Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Friday, 18 November 2011

OMG : Ordos, Sebuah Bandar Mewah yang Tidak Berpenghuni Di China (10 Photos)

Sebuah bandar di China, Ordos telah disiap dibangunkan dan objektif pengusaha adalah seramai satu million penduduk akan menginap di situ. Tetapi sehingga kini selepas 6 tahun, Ordos masih belum mencapai 10 peratus daripada objektif tersebut. Terkini, hanya ada 28,000 orang di situ dan kebanyakkan adalah pekerja binaan untuk menghabiskan segala kerja mereka. Pelbagai infraskruktur moden serta bangunan pencakar langit dibina di situ tetapi kerajaan masih tidak mampu untuk memujuk rakyat untuk berpindah ke situ. Kini Ordos di panggil 'A Modern Ghost Town'.


 weburbanist

11 comments:

hafizah radzi said... Best Blogger Tips

ni mesty ade kaitn ngn feng syui dorang ni

L said... Best Blogger Tips

kenapa taknak pindah, bazir je tempat ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

cantiknya.....

kawan kita said... Best Blogger Tips

mesty laaa mahal

Anonymous said... Best Blogger Tips

aah, fengshui atau rumah mahal sgt, atau jauh sgt dari bandar

Anonymous said... Best Blogger Tips

macam main city vilee. bhahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ctik gilerr. .ada class. ....patut org china tggal kat sana. ..harap yg tggal sana. ..org yg ada perasaan kemanusiaan ....

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku rasa lah beb tpt ni mewah sgt. mungkn xda 1 million cina yg mampu duduk kt sini.

TA&FA said... Best Blogger Tips

kalo aku nak dok sana boleh tak??
tapi kena sdiakan restoran makanan muslim...
takpon mall mkanan halal..hehee

minoari89 said... Best Blogger Tips

aku rasa org dpa x mampu nak duduk kat sna..kos tinggi kot..membazir ja bt sume 2..

Anonymous said... Best Blogger Tips

alangkah indahnya kalau bandar kl mcm niy pagi2

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...