Kongsikan Entri Kami

Friday 19 October 2012

Panas : Wanita Ini Samakan Pakaian Wanita Islam Dengan Kostum Batman (8 Gambar)


Sebuah majalah yang berpangkalan di New York, VICE baru-baru ini telah menerbitkan sebuah artikel yang dianggap telah menyinggung perasaan wanita Muslim. Artikel yang dikarang oleh wakil editor fesyen, Annette Lamothe-Ramos itu menceritakan mengenai pengalamannya memakai hijab (pakaian wanita muslim + purdah) selama satu hari mengelilingi bandar New York.

Dalam artikel yang ditulisnya, semasa dia memakai pakaian seperti yang dipakai kebanyakkan wanita Muslim itu dan mengelilingi tempat-tempat awam di bandar New York, kelihatan ramai orang yang takut akan dirinya ketika itu, malah anjing perliharaannya juga takut semasa dia mengenakan pakaian tersebut.

Ayat yang membuat kan umat Islam tersinggung terutama sekali golongan wanita Muslim ada lah semasa dia berasa dirinya seakan-akan Batman apabila mengenakan hijab. Dia juga mendakwa pakaian tersebut membuatkan dirinya berasa sangat tidak selesa dan menyebabkan dia berpeluh dengan banyak. Kata Annette lagi, apa yang bagus mengenai pakaian ini ialah anda tidak perlu lagi menggunakan payung sekiranya hari hujan.

Artikel yang ditulisnya mendapat banyak komen-komen negatif dari para pembaca. Kebanyakkan mereka memberitahu bahawa artikel yang ditulisnya telah mengguris hati dan perasaan wanita Muslim. Annette juga dikatakan sebagai seorang yang tidak sensitif dan memiliki perasaan kerana secara semberono mengatakan pakaian wanita Muslim menyerupai kostum Batman.

Walaubagaimana pun, di bahagian akhir artikel nya, dia menegaskan yang hasil daripada 'eksperimen' nya itu, dia mampu mempelajari untuk lebih menghargai wanita yang memakai hijab dan purdah - Daily Mail








p/s : Kalau korang nak baca artikel yang minah ni tulis, boleh baca kat sini - VICE 

Sumber : Here

9 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

jangan melatah... dia ni seorg ignorant.. jahil.. so cakap based on fikiran dia je.. mugkn masuk batmannya selain dari bentuk baju tu ialah anda menjadi tontonan ramai dan terlampau diberi perhatian..
ntah.. pada aku, dia cuma seorang ignorant.

sekian,
ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

tatto di lengan dan hiasan dinding d rumah bitch ni nampak sangat ILLUMINATI

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

semoga awek negro ni diberikan hidayah

Anonymous said... Best Blogger Tips

dia komen berdasarkan rasa,muslimah pakai berdasarkan hukum..jauh bezanya

Anonymous said... Best Blogger Tips

org nk femes dgn cpat cmni la cra nye ngan wat kontroversi celaka..tp kafir ttp kafir..dia akan hina dan mmburuk imej islam smpai kiamat..dia xkan brenti smpai la kita ikut dia msuk neraka..

Anonymous said... Best Blogger Tips

jgn mencarut , org baru blajar . btw doakn die dapat hidayah . amin ~

Anonymous said... Best Blogger Tips

negro la katakan.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

pendapat die jerr~~kecoh....mcm umnongok

Anonymous said... Best Blogger Tips

tak pe..biar baju wanita muslima nampak cam kostum batman,tertup jugaklah aurat kita.tapi kalau kita pakia baju yang cam minah-2 slalu pakai?tak ke haram...pikir-2kan lah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...