Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 20 February 2013

Panas : Kenaikan Gaji Kakitangan Awam 2013 (RM400) 1.4 Juta Penjawat + Elaun Perumahan Naik?


Berita ini diambil dari laman web http://beritasemasa.com

Kenaikan gaji kakitangan awam 2013 + elaun : Berdasarkan sumber dalaman yang kami baru terima sebentar tadi dari Putrajaya di mana bahang Pilihanraya Umum ke 13 di sana semakin terasa. Bilik-bilik gerakan yang bertempat di Jabatan Pendaftaran Negara contohnya dikatakan telah bersedia. Dalam pada masa yang sama….

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak berbesar hati di mana akan bertindak meluluskan kenaikan gaji akkitangan awam 2013 sekitar RM400 dan elaun perumahan dinaikkan kepada (antara RM350-RM450). Dan dijangka kenaikan gaji kakitangan awam + elaun perumahan (ETP) akan diluluskan pada seawal hari Khamis ini atau selewat-lewatnya awal minggu hadapan.

P/S : Nantikan kemaksini berita seterusnya daripada Berita Semasa selepas ini….

PP/S : Dalam pada masa yang sama, (CUEPACS) dilihat akan terus menekan supaya kerajaan mengkaji semula faedah pinjaman perumahan kakitangan awam sebanyak 4 peratus dengan menurunkan ia kepada satu peratus.

p/s : Adakah berita ini benar? sama-sama kita tunggu.. 

Sumber : Here

69 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hidup najib!!!! Paloi dak leypeh!!!hahahaha -firstttt

Anonymous said... Best Blogger Tips

duit ttp duit..pangkah bn ? sorry derr..xdpt nk tlg..duit dpn mate spe xmau..tukaq kerajaan !

Mr. truesight said... Best Blogger Tips

em nak tarik undi ler tu...da nak kalah da BN.. =D
anda sokong? haha

jack ham said... Best Blogger Tips

da nk pilihanraya niii...ahahahaha...pangkah tetap PR....

Anonymous said... Best Blogger Tips

pandai ye Babi Negara(BN) bg rasuah kat rakyat..akai suh pangkah diorang la tu...hahahahaha...

Anonymous said... Best Blogger Tips

SAY NO TO BNNNNN !! NOOOOOOO ... xdpt la der .. aku ttp dgn pendirian aku .. undi PR !!

#bunny

Anonymous said... Best Blogger Tips

kini ,tibalah masanya kita tukar kerajaan ..
undila apa2 jak ,yg pnting bkan BN..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pr hanya utk anjing dan babi..haram jadah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

hha.. aku lg rela bn pgg dari dap pegang.. mampos keturunan aku esok...

Anonymous said... Best Blogger Tips

nmpk sgt terdesak gle babi bn ni..nk pilihanraya byk btul duit tabur..klau mng,sume bnde naik..wahai rkyt2 malaysia..sedarlah anda semua..pengalaman lalu jadikan iktibar..bn will be end..say NO to bn!!!!
tukaq kerajaan

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

idop! idop!

WOW:TANDA-TANDA WANITA SEDANG TERANGSANG!
SEDIH:BABY DIANA MENYESAL SERAH DARA PADA TEMAN LELAKI!
PANAS:10 Cara Wanita Membuatkan Lelaki Bernafsu!

Anonymous said... Best Blogger Tips

meroyan la kau geng bn..hahaha..tukaq kerajaan!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni la pmikiran org bdoh yg nk tukar kerajaan..skrng ni bnyak bnda yg brlaku aku tgk tlah mnybabkn prpecahan bangsa melayu..aku malu tgk org melayu brgduh ssama sndri..sdgkan kaum laim tgk kita brgduh smbil brtepuk tgan..duk sibuk nk tkar krajaan..cuba pk nk damaikan smua..aku rsa klu bnda ni brpnjangan..kita akn hdup dlm pprangan..aman ke?xksah la sape pemrintah..tp MELAYU sma MELAYU gduh cukup rugi..mmg cukup RUGI..

Anonymous said... Best Blogger Tips

gj naik timekasihlah..tp harga barang pun makin naik...lagi timekasihlah yer...

