Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 15 October 2012

Info : Pepatah Lama Untuk Renungan Bersama


Berikut merupakan pepatah rekaan ntah sapa ntah... layan je la..~

Peribahasa: Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
Maknanya: Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.

Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ketaik jugak dia hinggap.
Maknanya: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya dia gerenti start balik punyer.

Peribahasa:Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan Olimpik jua.
Maknanya: Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus.

Peribahasa: Biar putih tulang jgn putih muker.
Maknanya: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi Mat Salleh plak... be proud of what you are.

Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
Maknanya: Ada orang kentotlah tu...

Peribahasa: Seperti kacang luperkan mamak kacang putih.
Maknanya: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler memfofularkan dia.

Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
Maknanya: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke....kat tengah ke...tengah baring ke.

Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknanya: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak......btol tak?

Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
Maknanya: Nasib malang yg tak agak-agak.

Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.

Maknanya: maknernyer . . .

maknernyer................

maknernya.................


Jangan nak tersengeh-sengeh kat depan PC......


Pergi lah buat kerja!!!!!

Sumber : Here

13 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st??

are din said... Best Blogger Tips

o.O

Anonymous said... Best Blogger Tips

eeee laka laka lah abam admin ni...eeee ske nye kite .skenyew...cam lembu

PiSCes Za said... Best Blogger Tips

haha.. ni bukan pepatah lama.. ni pepatah sesuke hati je... ;p

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 1st adalah aku. terimas

Anonymous said... Best Blogger Tips

x tanye pon bodo lau 1st ke mcb

Anonymous said... Best Blogger Tips

x tersengeh langsung...

thehellwiththeworldtoday-_-1st said... Best Blogger Tips

pepatah cam haram..aku siap tumbuk2 pc aku..

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

ok... aku gelak la jugak... hahahahaha... tapi awek sebelah aku ni buat bodo je

mr.fapson said... Best Blogger Tips

biar xde syampu tp jgn xde sabun...sabun dibilik mandi sabunnnnn~~~~~

ben xii said... Best Blogger Tips

lancau apa

Anonymous said... Best Blogger Tips

merosakkan bahasa je korang ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku merokok selama 15 tahun... Alhamdulillah dah hampir 4 tahun aku berenti...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...