Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 17 February 2013

Cool : "Epiphany One Puck", Caj Handphone Menggunakan Pelapik Minuman (3 Gambar)


Pengguna tidak lagi akan berhadapan kesukaran untuk mengecas telefon bimbit pada masa akan datang dengan terhasilnya ciptaan dari sebuah syarikat berpusat di New Castle, Pennsylvania.

Alat pengecas mudah alih digelar Epiphany One Puck kelihatan seperti pelapik untuk minuman panas atau sejuk yang terdiri daripada dua bahagian berlainan.

Difahamkan, alat ini berfungsi menggunakan teknologi enjin Stirling yang menukar haba kepada tenaga bagi mengalirkan kuasa untuk mengecas bateri peranti elektronik.

Tim Joseph dari Epiphany Labs berkata, ciptaan mereka diharap dapat menjadi perintis untuk menghasilkan bekalan kuasa lebih murah dengan hanya menggunakan haba.

"Epiphany One Puck masih dalam peringkat prototaip dan ia dijangka berada di pasaran pada awal tahun depan," katanya.

Pada masa ini, syarikat di Amerika Syarikat itu sedang berusaha bagi mendapatkan dana berjumlah 63,000 pound (RM300,300) untuk membiayai projek pengeluaran produk tersebut.




p/s : Terpaksa la buat air panas selalu.. hoho.. 

Sumber : here

8 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

BR1M - baucer rasuah 1 malaysia..
tukaq kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st :D

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

macam xde keje je..

hahaha!

SADIS:ARTIS CANTIK MINUM AIR KENCING SENDIRI!
PELIK:HIMPUNAN GAMBAR PELIK YANG JARANG ANDA LIHAT!
EYUCKS:WANITA MALAYSIA KANTOI BUANG AIR BESAR DALAM LIF!

Anonymous said... Best Blogger Tips

menarik ciptaan ni...

P.Preity Petry said... Best Blogger Tips

Pakai air sejuk pun boleh gak. Canggihnya. :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tp kau amik jugak kan baucer tu.. Dasar anjing bajingan x sedar diri.. Masih menyalak

ezat sulaiman said... Best Blogger Tips

btul hanjing mne menyalak 2, ckp rasuh br1m .. pe lh ko nie manusia xsedar diri , ko jenis kaya raye bnyak duit an xyh org bgi ... klu lh bnyak duit sgt... aahahahahahahahahahaha...... bersyukur lh rezeki tuhan bgi untk org ssh , ko xfhm org ssh 2 nk pkai duit.... nk suh ko bgi duit lgi lh jauh sekali hanjing...hahahahahahahaahahaha...

ezat sulaiman said... Best Blogger Tips

@Anonymousini untk orhg ssh bangang .... nk suh ko derma alamatnye mkn pasir lh , ko senang blh lh .. org ssh nie ko xpkir...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...