Anonymous said... Best Blogger Tips

harga barang sume... ni sume keje kapitalis. sukahati korang la nk pangkah apa. x payah nk meroyan ckp nk pangkah apa... pangkah pastu diam..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ko tu yg bodoh anon 2324..ni malaysia,negara demokrasi..klau xpuas hati dgn kerajaan,kite boleh tukar kerajaan..ko blaja sejarah x dlu?org ckp tukar kerajaan je,org tu bodoh..byk la ko..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pantat mak uollss..

naim harun said... Best Blogger Tips

aku pekerja swasta. Tak kisah pun. :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Say X to BN! PRU13 ni sama2 kita pangkah X BN!

Anonymous said... Best Blogger Tips

pegi mampus sme ko pnye pangkah bn..cacai2 sejati yg xleh nk pk je akan pngkah mcm ko..

Anonymous said... Best Blogger Tips

bagus la korang ni..pasal politik,sesama kaum melayu boleh gaduh..hebat melayu kita kan?Nak pangkah parti mana2 pun suka hati korang la..tak yah la nak mengutuk/memaki sesama bangsa sendiri.Akal dah ada.Fikir la benda2 yang elok sikit...masyallah

Anonymous said... Best Blogger Tips

asalnya dari pembangkang la..nk kan jawatan sangup memporak perandakan kaum.. nti kalo dah pegang jawatan, same gak korang akan bwt mcm mane bn bwt gak kan.. xkn xnk bg rakyat duit bantuan?? ke bila dah pagang jawatan nti, biarkan rakyat mcm tu je?? ape yg bn bwt skg ni mcm tu gak la pembangkang akn bwt bila dh pegang jawatan PM.. skg blm pegang lg ckp la rasuah bagai..

mr.fapson said... Best Blogger Tips

kakitangan awam je?? swasta mcm mana?? puuiihhh

A Afiq said... Best Blogger Tips

bguslah..tp utk swasta cmner??langsung dilupakan

Anonymous said... Best Blogger Tips

weeii... swasta mintak la dengan majikan ko... kakitangan awam ni majikan nak bagi naik gaji alhamdullilah laa... takkan la PM nak masuk campur urusan syarikat swasta... pk la sket... jgn nak salahkan kerajaan jer... bersyukur la weii...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Orang gomen bagi gaji naik pon service mcm sial jgak. Slagi tak hulur rasuah, semua lambat. Pphhuuuii

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini semua poyo!

Anonymous said... Best Blogger Tips

dasar BN babi..dekat pilihanraya jer macam2 buat nak sogok rakyat..kalau dah gaji kakitangan kerajaan naik confirm barang2 naik..org2 kampung yg kerja sendiri dgn pekerja swasta jgk yg makin terasa tekanan...bodoh punya kerajaan sial

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini semua salah bn..
tukaq kerajaan....

Anonymous said... Best Blogger Tips

macam sial..kebanyakan staff kerajaan kerja macam sial tapi gaji asyik naik jer..fuck BN

Anonymous said... Best Blogger Tips

klau kerajaan btul2 nk bagi,knpe br skrg nk bg?knpe mse br2 mng pru12 dlu xbg ape2?

Anonymous said... Best Blogger Tips

betul...
most of gov staff keje mcm mkn gaji buta...no adab bila berinteraksi dgn customer...seriusly...muka lak x pernah nak senyum...x de etika...serius...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Penipu Rakyat(PR)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bontot Najib(BN)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Barang Naik(BN)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Beri tak ikhlas ,tlepapaosfjasklfjakl;fjasdklfjasfklasdjiofasjfl;asdmfklasdjklfasjfklasdjfkl lepas tu minta balik, ungkit balik. ko bagi banyak mana pun, aku tetap pangkah pas. minta tukar ko bagi kroni, saudara, inikah keadilan namanya.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Penyelamat Rakyat(PR)

Anonymous said... Best Blogger Tips

bila kiter tanya kakitangan swasta cmner? orang jwb "Pi la mntak kt majikan ko, takkan PM nak masuk cmpur kot"

tp dia tak tau yg kalo gaji kakitangan awam naik, semua bende naik harga, ayam, ikan, beras, gula, dan lain2 hanya disebabkan amik kesempatan kakitangan awam naik gaji. TU YANG ORANG SWASTA LG SAKIT BELI BARANG SBB GAJI STILL MCM TU JE.

