Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 27 December 2011

OMG : [Video] Hasnah Ibrahim, Wanita Islam Malaysia Yang Sudah Murtad

Kisah ini dah lama berlaku tetapi ini hanya untuk membuka mata orang ramai mengenai isu murtad yang semakin berleluasa.

Siapa Hasnah Ibrahim?
Hasnah Binti Ibrahim anak keluarga melayu islam yang susah dan hidup penuh kedaifan dalam keluarga miskin.

Hasnah mempunyai 12 orang adik beradik. Namun begitu beliau dikurniakan Allah kecerdikan dan berjaya dalam alam persekolahannya. Mengikut cerita Hasnah pada video klip dibawah ini, beliau ditawarkan Biasiswa kerajaan Malaysia untuk melanjutkan pelajarannya diluar negara.



Selepas itu, Hasnah berhasrat untuk menuntut di England tetapi telah ditawarkan meneruskan pengajiannya di Kansas State University USA. Maka disinilah Hasnah mengenali kehidupan penuh cabaran Manhattan yang sangat terkenal dengan underground Christian Missionaries…

Beliau akui bahawa sewaktu di Kansas University, seorang pelajar bernama Robin sering “mendekati” beliau untuk menceritakan mengenai Kristian. Cerita selanjutnya, sila tengok video di bawah.

source

29 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh punye perempuan , nerakam jahanam laa tempt ko !!! buat mlu islam jeww....

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous bodoh sialllllllkn bgus dia murtad..ko lh yg msuk neraka...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Haha..thats all I can say bout u hasmah

Anonymous said... Best Blogger Tips

FUCK YOU!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesiannye kat die...dh dilahirkan Islam sejati x tahu nak bersyukur...takutnye aku bile dgar orng murtad nie...Neraka la tempat kau nanti..orng kafir tu suke jew dgar bile kau murtad, ctu pun kau x leh fikir kew..

Anonymous said... Best Blogger Tips

cibai pny pompuan!

Celyane Anne Rodrigues Muyuk said... Best Blogger Tips

ayah dier pun 1 bahalol gak, muslim tp kaki botol da tu kuat plak pukul anak2....

Anonymous said... Best Blogger Tips

masalah sekarang,pendakwah2 kristian jauh lagi aktif dibanding pendakwah2 Islam..tengok aje sewaktu aceh dilanda tsunami,bantuan dari pendakwah2 kristian paling cepat sampai,hinggakan ramai yang murtad akibat budi mereka..berbeza dengan pendakwah islam..orang2 islam sendiri dah diturunkan tanggungjawab oleh RasulAllah untuk menyebarkan ajaran islam dengan cara berhikmah,maksudnye dengan menunjukkan contoh yang baik..tapi kita termasuk lah saya tak pernah buat tggungjawab tu..RasulAllah pesan dalam khutbah terakhir sebelum meninggalkan bumi dan umat untuk selama2nya "hendaklah kalian yang mendengar ucapan ku menyampaikan kepada mereka yang tidak hadir,semoga yang terakhir mendapatkan ucapan ku lebih memahami"..sebab tu zaman nabi dulu ada 124k para sahabat,semua nya bertaburan di muka bumi untuk menyampaikan dakwah,ada yang mati di cina,sepanyol,dan lain2..cuma 20k lebih sahaja yang meninggal di bumi mekah dan madinah..so,dalam peritiwa di atas,kita umat islam akan dipertanggungjawabkan di akhirat nanti..

Anonymous said... Best Blogger Tips

murtad wajib bunuh

Anonymous said... Best Blogger Tips

namanya hasnah binti ibrahim tp wajahnya persis mat salleh

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jangan ikut sedap mulut jer nak mengkafirkan penganut agama laim? Bahasa jaga sikit? Ke memang Islam mengajar menjadi biadap sebegitu? Ingat sensitiviti agama lain...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bukan main lagi nak mengomen... Amalan awak sebagai Islam macam mana? Bila hal macam nie, bukan main berapi.. Cuba tgk balik amalan diri sendiri.. Takut2 nanti, diri sendiri yg menjadi tetamu neraka jahanam.. Cakap tak serupa bikin.. Pi la lu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuhhh aku suka org mcm ni lah,,xpayah susah nk q masuk syurga,,,dh ade 1org penghuni neraka,,jadi lebih byk amalan lebih byk diam lagy cepat ku ke syurga,,,

Ibrahim Ismail said... Best Blogger Tips

Semoga Allah memberikan hidayat kepada Hasnah untuk kembali pada Islam. Namun, orang Kristian berhak untuk menyampaikan kepercayaan mereka. Yang patut dipersalahkan adalah keluarganya yang miskin dan tidak mengikut ajaran Islam yang sebenarnya. Benarlah KEFAKIRAN (MISKIN) MENDEKATI KEKUFURAN. Duit zakat yang kita beri untuk membantu saudara Muslim kita yang susah disonglap oleh pihak...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kalau setiap agama saling mengkafirkan agama yang lain, alamatnya dunia TIDAK akan aman. Kalau pun betul agama anda adalah yang terbaik, tak payah la nak canangkan satu dunia. Diam-diam, dah la.

