Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Thursday, 18 October 2012

OMG : Apa Yang Ada Dalam Mata Dia Ni? (4 Gambar)


Ini sebuah tragedi dalam dunia perubatan, yang sering kita dengar cacing berada di dalam perut manusia sebagai parasit. Namun bagaimana jika cacing hidup di dalam mata manusia hidup? Ini adalah kisah benar.

Satu peristiwa yang sangat jarang dan mungkin satu-satunya dalam 100 tahun terakhir. Peristiwa ini di alami oleh seorang warga Sepanyol, Doktor yang menangani kes ini mengatakan bahawa sekitar 300 pesakit dia tangani setiap harinya selama 20 tahun dalam bidang perubatan, baru kali ini dia menemukan kes seperti ini.


Selama ini pesakit ini tidak menyangka bahawa yang bersarang dimatanya adalah seekor cacing, dia hanya merasakan ada sesuatu yang menguit-nguit di dalam matanya. Setelah semakin lama dia merasakan ada sesuatu yang bergerak maka dia segera memeriksa matanya ke doktor.

Doktor yang memeriksanya cukup terkejut, dia tahu bahawa yang bergerak di mata pesakit itu adalah seekor cacing yang cukup besar. Begitu besarnya cacing ini hingga tanpa alat bantu, cacing ini dapat dilihat bergerak di dalam kelopak mata pesakit.



Doktor pun mencadangkan pembedahan mata untuk mengeluarkan cacing tersebut dari mata pesakit. Setelah pembedahan dilakukan, hasilnya cukup mengejutkan. Seorang pembantu doktor mengukur panjang cacing ini ternyata mencapai panjang 19 sentimeter.

Menurut doktor, Pesakit ini sangat beruntung kerana cacing tersebut tidak masuk ke otak melalui pembuluh darah,yang boleh mendatangkan maut.

Jom tengok video di bawah ni.


p/s : Pergh..... geli siot... 

Sumber : Here

14 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

agak2 mkn ubat cacing ley bunuh skali yg ada kat mata ni x?

Anonymous said... Best Blogger Tips

terbaek

Anonymous said... Best Blogger Tips

apamacam ulat boleh masuk???

Anonymous said... Best Blogger Tips

serius gelinya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1xnak tengok tadi,,tpi nk tgok jugak,,,,,tobat geli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

Stuggahn said... Best Blogger Tips

aku prnh tgok ad pkcik ni jual ubt akr kayu kt masjid puchong..
die ckp sume org ad cacing kt mate..
die ad bwat demo kt sorg mamat..
die titis ubt tu pastu gosok mate mamat tu lpas tu kuar cacing2 ni..
lg byk mate kne habuk, lg byk ad cacing ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni ke yang org tua2 kata "bila cacing naik ke mata"?

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

arghhh geli siaalllllllllllllll... kesian betul kat awek tu ada ulat kat matanya

pencinta agung said... Best Blogger Tips

Ee pernah jumpa cacing ni..sebijik..kucing tu muntah pastu keluar putih-putih..ingatkan makanan kucing.sekali tengok bergerak..curah air panas pun xmati-mati..pelik...

Anonymous said... Best Blogger Tips

uwaikkkk....termuntah terus aku teng0k....errrr.....

shuriddin mahalil said... Best Blogger Tips

tu kan cacing pita...ni la bahaye nye klu kite mkan bnde2 yg ade unsur2 haiwan espcly babi...

Anonymous said... Best Blogger Tips

ceh..tak semestinya makan babi ada cacing pita.. memang dia tak jaga kebersihan diri dan kebersihan makanan yg di makan... aku makan babi dari kecik lagi tak pernah pun ada cacing dlm badan.. jgn nak mengarut bukan2 la..

Anonymous said... Best Blogger Tips

nampak satu kelegaan di situ bila cacing tu habis ditarik.. fuhhh...

sekian,
ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

ko pnh cek x dlm bdn ko tu xde cacing.. cb ko cek r.. comfrm cacing2 tu bersepah dlm pert ko...sbijik mcm tu ...

Ady Prestorika said... Best Blogger Tips

tarik pnye tarik nye tarik, mak aihhh... panjang betulll

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...