Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Sunday, 25 November 2012

Berita : "Ini Cara Kami Cegah Maksiat" (Gambar)


Dalam keadaan banyak pasangan remaja terus leka bercinta, Mohd. Fahmi Mohd. Alias, 18, dan Nur Fazira Saad, 12, mengambil jalan nekad dan berani untuk berkahwin bagi menguji sejauh mana kesetiaan mereka menghadapi cabaran hidup bersama.

Mereka telah dinikahkan oleh Imam Masjid As-Sobirin Padang Cina di sini, Mohd. Nazar Husain pada 17 November lalu sebelum mengadakan majlis kenduri yang dihadiri kira-kira 200 tetamu di rumah pengantin lelaki di Kampung Naga Lilit di sini semalam.

Menurut Mohd. Fahmi, perkahwinan adalah jalan penyelesaian terakhir bagi mengelak berlaku perkara yang tidak diingini.

"Saya berkahwin awal bagi mengelak timbul perkara buruk. Ini cara terbaik untuk kami mencegah maksiat," katanya yang bersyukur keluarga isterinya memberi keizinan kepada mereka untuk bernikah.

Mohd. Fahmi yakin pendapatannya sebanyak RM1,000 sebulan hasil bekerja membantu bapanya menguruskan kebun kelapa sawit cukup untuk menampung kos kehidupan bersama Nur Fazira.

Isterinya itu yang akan mencapai usia 13 tahun pada 24 Disember ini pula yakin mampu melaksanakan tanggung jawab baharu sebagai isteri.

"Apa yang penting ialah kasih sayang. Pasal anak kami belum fikirkan lagi," katanya.


Sumber : Here

28 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

gatal nak mampos

Anonymous said... Best Blogger Tips

enthla.. org dlu2 pn kawin awl jgk.. klu laki 2 bertanggjwb xkisahla.. bgus jgk sebenrnya.. drpd laki yg tau janji jer nk kawin last2 hilang mcm 2 jer... cma masing2 kna tau tugas masing2...

Anonymous said... Best Blogger Tips

lebih baik kawin, daripada elak sebarang masalah...zaman sekarang ni byk kes orang2 muda ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bagusla drpd duk bercinta tanpa ikatan tak sah..anda ni mesti perempuan...n maybe belum kahwin2 lagi...or what ever...

Anonymous said... Best Blogger Tips

salute to you...jangan marah perbuatan baik dia...apa kita ini bagus k?

Anonymous said... Best Blogger Tips

baguslah kawen awal..ape plak kata bdk perempuan tu gatal..mungkin dia dah matang..dan x jadi hal sbb suami dia tua 7 thn dri dia. suami pon dh keje, brtnggjwb pada perniagaan keluarga jadi dia blh handle kehidupan berumah tangga.

Anonymous said... Best Blogger Tips

dh ko bwak lari betina tu dri umah mak bapak dia. ade hati nk elak maksiat? ni msti kawin sbb nak maen je, x de bnda laen, standard mat rempit la.tpi mak rempit yg beriman ckit sbb kawin nk elak maksiat.ntah cam ne mak bapak diorg nie jaga anak agaknya, umur bru 12 tahun dh pndai lari dri umah.puihhhh!!

teddybear91 said... Best Blogger Tips

MUNGKIN TERLANJUR KOT.. THTWHY LH KWEN AWAL NAK TTUP MALU... BIASA LH... KLAU PRMPUAN DH TAK NAK BALIK RUMAH, MEMANG MUDAH TERSERAH SEGALA2 NYA... ALASAN CUMA NAK CEGAH MAKSIAT?? UMO MSH MUDA TP TAU NK ENJOY JER... CUBALH BELAJAR DULU, CARI DUIT UTK MAK BAPAK DAN BALAS BUDI MEREKA TP BUKAN CONTENG PAKAI ARANG.. MAK BAPAK NAK BUAT MCMANA?? DAH ANAK TAK DPT KONTROL.. GATAL SANGAT NAK DPT PELIR...DAH KEMBUNG TU BARU TERHEGEH2 NAK GUGURKAN....DOSA2...( 2 LAH PERMIKIRAN ORG ZAMAN SKRG)

unknown said... Best Blogger Tips

kecik2 lagi dah gatal bontot miang nak kawen.......

mr.fapson said... Best Blogger Tips

bodohla korang nie...org kawin cepat korang ckp bukan...diorg dpt pahala sbb bina masjid tp korang dpt dosa mengutuk / fitnah...puuiihhh mcm nie la org melayu bodoh....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Org kawin cepat pon ade org complaint macam2..
Org kawin lambat pon ade org complaint macam2..
Org kawin kenduri kecik pon ade org conplaint macam2..
Org kawin kenduri besar pon ade org complaint macam2..
Kesian kengkadang aku tgk org yg banyak complaint ni. Mcm lah korg tu perfect sgt. Baik korg beli cermin besar, letak kat dalam bilik. Tgk sendiri diri korg tu drpd duk sebok kondem org lain. Assalammualaikum..

