Kongsikan Entri Kami

Thursday 29 December 2011

Berita : Penyelia Hancur Dikisar Akibat Jatuh Ke Dalam Mesin Pengisar


TAIPING: “Saya tak sanggup lihat mayatnya yang berkecai. Muka dan semua tubuhnya termasuk tulang hancur, malah tempurung kepala juga pecah,” kata rakan Suhaimi Mohammad Ariffin, 36, yang maut dalam keadaan ngeri selepas tergelincir ke dalam mesin pengisar tandan kelapa sawit, semalam.

Rakan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad, 32, berkata kejadian berlaku pada jam 10.20 pagi di kilang kelapa sawit di Kampung Padang Gajah di sini, ketika mangsa melakukan tugas mencuci sisa tandan kelapa sawit pada mesin pengisar berkenaan.

Menurutnya, ketika kejadian dia berada tidak jauh dari mesin itu sebelum terdengar bunyi kecoh di kawasan mangsa bertugas.

Sejurus bergegas ke situ, Ahmad mendapati empat pekerja warga Nepal sedang mengerumuni mesin pengisar itu yang berfungsi mengasingkan tandan dan buah kelapa sawit sambil memberitahu mangsa terperosok di dalamnya.

“Ketika itu baru saya sedar Suhaimi sudah tidak bernyawa serta bermandi darah di dalam mesin berkenaan. Saya pelik bagaimana kejadian itu boleh berlaku kerana biasanya suis mesin akan ditutup ketika kerja mencuci dilakukan,” katanya.




Sumber : Here

10 comments:

purplelicios said... Best Blogger Tips

ya allah kasihan dia..ajal dia dh sampai..

Anonymous said... Best Blogger Tips

eeee..nmpl tangan jew =.= giler seram...

Anonymous said... Best Blogger Tips

seram deq nok ooooiiii,,

mujagirl92 said... Best Blogger Tips

seram giler nih,, huh mey,,, :(

mimiey said... Best Blogger Tips

al fatihah.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Al-Fatihah..

minoari89 said... Best Blogger Tips

al fatihah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

sumber x logik lansung ! ada ka mangsa TERJATUH ??? org gila pown rasanya x pegi cuci mesin tu tgh ON..giler! mangsa nak cuci mesin..tetiba salah seorang bangla dekat dlm tu dah tekan suis ON..lalu mesin tu beroperasi dan menarik kaki mangsa seperti buah kelapa sawit yg hndak di kisar..boleh dikatakan kes aniaya !

Anonymous said... Best Blogger Tips

huemm.. pasti ko blh aply csi...

Anonymous said... Best Blogger Tips

khianat bangla nih!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...