ARGHHHH! tolong la skit pikir ktorang yg bukan kakitagan awam ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

malulah sikit mangkuk yg kutuk BN tu duit BR1M korang pelahap jugak tak bterimaksih langsung sial punya mangkuk ayun

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous
Aku tak amek BR1M. So fuck off BN arse kisser.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh pencacai BN..duit BR1M tu bukan duit bapak diorang atau duit bapak kau..itu semua duit rakyat yg diamanahkan kepada kerajaan..memang patutlah kena bagi kat rakyat balik..pencacai BN bodo x ada otak..

Anonymous said... Best Blogger Tips

duit brim tu untuk menangi hati rakyat yang kecewa pada PRU lepas. so tak payah nak kecoh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

wahai pekerja swasta sekalian...yakinlah...rezeki Allah SWT melimpah-limpah...Allah pemberi rezeki...bukan kerajaan BN atau mana-mana kerajaan kat dunia ni....keje je rajin-rajin...sembahyang jgn tinggal...jangan lupa sedekah...berzakat...InsyaAllah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yang mana dok galak sngt nk tukaq kerajaan tu pakat2 laa tggu habuan hampa semua..lepas ni sisepet dok tggu nk bubuh penyepak kt muka..apa bodo punya org..dok tak reti2 lagi..hampa semua ingat depa bodo mcm hampa semua kaa???nk bagi muka kt org melayu..ada akai sendiri mau pikiaq laa..jgn dok jadi bangang...

Anonymous said... Best Blogger Tips

stuju dgn anon 11:19

Anonymous said... Best Blogger Tips

bagi jer sume ng dap & pkr...klo diaorg menang brulah korg Melayu2 pencacai pakatan yg gadoh2 ni tau mkna kehidupan & kesyukuran! msa tuw xyah ler nk merungut cina kafir jahat ker guan kejam ker karpal racist ker...xgune dahh! pkir2 baik2 k..

Anonymous said... Best Blogger Tips

setuju sangat dgn anon 11:19 dan anon 11:09. klu PR menang belum tentu lagi elok mcm BN. Fikirlah banyak2 wooo!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

nape bodoh nie, politik punya pasai kite gaduh sesame sendiri, ehhh, bansa lain ketawa tau...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Laaaa... kau ropanya yg bg rasuah.... hanjing betul ko ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Udah yg dtgnyapun ckp cam sial... x kan nak bior je... balas balik la.... tga ko x ajar ckp bebaik ke...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko pangkah pas x pe.. tp kot pas hanya boneka utk dap buat apa.. percaya ckp aku... kalau dap yg jd org belakangnya melayu mmg habis... pkr pun sama... nak tolong melayu konon.... pas keluar dr pr baru aku sokong pas

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sapa yg naikkan harga barang... tu semua bukan cina2 dap yg ko sokong dlm pr tu ke...kuatkan melayu dulu.. jgn bpecah belah... pastu kita kuasai ekonomi... ni tak... sesama melayu nak gaduh.. baru nampak org senangs sikit dah susah hati.. hanatr santau bagai..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ala... ko sekolah dulu amik gak buku teks gov bg.. kerusi yg ko duduk kat sekolah mak ko bawak dr rumah ke. Bcg kat kengan kiri ko tu bapak ko suntik sendiri ke... apa!!!! X de bcg????!! BERAMBUS KO KLUAR DR MALAYSIA SEKARANG!!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ok la tu org nak bg... ko sibuk bakpe... aku pun byar cukai gak... x sibuk pun nak bising pasal brim... ko ni cam hanjing anwAr je... anwar tu mmg pandai cakap nak hasut org melayu... tu nak dinafikan.. tp kkan hanjing, kalau dia menang agak2 ko aset negara mana yg dia jual dulu.. aku rasa aset dia yg xotak paling berharga... ala yg x guba otak... cam ko la hanjing

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hoho... aku takut nak bg peluang tu... takut nanti xde langsung democracy. .x pun nanti. jadi cam singapore... semua si sepet jd ketua.. padahal tu dulu melayu yg punya

Anonymous said... Best Blogger Tips

@AnonymousKo memang bangsat..hidup bn

Anonymous said... Best Blogger Tips

Masing2 dh kutuk mngutuk..mmg x lme lg mlysia jd sma mcm palestin..pk la korg sume..

