Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Friday, 23 November 2012

Serius : Bapa Nikahkan Anak Perempuan Berumur 12 Tahun Untuk Elak Maksiat (2 Gambar)


KULIM – Seorang penduduk kampung bersetuju untuk mengahwinkan anak perempuannya berusia 12 tahun dengan pemuda 19 tahun, mengatakan bahawa mereka tidak perlu terjebak dengan perbuatan haram.

Saad Mustafa berkata dia telah berfikir masak-masak tentang perkahwinan anaknya yang masih muda itu dan sedar tanggungjawab dalam kehidupan selepas berkahwin.

“Lebih baik mereka berkahwin daripada melakukan sesuatu yang tak elok (tidak wajar),” katanya di rumahnya di Kampung Padang Cina di sini, Khamis.

Sebuah akhbar berbahasa Melayu melaporkan anak perempuan Saad, Nur Fazira Saad, 12, telah berkahwin dengan Mohd Fahmi Alias, 19, minggu lalu selepas keluarga kedua-dua pihak bersetuju untuk menyatukan mereka.

Majlis akad nikah akad pasangan itu telah diadakan pada Sabtu selepas Nur Fazira mendapat kebenaran Mahkamah Syariah Kulim untuk berkahwin kerana dia masih di bawah umur.

Nur Fazira, yang akan memasuki umur 13 tahun bulan depan dan Mohd Fahmi telah mengenali antara satu sama lain untuk tempoh yang agak lama. Saad, 43, berkata dia telah meminta Mohd Fahmi untuk berkahwin dengan anak perempuannya selepas dia anaknya tidak pulang satu malam bulan lepas.

“Keesokan harinya, saudara saya di kampung berhampiran memberitahu saya bahawa Fazira Nur tinggal di tempat Mohd Fahmi,” katanya.

Saad berkata anak perempuannya kemudian memberitahunya bahawa tidak ada apa-apa yang telah berlaku kerana dia telah menghabiskan harinya dengan Mohd Fahmi sebelum dia dihantar ke rumah saudara.

“Saya mengarahkan dia memanggil Mohd Fahmi. Apabila Mohd Fahmi datang ke rumah saya, dia memberitahu saya bahawa dia akan bertanggungjawab terhadap anak perempuan saya dan akan menjaganya.

“Saya kemudian menjawab jika demikian, mereka harus berkahwin,” katanya, sambil menambah dia berharap anaknya akan dijaga oleh suami dan keluarganya.

Akhbar harian itu memetik Mohd Fahmi sebagai berkata bahawa dia berjanji untuk menjadi suami yang baik untuk Nur Fazira.


“Lebih baik berkahwin dan bukannya terlibat dalam maksiat (hubungan haram). Saya bersetuju memang pelik berkahwin pada usia yang begitu muda,” katanya.

Nur Fazira, yang telah berhenti sekolah selepas Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun lepas, berkata dia tidak menganggap umur menjadi halangan, sambil menambah bahawa dia sudah bersedia untuk menjadi seorang isteri yang baik.

Majlis bersanding pasangan itu akan diadakan di Kampung Naga Lilit, Padang Serai, pada tengah hari Sabtu.

p/s : apa komen anda? 

Sumber : Here

52 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ak sokong ayah dia. zaman dlu pn mmg pompuan kawin muda. xsalah di sisi agama.

PARAMO INDULGENCE said... Best Blogger Tips

good

Anonymous said... Best Blogger Tips

Gila sexs

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

ko ni gile ke aper? org tu nikah sebab takut maksiat ko pulak cakap gile seks pulak bodoh betul la ko ni macm hanjing...

Anonymous said... Best Blogger Tips

babi tol....apesal gaza kena serang, kita sibok lak main kawen2......sepatutnya tangguh dulu perkhawinan atau apa2 yg sewaktu dengannya demi menghormati sedara mara kita di gaza.......mesti sedara kita di gaza sedih melihat rakyat melaysia bersuka ria dikala mereka bersedih.....lagi pon dunia nak kiamat tak lama lagi, xpayah la kawen2 ni, bazir duit je....elok sedekah kat gaza...dapat jgak pahala.......bodoh tol.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

PEDO!!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

bukan gila seks, tapi mungkin terpengaruh dengan video Blue, maka dengan itu, dengan adanya semangat nafsu yang meluap-luap. (seks & furious) telah mendorong untuk bernikah.
nanti umur dah cecah 30 thn, anak dah 2 dozen. tahniah dari saya En. Ismail.

Anonymous said... Best Blogger Tips

umur budak pompuan ni terlalu awal nak kawin zaman skrg, mula2 sdp la tunggu la 3,4 taun lgi...... laki ke mane pompuan ke mana

Anonymous said... Best Blogger Tips

13 tahun beaar mcm tu???

Shana Nina said... Best Blogger Tips

mula2 kawin, memang la best....dah lama2 nanti mesti ada masalah......