Anonymous said... Best Blogger Tips

mcm2..kafir la,neraka la,syurga la..agama lain masuk agama lain,tak bising pun...siapa kita nak tentukan siapa masuk syurga dan masuk neraka...

Roti John said... Best Blogger Tips

@Anonymous
Sangat2 stuju dengan statement ini,puncanye org Islam sendiri

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Roti John TQ Roti John..aku tak pernah kutuk agama lain ok..harap paham..just nak cakap pada kita sesama islam..aku pun bukan baik sgt ha..insan penuh dosa cube nak buat setitis pahala..salam

man said... Best Blogger Tips

semoga umat islam sedar kelemahan diri kita,sebelum menunding jari bila terjadi perkara mcm ni..Hasnah mungkin tidak pernah berjumpa atau ada pihak dari islam yang cube mendidik dan mengajar jiwanya memahami islam..semoga kita cepat bertindak dalam menyebarkan ajaran agama,supaya tidak ada lagi orang kedua selepas Hasnah..salam

Anonymous said... Best Blogger Tips

IMO, dia ni kekurangan kasih sayang n perhatian, bila dh jauh dr family and org islam yg baik, senang la missionaries tu nak masuk jarum...kononnya diorang sedia membantu bagai, last2 terpengaruh jugak la si hasnah ni... cuba masa tu yg dtg mendekati dia masa tu org islam berdakwah, rasanya x jadi mcm skrg

Anonymous said... Best Blogger Tips

Puji Tuhan.

Kemuliaan bagi Allah di Tempat Yang Mahatinggi. Terima kasih atas keselamatan saudara ini Bapa kerana Engkau begitu mengasihi dunia dan memberi Diri-Mu merendahkan Diri untuk menyelamatkan manusia.

Tidak kepastian dalam islam masuk syurga padahal untuk masuk syurga sahaja kena lalui jambatan rambut yang dibelah tujuh semut yang jalan pun putus..adui.. Parah lagi perempuan dijadikan kayu api pembakar disyurga..adui.. Kemudian lelaki yang menghuni syurga diberi nikmat para bidadari dan demikian juga sungai arak..adui..haram di dunia halal di syurga..adui.. Perempuan yang masuk syurga diberi apa ye..adui..

Banyak orang Kristian di Malaysia disogok wang oleh pendakwah islam terutama di tanah borneo untuk memurtadkan orang Kristian. Tidak seperti pendakwah Kristian yang sanggup dibunuh setiap hari mempertaruhkan nyawa mereka untuk memberitakan Kerajaan Allah dan Injil keselamatan di dunia. Taktik terbaru pendakwah islam di borneo mula dikesan oleh komuniti Kristian di borneo menggunakan "senjata ampuh" mereka adalah dengan memberi sumber kewangan dan menabur janji.

Tuhan memberkati.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sokong Kenyatan ini, Islam pun x semestinya masuk syurga,.... Ingatlah amalan diri sendiri. baru mengata. Pendakwah islam yg menyelewengkan orang kristian di Sabah & sarawak apa cerita??? Bukankah itu juga dosa, mengganggu keharmonian orang kristian, memecahkan belahkan keluarga meraka.Inikah yg diajar oleh islam, Kononnya agama Luhur? P la,...

Anonymous said... Best Blogger Tips

huhuhu....bergenang air mata...minta ALLAH jauhkan dengan kecelakaan and kejahatan macam ni.,.huhuhu

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pendakwah Islam Sogok Wang di BORNEO??????????? Woiiii aku org BOrneo! Org Kristian Lah guna cara sogok wang dkt borneo. Banyak org islam dh dimurtad di borneo tok. Terang2 agama ko tu pelik. Allah tu bahasa arab. Sebelum dtgnya islam org arab mmg guna istilah Allah = Tuhan. Tiba2 org Kristian guna istilah Allah. Di borneo ni xda org arab kristian yg bermastautin kay jd apa tujuan guna istilah Allah????? X lain dari menyesatkan umat islam! Kristian di Malaysia guna bahasa inggeris, bahasa malaysia dan bahasa2 penduduk di malaysia. Tiba2 satu istilah tuhan, god = Allah guna bahasa arab????Ko putar belit fakta! La ikra ha fid din. Tiada paksaan dalam agama Islam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

