Kongsikan Entri Kami

Wednesday 28 December 2011

Kesian : Keluarga Terlalu Miskin, Terpaksa Tinggal di dalam Kawasan Perkuburan Sekitar Filipina (5 Gambar)

Di Filipina, kadang-kadang orang miskin di sekitar pedalaman Navotas terpaksa tinggal di dalam kawasan perkuburan. Menurut seorang penduduk di sini, Ramos menyatakan ramai telah membesar di sini dan mereka tidak merancang untuk berpindah. Ini kerana mereka langsung tidak mampu untuk membeli atau menyewa mana rumah. Komuniti di sini dipanggil Bagong Silang dan terdapat 600 buah keluarga tinggal di dalam kawasan perkuburan ini sahaja. Belum ini termasuk kawasan perkuburan yang lain. Kanak-kanak pula bermain di atas kubur orang lain dan yang tua pula lepak di dalam kawasan perkuburan.



 source

6 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Klau aq sriau..

minoari89 said... Best Blogger Tips

klu org kita bt mcm neh kat kubur rasa mcm x hormat je si mati kn...

yayan said... Best Blogger Tips

siap pgng tengkorak bagaiii...adoooiii.. daifnya...xde JKM ke...xde prgram bersamamu ke..tp gamaknya bkn miskin sbb pe ni, miskin sbb mls kje ni....tgok lg brgembira kn....

Anonymous said... Best Blogger Tips

jd bersyukur la da dok kat malaysia...jgn x hbs2 nk cari slh krajaan jer... :P

Anonymous said... Best Blogger Tips

yayan: tak baik cakap macam tu. mana ko tau dorang ni pemalas. dorang ngah rehat ker baru balik dari kerja , nak release tension.tak kan all the time nak buat muka menderita.kira ok ah tu dorang bleh trima nasib dorang macam ni.

anon 11.01: ok la cari salah kerajaan, supaya kerajaan all the time aware tugas hakiki dorang sebagai pekerja kepada rakyat.kalau dorang ikhlas,dorang akan amek ape ja teguran dari orang ramai termasuk dari parti pembangkang untuk meningkatkan servis dorang.jangan compare negara kita dengan philipine, cuba compare dengan negara yang lebih maju baru diri kita boleh maju.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Orang atas ni serius sangat kenapa? Anwar ibrahim ke yang post kat atas ni?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...