Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Saturday, 24 November 2012

Info : 10 Fakta Menarik Mengenai Kelahiran (Gambar)


1. Sehingga bersalin, rahim ibu akan mengembang 500 kali ganda dari saiz normal untuk menampung kandungannya.

2. Hanya 5% bayi yang lahir pada tarikh EDD (Estimated Due Date) mereka. Kebanyakannya lahir antara minggu ke 37 dan 42 kehamilan.

3. Purata darah yang hilang melalui proses kelahiran normal adalah 500ml.

4. 80% wanita mengalami sindrom “Baby Blues” semasa 2 minggu terawal selepas bersalin disebabkan oleh perubahan hormon badan.

5. Hanya 1 daripada 10 wanita mengalami pecah air ketuban sebelum proses bersalin bermula. Kebanyakan wanita hanya akan mengalaminya apabila mereka telah bersedia untuk meneran keluar bayi.

6. Apabila seorang ibu mula sakit hendak bersalin, tercatatlah pahala jihad baginya.

7. Badan manusia hanya mampu menanggung kesakitan sehingga 45 Del. Tetapi semasa bersalin ibu akan mengalami sehingga 57 Del yang bersamaan dengan 20 tulang dipatahkan serentak.

8. Apabila seorang ibu melahirkan anak, terhapuslah dosa-dosa lepas bagi wanita itu.

9. Ibu bersalin akan dapat pahala 70 tahun solat dan puasa.

10. Setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah hadiahkannya pahala menunaikan haji.


p/s : Syurga dibawah telapak kaki ibu... 

Sumber : Here

18 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st lahir hahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

mcm ni lah jadinya kalo jimak cikaro. Jangan pancutkan mani anda ke dalam lubang puki cikaro kalo tak nak jadi bapak awal2.

Harap2 besok dpt cikaro yg lebih muda mcm minggu lepas. Kali ni nak jimak d atas flat sebelah tangki besar.

Anonymous said... Best Blogger Tips

^BODO NK MAMPUS
ntah2 ko pn kturunan yg ko sbut2 kt ats tu hahaha bodo

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 13.36 ko meroyan apesal?
sebelum ni ko lahir kluar ikut lubang jubo ke?

Anonymous said... Best Blogger Tips

semua anon atas ni lahir ikut lubang hidung mak dia...tulah pasal perangai macam jahanam....admin pun jahanam....habis koyak bontot mak admin masa lahirkan admin dulu....saya lah doktor yang sambut kelahiran admin dulu....selepas mak admin lahirkan admin, saya sempat senggama dengan mak admin....mungkin adik admin adalah anak saya....

-DOKTOR RAJU-

Anonymous said... Best Blogger Tips

ruginya aku banak melalui pembedahan sesarean

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

apsal komen2 semua cam lahanat?

btw jom join contest ni, cara penyertaan mudah sangat, mana tau leh dapat hadiah thumbdrive 8gb/16gb... klik je kat sini

Anonymous said... Best Blogger Tips

doctor raju cam kimak !!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

ssh payah ibu lahir kn kite tp korg lak bperangai mcm ni..lgsg xde rs hormat ngn ibu yg lahir kn korg... T_T

Anonymous said... Best Blogger Tips

rasanya dah cukup kuat info yg admin bagi utk kita menyayangi ibu sehingga akhir hayat. :)
-ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

Patut sangatlah syurga itu di bwah tapak kaki ibu...hargai dan sayangilah orang tua anda sementara masih hdup...

Anonymous said... Best Blogger Tips

DOCTOR RAJU PNYE COMMENT PALING PUKIMAK SETAKAT NIE NOKHAROMMM HAHAHHAA

Anonymous said... Best Blogger Tips

Allah maha pemurah :') Allhu akhbar!

rainyz94 said... Best Blogger Tips

betulka aku rasa 8 sampai 10 tu hanyalah hadis palsu , tak tercatat pon dan tak pernah keluar dari muluit nabi...btw kalau macam tuh tak payah la pompoan sembahyang buat puasa dan sebagainya . hanya mengandung beranak...pkir2la...

Anonymous said... Best Blogger Tips

rainyz94 : nampak sangat ilmu agama kau x kemana...pahala bagi org mnegandung, Allah tambahkan ibarat mcm pergi haji...maksudnya tambahan pahala..bukannya lepas beranak takyah sembahyang atau gi haji lagi...nemang bodoh kau punya komen..agak2 la woi...kau nak persendakan hukum Allah...mengucapkan..kita ni nak buat baik susah,,tapi jangan lah tambah dosa pulak..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku sokong komen anonymous 10:44. Itu hanyalah pahala tambahan. Sebagai tanda Allah itu Maha Pemurah lagi Penyayang. Tak sekolah ke ape. Cetek sungguh pemikiran kau -,-

Anonymous said... Best Blogger Tips

rainyz94 bengong.
kau tak penah beranak xpyh nak memekak.
ne sekolah mana dulu?
kau ne Islam ke Kapir Quraisy?
apekah ?????!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

rainyz94. agak2 kalau ko tade ilmu yang cukup pasal agama ni, takyah nak pertikaikan gune akal ko tuh. pengorbanan seorang ibu sgt besar. sbb tu Allah bg pahala yg byk ketika ibu sedang sakit melahirkan bayi.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...