Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 27 December 2011

Info : Kesalahan Yang Kerap Dilakukan Oleh Wanita Tentang Aurat


"Hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan janganlah kamu mendedahkan aurat dan perhiasan kamu kecuali apa yang terzahir" (an-Nur: 31)

KESILAPAN KERAP WANITA TENTANG AURAT

KESALAHAN PERTAMA : Aurat itu adalah memakai tudung sahaja.

KESALAHAN KEDUA : Bertudung tetapi ber‘T-Shirt' berlengan pendek.

KESALAHAN KETIGA : Bertudung tetapi baju kebarungnya terbelah kainnya.

KESALAHAN KEEMPAT : Bertudung tetapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah ‘menggoda'.

KESALAHAN KELIMA : Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan hujung rambutnya.

KESALAHAN KEENAM : Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat sahaja. Tidak di sekitar rumah, pasaraya dan sebagainya.

KESALAHAN KETUJUH : Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung.

KESALAHAN KELAPAN : Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh diihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya.

p/s : Sila share artikel ini.. InsyaAllah..




Sumber : Here

15 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahahahaa...dah lame aku nantikan saat ini..;-)

Anonymous said... Best Blogger Tips

nak cakap aku 1st..tertinggal.hahahaha..(rujuk komen bawah)

duan said... Best Blogger Tips

perempuan akhir zaman, pakai tudung tapi baju ketat-ketat macam sarung nangka..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Habis tue lelaki yg ke hulu ke hilir pakai boxer hampir nak terjelir tu tak pe? Yg pakai slack ketat nak mampos samapi nak meletus tu ok? Yg bangga pakai short boleh? Kenapa tak dihentam jugak???? Asyik2 isu tudung? Be fair.. Practice no gender discrimination, please..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ni bukan gender discrimination. Ni teguran je. Yang terasa apahal? Lol

Anonymous said... Best Blogger Tips

sape mkn cili trase la pdsnye ye..hahaha..

Anonymous said... Best Blogger Tips

hurmmm... sy prempuan.. apa yg di atas tu mmg hakikat yg betul.. majoriti mmg pakai tudung tp tetap x kalah gaya... klu kite org pmpuan pkai bju kurung n tdung lbuh nti org ckp x up date.. mcm makcik la.. org kampung la... huhhh... mmg perit hdup d masa akhir zmn mcm ni... sbenarnya sedar slh dan dosa tp tetap tutup mata dan pandang remeh sume tu... uhh.. susahnya jd perempuan... dah la kaum kami yg paling byk menghuni neraka.... smoga aku beroleh hidayah! amin...

Anonymous said... Best Blogger Tips

rasanya tak perlu kot pentingkan apa yg org kata berbanding dgn apa yg Allah KATA tentang pemakaian kita..takkan kt dlm kubur nnt nk jwb kt malaikat cmni 'x up to date la klo pakai tudung labuh' ??

so,tepuk dada tanya iman..xda manusia yg sempurna melainkan Rasulullah,jd same2la kita manusia yg hina ini saling ingat mengingatkan..

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahahaha..spe2 yg mrh 2..dh taw la kau pmpuan yg tergolong dlm list2 2.. suppose,kau ambk la mende nieh sbgi teguran,bkn mende yg negatif!!selamat beramal

Anonymous said... Best Blogger Tips

hermmm..terpulang dgn individu masing2.

Anonymous said... Best Blogger Tips

hukum Allah tetap hukum .. tk boleh dpertikaikan,kalau tuhan dah kata hukumnya haram,haramlah .. jadi pandai2lah korang nak ikut ke x,apa yg penting,ikut perintah Allah,wallahualam ..

lockhart said... Best Blogger Tips

let Allah say it all...

Anonymous said... Best Blogger Tips

jgn lah jdkan tudung sebagai tren skrg..fahami dulu knp wanita islam harus bertudung...

Anonymous said... Best Blogger Tips

cuba admin post post yg tentang agama sikit.. ini x.. post yg bukan2.. mndatangkan dosa .. admin cerita psal aurat prempuan.. tpi admin sndri mndedahkan aurat perempuan.. apedaa ...

Anonymous said... Best Blogger Tips

anymous : 28 disember 2011 / 13.36

ini hukum allah .. kalau allah dah kata haram.. haram la.. mana boleh nak halal kan apa yang haram.. kalau x nak ikut kata allah .. pergi la cri dunia lain yg bukan allah ciptakan .. kite umat islam hruslah sling ingat mningati .. bsyukurla krana anda dlahirkan sbagai islam ...

^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...