Anonymous said... Best Blogger Tips

jangan nak cuba2 sgt tukar kerajaan sekarang...jgn sampainegara tergadai melayu merempat kat tanah air sendiri...

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku dulukeje swasta...basic aku masuk sama dengan da 5 tahun aku keje gov...bersyukurla...rezeki masing2

Anonymous said... Best Blogger Tips

ingat besar sgt ke gaji kakitangan awam nie..anyway tq pm sbb cuba buat yang terbaik utk rakyat

Anonymous said... Best Blogger Tips

ko lagi sial binatang....ko lagi anjing...ko la segala-gala nye membawa sial... ko x lyak duduk dlm malaysia....ko x b'syukur ape yg tlah d beri kn tuk kta...2 pn ko byk ckp g...sial betol la ko nie

Anonymous said... Best Blogger Tips

kerajaan x babi tpi ko yg babi....sebab babi nie x pnah rsa syukur dgn ape yg ade....g pn kerajaan org islam...x mkan babi....mungkin ko nie kafir kot makan babi....2 yg ko ckp...ko nie babi....hehehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

Betul. Pas cuma boneka jer.. ingat klu pakatan menang depa nak bagi ke nik ajis jd pm.. haram... ikut telunjuk cina jer lah nnti mcm kt penang.. bru dpt penang dh tunjuk taring cengkam org melayu.. anwar nak jd pm? Maaf lah aku tak sokong lgbt bagai..klu korang nk sokong benda2 geli mcm ni silakan.. aku sokong melayu islam dan kesederhanaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

BN dah ada prngalaman lama memimpin msia.. dah mantap.. tak yakin nak bg kat PR. Nik ajis ckp psl agama boleh lah... tp nk bdepan dgn delegasi luar.. nak berckp dpn diplomat dan mewakili negara dipersada antarabangsa rasenyer dia akan sub byk pd dap guan anwar atau kapal... bab ekonomi lagilah plak.. sah2 akan dipegang seluruhnya oleh cha ya nun alif.. walaupun BN tak perfect.. tp at least plg stabil dan berpengalaman.. buktinya byk sudah kita nikmati sejak merdeka shgga hilang kesyukuran kita dan kita menjadi tamak mahukan lebih lagi

Anonymous said... Best Blogger Tips

pas cma lakonan jew....tgk la abby abadi 2....dlu pelakon skrg parti pas...die msuk pas aq x ksah tpi yg membuat kn aq t'kilan 2....die ckap lau x ikut pas die tkut nma die xde kat akhirat sdang kn sblum kta lahir kat dunia nma kta dah ade...nmpak sgt abby abadi nie sesat....wahai sedara2 ku se agama ku....mari la kta memohon ptunjuk dan maaf dri allah s.w.t krana hnya die la tmpat kta mngadu n hnya die la tmpat kta memohon pertolongan.....amin

Anonymous said... Best Blogger Tips

cm 2 la melayu....x bleh tgk org snang sikit dah sakit ati....cm ner nk maju....pikir u all pn bkan nye bdak g....dah bsar pn....

Anonymous said... Best Blogger Tips

2 la mnusia yg x reti b'syukur dgn ape yg ade......tau nk slah kn org jew....lau ko x ske bn aq x ksah tpi ko jgn fuck bn la....nmpak sgt la ko nie bodoh....keluar la ko dri malaysia nie.....ko x lyak duk dlm malaysia....

Anonymous said... Best Blogger Tips

nie msti anjing anuar....anjing anuar dgr ckap aq ae....krajaan tlah bnyk b'bakti tuk rkyat so lau ko anggap dri mu manusia ko msti b'syukur dgn ape yg ade tpi lau ko anggap dri mu anjing....ko xtau ape itu syukur....anjing anuar d persilakn keluar dr malaysia

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tp pelik yer..knper bru skrang nk bg wet knaikan gaji bagai???knpe mse menang pru dlu xnk bg trus...knape yer???

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...