DKT tempat aku miri, sarawak. Ada 2 org putih berbasikal. They r missionaries. Dia org ni suka salam kt org. Hati2 kaum muslimin dlm telapak tgn dia org ni ada jampi serapah kristian. Kalo x kuat iman nescaya blh murtad jwbnya. Nauzubillah... Semoga Allah SWT yag satu, tiada 2 dan 3. BENAR@ satu melindungi kita dari anasir2 jahat al-kafirun...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kita di dunia ni pun masih tercari2 adakah benar wujud agama ni. tp yg pasti seseorang mewujudkan agama ni dgn niat yg baik. iaitu jgn berbuat jahat, jangan berbahasa kesat, jangan membuat cerita yg x berasas sekiranya tidak diselidiki terlebih dahulu dan mcm2 lagi. kalian yg beragama islam, kenapa perlu saling tuduh menuduh bahawa agama org lain ialah agama dusta? adakah agama kristian menggalakkan umatnya berbunuhan? berbahasa kesat? sentiasa nak berperang sesama umat sendiri? jgn terlalu taksub dgn agama, sehinggakan akidah kamu sendiri terpesong. niat kamu sendiri berbuat baik pun terhalang dek kerana perbuatan kalian yg sentiasa tuduh-menuduh dan mengagungkan agama sendiri. yg pasti, semua agama itu mengajar kita benda yg baik. soal agama soal yg sensitif. jd mengapa isu itu perlu dibangkitkan? jgn mengata agama itu telah memurtadkan yg itu n lain2. benda tu kita tgok kpd iman nya sahaja. hasnah tu bijak orgnya, jd keputusan dia tu sememangnya mpunyai sebab2 yg telah diselidikinya sendiri.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku mushkil sikit la ngan minah ni.... muka dah la xder muka malaysian, sbijik cam omputey... pastu dia kata mak dia kaki minum (camna org islam alkoholok lak...) maknanya femli dia memang xder agama pun....

mmm ntahla... nak caya ke x clip nih.... or ini cuma satu dakyah diorg jerr.... saja nak provoke or prpoganda jerr....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Saudara2 Kristian di luar sana, cuma tanya Pastor ko ada x ayat dalam bible ko kata tiada paksaan dalam agama kristian????? Memang xda pun. Cuma dalam Al-Quran je Allah swt berfirman "la ikra ha fid din" maksudnya tiada paksaan dalam agama islam. Kalo ko tanya dengan org muallaf ( org bukan islam yg baru masuk Islam ) mereka x pernah dipaksa masuk Islam. Dengan rela hati. Dalam Video Hasnah ni tadi dia kata pendakwah2 Kristian ni datang x putus2 untuk memujuknya masuk Kristian. Dalam Islam kita cuma menyampaikan sekali dakwah terpulanglah kepada org tersebut. Kalo hatinya terbuka maka dia akn masuk islam. Kalo tidak dia tidak dipaksa dengan cara pujuk2 macam kristian.Itu namanya paksa dalam halus. X luhur x ikhlas. Kalo ada org islam guna cara ni mmg salah krn bercanggah dgn ajaran islam. Malah dalam History Channel aku pernah dengar agama kristian akn gunakan apa2 cara saja untuk menyebarkan agama Kristian.Ini org putih yg cakap owh. Sebab itulah dalam perang salib bila org kristian menawan kota islam beribu2 org islam dibunuh dipaksa murtad. Ini mmg termaktub dlm sejarah yg ditulis oleh org barat sendiri. Dan mereka mengakui semasa Khalifah Solahuddin Al- Ayubi menakluki baitul muqaddis dia tidak membalas dendam dgn apa yg dilakukan oleh org kristian sblm itu. Malah org kristian bebas beragama. Ini fakta sejarah kay boleh cari sendirilah. Even dalam cerita hollywood Kingdom of Heavan pun askar salib yg kalah dibebaskan saja. Inilah peribadi islam sebenar. Yang negara2 islam sekarang ni dah banyak dirosakkan oleh org2 barat. Minda dia dh kafir. Sbb itu org bkn islam dh anggap kita pengganas. Wahai org2 islam bakitlah jadilah muslim sejati seperti zaman rasullulah saw zaman khlaifah ar-rasyidin. Zaman Khalifah Solahuddin. Itulah islam sebenar.........

Anonymous said... Best Blogger Tips

TIADA SIAPA PUN ORANG ISLAM YANG MAHU MURTAD!
TAPI PUAK2 KAFIR LAKNAT TELAH MEMBERI SEJENIS MINUMAN ATAU MAKAN YANG TELAH DISIHIRKAN DALAM KEADAAN SEMBUNYI...BERHATI2 LAH WAHAI UMAT ISLAM DGN PUAK2 NI...

PUAK MAIN SIHIR
NEGRO,BANGLA,JAWA LOMBOK, TOMBOI MELAYU,INDIA,DLL
PUAK2 DIATAS INI KITA KENA BERHATI2 CKIT..
YANG BIASA MEMURTAD ORANG MELAYU ADALAH KAUM INDIA NOMBOR 1 DAN NEGRO .

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...