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini kes telanjur la ni....x pandai kawal nafsu.......kecik2 lagi dah menyusahkan dan memalukan mak bapak.......nak tutup aib, kawinkan terus....bapak dia pun bodoh, ikut je cakap anak dia....dayus!

jangan nak cakap kawin budak bawah umor sebagai sunah nabi.....nabi kawin dengan aisah yg ketika itu berumur 5 tahun atas sebab untuk menurunkan ilmu islam supaya tak terhenti setelah kewafatan nabi....tapi budak ni apa? nabi ke? dia kawin budak kecik sebab nak puaskan nafsu je....kesian kat budak pompuan tu nanti...

Anonymous said... Best Blogger Tips

doa lar kebahagian mereka...
semoga anak mereka menjadi org yg soleh..
menjadi pejuang islam...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jangan ckp bodoh org kahwin awl,nenek kau orang dulu pon kawin muda,Lain kali pikir pakai akal bukan bontot

Anonymous said... Best Blogger Tips

kerbau2 meleis menguak disini
sebok bertelegah tntang kawin
amerika dn israel sebok mmbunuh
sebok mmbina kemajuan dn kekayaan
meleis sebok menghina sesam sndiri

OH! bertapa hinanya meleis2 ini

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Shana Nina


cam tu kita maen je la
x yah kawin k!
u nk sedap je kan
nk memantat je kan
bukan nk kawin pn

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Shana Nina


cam tu kita maen je la
x yah kawin k!
u nk sedap je kan
nk memantat je kan
bukan nk kawin pn

Anonymous said... Best Blogger Tips

awt laen muka budak tu sebelum ngn selepas make up?
no wonder lah bpak dia suh kawin awl, lgipun pantat dia dh miang kt jantan tu smpai, x nk balek umah, duk ngn jantan tu

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

bodoh ape ko mngarut nie?!

bila masa lak nabi s.a.w kawin ngn siti aishah masa umur 5 tahun?

bodohnya nye lembu!

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Shana Nina

u..
nk nenen please...

Anonymous said... Best Blogger Tips

hurm macam2

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

ko nie bodoh ke bebal??
skolah x habes ke?
bodohnya melayU!

Anonymous said... Best Blogger Tips

PEDOPHILIA DETECTED!

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

ko nk bandingkan zaman skrang dgn zman dulu?

bodoh sial ko nie

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

x hingin aku nk jadi pedho, muke pompuan nie dh la mcm jantan,x de selera

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Shana Nina

awk...jom main.
i teringin nk isap nenek ngn pantat u...
kasi i isap kelintet u yer baby...

Anonymous said... Best Blogger Tips

INI BANGSA MELAYU ARR...MEMANG BODOH.MEMANG TAU MAEN SAJE 24 JAM.TARAK ADA SEMANGAT MAU MAJU DIRI

Anonymous said... Best Blogger Tips

weiii korang , dah2 r tuu .. kutuk sama2 melayu . Hilang Melayu kat dunia ni karang ! aku rase bgus tindakan makbapak dorg tuu , nikahkan anak dorg awal2 , xyh lahh nk buat dosa yang bertimpa2 mse couple uhh . Tuhan pun suke , kann ?? kat korg yg kate budak2 ni kuat seks tuu , korang ni mmg pemikiran cetek ! korg mmg xley fkir yg mne baik n buruk .. korg x blajar agama ekkkk ?? yg couple tu haram , ?? klu sdah haram ttp haram , okay ?? takpyh nk putar belitkn fakta .. klu makbapak dorg ley support Insya Allah okay , kite doakn jer yg terbaik utk dorg . lgpun 19 tu , aku rase dah boleh berfikir dah yg mne baik n bruk .. ye x ??

Anonymous said... Best Blogger Tips

biarlah dia kahwin daripada buang baby kena gigit semut sepah2

ginger said... Best Blogger Tips

suka ati dia lh nak kwen... yg penting "fap"
haha

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

baguslah dah kahwin... semoga kekal hingga akhir hayat

btw jom join contest kat sini, senang jer...

Anonymous said... Best Blogger Tips

nak tau pekembangan dorang lpas 2-3 tahun.

saifuddin jalis said... Best Blogger Tips

per la anom2 setan kt atas ni..bg komen ikut rasa hati jer..x salah pon mereka ni bernikah..per kenaq mengena ngan gaza laa..nikah tu wajib bg mereka yg cukup syarat mahupun bersedia..hal gaza tu sebaliknya la..kita kna byk bantu gaza dgn boikot,solat hajat bc yassin bkn menghalang benda2 wajib spt nikah ni..wallahualam bissawab..

Anonymous said... Best Blogger Tips

@shana nina nk jikat bontot jugak..kelentit tuh kompem lahh..best nye kalu dpt men ngn awk..mau pancut 5-6 kali wooo


MR.VIRGINITY

Hamba Allah said... Best Blogger Tips

Haram ke nikah muda ni? kenapa banyak sgt komen negatif? Agama islam menggalakkan perkahwinan. cubalah tanam kat kepala hotak tu benda positif, nikah tu kan dihalalkan. benda mudah kenapa nak rumitkan? nikah tu sunah nabi kita. elak maksiat, buang bayi, zina mcm2 lagi. kenapa persoalkan zaman dulu dgn sekarang? apa sunnah nabi tak relevan ke dgn sekarang? berfikir guna akal yg Allah kurniakan. Elakkan prasangka buruk terhadap orang lain. sekali kita tutup aib org lain, sepuluh kali Allah tutp aib kita.