Hamba Allah said... Best Blogger Tips

@mr.fapson

Setuju dengan Mr Fapson, komen2 negatif kat atas ni menunujkkan akal yg kurang matang, bersifat dengki, buruk sangka. Nikah tu benda tak elok ke? benda baik, ok lah tu. buat apa nak pertikaikan lagi? Allah dah tentukan jodoh mereka. kenapa nak persoalakan lagi wahai sahabat sekalian? Alangkah bagus kalau kita doakan perkahwinan mereka. Soal jodoh, rezeki, masa depan bukan kita yg jamin, yg tentukan.

Calence said... Best Blogger Tips

melayu2 bangang mcm yg komen negatif kat atas ni wujud lagi ke? suruh belajar agama taknak, dah la bangang agama, buat fitnah pandai pulak tu.. suka hati cakap telanjur... bab rezeki tu allah yang bagi bukan dia ada mintak duit korang pon... bangang punya melayu.. admin pon satu, x pantau ke komen2 bangang macam kat atas ni?

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

baguihla kawin awal elak maksiat

btw jom join contest dapat hadiah pen drive 8GB/16GB klik kat sini, sangat mudah dan senang.

Anonymous said... Best Blogger Tips

xyah nk ckp gatal2 sgt lah...drpd buat maksiat....lg bgs kahwin je trus...dosa pn xde...drpd ko kutuk2 org kahwin yg dpt pahala bertimbun2...xpasal2 je ko dpt dosa sbb mengutuk org kahwin...ko ni manusia ke haiwan??

Anonymous said... Best Blogger Tips

die kahwin die dpt pahala....ko ni mengutuk,ap ko dpt???dh la kompom2 ko dpt dosa sbb mengutuk...diorg tu siap dpt pahala lg disebabkn ko mengutuk diorg tu...kire elok la diorg ni berkahwin...ko ni plak,nk jd mat rempit meronggeng tepi jalan ke??pikir la bai...puiiihhhh!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

MELAYU BODOH! harrkkkkkk tuiiihh!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

.....GOPAL GANGNAM STYLE!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO BABU BABI BABA BEBE BOBO

Anonymous said... Best Blogger Tips

HANYA SYAITAN YANG TIDAK SENANG DENGAN PERKAHWINAN, PERNIKAHAN.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Doakan kebahagian d orng lah..bkan nak burukkan diorng..dah Tuhan takdirkan jodoh mereka khwin awal...yg siap kutuk2 tu mgkin x khwin2 lgi kot ANDARTU @ BUJANG TERLAJAK...:ahahahahhaahah

Anonymous said... Best Blogger Tips

BODOH.
UMUR 14 TAHUN NANTI DAH MENJANDA..PUI

Anonymous said... Best Blogger Tips

SYOK NYA DAPAT RASA TETEK DAN PANTAT BUDAK...BEST
KETAT GILER..

Anonymous said... Best Blogger Tips

sekurang2nya depa wat perkara halal

jalis said... Best Blogger Tips

anom 01:52 jga mulut tu yah..ko ni sure anak haram..

anom 01:52 said... Best Blogger Tips

@jalis

melayu mmang bodoh!! harkk tuihh!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

nikah tu halal. berdating sebelum nikah tu haram. jodoh xkira usia dan pangkat.

teoh abdullah said... Best Blogger Tips

Kita jangan buruk sangka niat seseorang mahu berkahwin kerana dalam Islam saya belajar amat galakkan kita berkahwin dan sebaik-baiknya perkahwinan itu adalah serendah-rendah mas kahwinnya. Kita jangan fikir bukan-bukan. Niat pasangan itu ikhlas, kita biarkan Allah sahaja menilaikannya. Mengapa mereka dicaci sedangkan mereka hanya mahu melengkapkan sunnah Nabi (salallahu allaihisalam)? Saya nampak ramai orang Islam kita suka buruk sangka sekadar suka-suka. Mungkin mereka berasa puas mengutuk tanpa fakta sahih. Elakkan buruk sangka kerana sifat itu dikeji Allah subhanallahu taala.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...