20 Gambar)"

OMG : Coklat Serangga Yang Mula Terkenal Di Perancis (6 Gambar)


PARIS - Seorang pengusaha coklat di Perancis, Sylvain Musquar memperkenalkan perisa coklat baharu melibatkan pelbagai jenis serangga di sini baru-baru ini. Perisa baharu itu diperkenal sebagai usaha untuk mempromosi serangga sebagai makanan ringan popular.

Musquar mendapat ilham untuk memperkenalkan ulat mealworm dan cengkerik yang dihiasi di atas coklat selepas dia bekerja di Jepun dan Korea Selatan. Pembuat coklat di timur Perancis itu percaya cara tersebut merupakan kaedah terbaik untuk menggalakkan orang Perancis memakan serangga.

"Anda tidak perlu lama merenung coklat serangga ini kerana anda tidak akan sanggup memakannya nanti," kata Musquar.

"Kerangupan serangga dan kacang di dalam coklat ini mampu menggoda pelanggan untuk terus memakannya," tambah pengusaha itu.


Sumber : Here
Read More.. "OMG : Coklat Serangga Yang Mula Terkenal Di Perancis (6 Gambar)"

Serius : Fossil Nyamuk Mengandungi Darah Berusia 46 Juta Tahun Ditemui (3 Gambar)


WASHINGTON - Fosil seekor nyamuk betina yang menunjukkan perutnya mengandungi darah dan berusia 46 juta tahun telah ditemui di tebing sebatang Sungai Montana, kata beberapa penyelidik Amerika Syarikat kelmarin.

"Ia merupakan fosil yang amat luar biasa tetapi ia satu-satunya yang terdapat di dunia ini," kata ketua penulis kajian mengenai fosil tersebut, Dale Greenwalt. Dia menulis tentang fosil tersebut di dalam jurnal Proceedings of the National Academy of Sciences.

Dalam jurnal itu, Greenwalt berkata, perut nyamuk tersebut kelihatan seperti sebiji belon yang mahu meletup kerana ia mengandungi darah. Fosil itu ditemui pada sebuah batu lumpur di tebing sungai tersebut.

Greenwalt merupakan pengkaji dari Muzium Kebangsaan Sejarah Semula Jadi Amerika Syarikat di Washington D.C. Sejak bertahun-tahun lalu, dia telah mengumpulkan serpihan batu dari tebing sungai tersebut.

"Batu-batu itu mempunyai lapisan yang nipis iaitu setebal satu atau dua milimeter," kata Greenwalt.


Sumber : Here
Read More.. "Serius : Fossil Nyamuk Mengandungi Darah Berusia 46 Juta Tahun Ditemui (3 Gambar)"

Cool : Nissan Skyline R33 Yang Bertukar Warna Apabila Suhu Berubah (4 Gambar)


Para penjenayah pasti berminat untuk mendapatkan sebuah kereta yang di cat dengan cat sensitif haba seperti kereta Nissan Skyline R33 ini. Cat khas ini telah direka oleh sebuah bengkel di United Kingdom iaitu Auto Kandy. Cat istimewa ini boleh berubah warna apabila disiram dengan air yang menunjukkan perubahan warna kepada warna hitam. Sudah tentu ianya mudah untuk melepaskan diri selepas melakukan jenayah, hanya cari kedai cuci kereta yang berdekatan.


Sumber : Here
Read More.. "Cool : Nissan Skyline R33 Yang Bertukar Warna Apabila Suhu Berubah (4 Gambar)"

Tuesday, 15 October 2013

WTF : Katerina Zemanova, Anak President Czech Republic Ditemui Dalam Video Lucah Dikecam (5 Gambar)

Katerina Zemanova, Anak President Czech Republic Ditemui Dalam Video Lucah Dikecam.
Gadis yang berusia 19 tahun ini adalah anak kepada Presiden Czech Republic Milos Zeman. Dalam salah satu video lucah dari sebuah laman sesawang, seorang gadis kelihatan seperti Katerina. Namun seperti biasa, Katerina menyatakan itu tidak benar. Jadi ramai orang telah mempunyai perbandingan dan nampaknya banyak bahagian pada Katerina serta gadis dalam video itu kelihatan sama. Apa pendapat korang? 

Read More.. "WTF : Katerina Zemanova, Anak President Czech Republic Ditemui Dalam Video Lucah Dikecam (5 Gambar)"

Serius : Pengantin Wanita Terpaksa Tunggu 7 Tahun Untuk Berkahwin Kerana.... (10 Gambar)

Pengantin Wanita Terpaksa Tunggu 7 Tahun Untuk Berkahwin Kerana....  
 Gadis 26 tahun, Kristy Thomson dari UK terpaksa tunggu tujuh tahun untuk berkahwin kerana dia malu akan berat badannya. Jadi dia berusaha untuk mengurangkan beratnya dalam tujuh tahun itu dan akhirnya dia berjaya melangsungkan perkahwinannya.

Read More.. "Serius : Pengantin Wanita Terpaksa Tunggu 7 Tahun Untuk Berkahwin Kerana.... (10 Gambar)"

Serius : Adakah Ini Memang Satu Aksi Yang Menakjubkan? (5 Gambar)

Adakah Ini Memang Satu Aksi Yang Menakjubkan?
Gadis biasa, Gadis mengandung dan Gadis Mendukung Bayinya. 

Read More.. "Serius : Adakah Ini Memang Satu Aksi Yang Menakjubkan? (5 Gambar)"

Serius : Nicole Kidman Masih Kelihatan Menawan Walaupun Selepas 20 Tahun (20 Gambar)

Nicole Kidman Masih Kelihatan Menawan Walaupun Selepas 20 Tahun.
Walaupun dah berpuluh tahun dalam industri lakonan, dia masih kelihatan sangat cantik dan menawan seperti dulu. 

Gambar di bawah adalah dalam urutan dari tahun 1993 - 2013:
Read More.. "Serius : Nicole Kidman Masih Kelihatan Menawan Walaupun Selepas 20 Tahun (20 Gambar)"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...