Anonymous said... Best Blogger Tips

@shana nina, awak ni boleh ramal masa depan orang ke? atau pun awak yg tentukan masa depan org? tahap prasangka buruk awak tu ubah. tak baik buruk sangka. Jodoh, rezeki semuakan Allah yg tentukan. Allah dah tentukan yg terbaik untuk kita, kenapa persoalkan ya?

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Shana Nina

Hebat awak ni. boleh agak masa depan orang ye. Allah dah tentukan apa yg terbaik untuk kita. Tp awak seolah2 mempersoalkan ketentuan dngn prasangka buruk awak. tak baik fikir mcmtu. nikah muda bnyak manfaat, awak sendiri boleh fikir. Sunnah nabi lagi.

Anonymous said... Best Blogger Tips

dik, habiskanlah belajar dik. bagus kawin awal sbb nak elakkan maksiat, tp habiskan lah belajar atleast peringkat spm.

Anonymous said... Best Blogger Tips

xsalah nak kawen..tapi memang terlalu awal..baru nk masuk alam remaja..masih usia kanak2 lagi..xrasa diorg ni boleh go on lama..bukan laa nak doa..tapi journey diorang masih jauh lagi..aku yg 22 ni pn mak aku kata muda sgt nak kawen..tapi untuk kes budak ni..agak melampau..baru 12 tahun da pandai ikut jantan balik umah..nampk mcm ssh nk kawal..btul cara mak ayah dia buat ni..sebab budak pmpuan ni ada potensi untuk buat kj terkutuk tu..bukan nk tuduh tapi melalui apa yg dibce la..

Muhammad Saffuan said... Best Blogger Tips

wahai anon2, rasanya tak perlulah nak pertikaikan bab usia. Allah dah tentukan jodoh dia dalam usia macm tu kan. kahwin bukan benda tak elok. benda baikkan? jadi, tak perlulah nak pertikaikan benda tu. andai kata dia belum kahwin, tapi dia nak kahwin? mcmmana? nak halang ke? berdosa ke kahwin awal? macammana awak tahu diorang tak boleh go on lama? syaitan ni suka buat manusia prasangka burukkan, dasyat bisikan syaitan ni. benda baik pun dipandang serong, sangka buruk sesama manusia. astagfirullah..

jack ham said... Best Blogger Tips

nafsu x dpt dibendung lgi..ahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

pakai tudung pn selekeh lg ade hati nk jd bini yg bek..yg bengang tu siap ugut2 dgn mak bapak sendiri,lari dr rumah sume..ape la...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo adek aku, dh aku lempang terajangkan

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Shana Nina

u..

isap konek i leh x...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodo ko nk sedekah ko sedekah lah pahal nk marah org bab x sedekah. bodoh tol....

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah jodoh dia, korang cakap apa pun dorg tetap ada jodoh. cakap je laa korang jeles dia dapat kawen awal, korang pulak x dapat.

Anonymous said... Best Blogger Tips

dh jodoh weh,hangpa sapa nak halang..wali dia dh benarkan,,dh buleh dh..dh dh pi amik undang2 keluarga islam dulu baru nak komen,,pi pi..shuh shuh..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mmg bodo pn..elok la die kawen drpd wat benda xelok..kn kawen tu bgus mendirikan masjid Allah suka tu...

Anonymous said... Best Blogger Tips

komen je la yg baik2 je oi..xyah ar nk menceceh pasal agama la bangsa la..buat bnde baik pon kna kutuk..

Anonymous said... Best Blogger Tips

huduhnya muka perempuan tu. sepanjang karier i dlm bidang menjimak cikaro, tak penah lagi dpt muka huduh mcm ni....errr....sebenarnya penah jugak beberapa kali, terutama cikaro filipina. hahahahahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

syg bdk perempuan tu bhenti sekolah..pjlnan hidup msh pjg

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mmmmmmmm...fapfapfapfapfapfapfapfapfap

Aku Dan Kalam said... Best Blogger Tips

Saya nak memberi komen pun saya rasa ada kebaikan dan keburukan. Mungkin penjaga remaja ini ingin mengelakkan anaknya melakukan maksiat, baiklah begitu. Cuma saya rasa, dalam usia 12 tahun, remaja yang masih dalam kawalan ibu bapa dikahwinkan, seolah-olah remaja ini terlalu liar sampai ibu bapanya tidak mampu mengawalnya.
Namun kita doakanlah suatu masa nanti, remaja ini akan menjadi isteri dan ibu yang baik. Dan jika ada peluang sambunglah belajar semula. Kerana dalam kehidupan yang membutuhkan wang dan kehidupan lebih baik,tahap PMR pun tak laku untuk mohon kerja. Guru pun sekarang nak ijazah. Dari segi kes-kes berkahwin muda ini, diharapnya remaja ini bernasib baik

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...