Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Saturday, 19 November 2011

Kesian : Cabaran Semua Pelajar di Pedalaman Pili China Untuk Ke Sekolah (8 Photos)

Sekiranya anda tahu anda perlu mengharungi pelbagai cabaran, adalah anda akan ke sekolah?  Jawapannya ya untuk anak-anak di Pedalaman Pili, China. Setiap tahun apabila mulanya waktu persekolahan, semua pelajar ini perlu mengharungi cabaran sejauh 200 km untuk ke sekolah. Mereka terpaksa melalui daerah Xinjiang dengan mengharungi gunung, sungai, laluan sempit, bukit berbatu serta jambatan yang kurang elok. Setiap kali perjalanan, mereka memerlukan sehingga dua hari untuk sampai ke sekolah. Begitu juga sekiranya waktu tamat persekolahan. Mereka terpaksa menyediakan makanan serta minuman yang cukup untuk terus berusaha menimba ilmu di sekolah.


 izismile

10 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

syukur lah kita apo yg ade

Hant said... Best Blogger Tips

giler la..nk pgi skolah pon kne pertaruhkn nyawa..

DOWNLOAD filem alamak.. Toyol! (2011) PPvrip-MEDIAFIRE

DOWNLOAD filem Klip 3GP (2011) PPvrip-MEDIAFIRE

Anonymous said... Best Blogger Tips

sure ke nih nk pg skolah..cam x jer...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Allahuakbar...
demi ilmu sanggup diorang ek..

kita yg senang2 g sekolah ni ponteng la pulak...dunia2..

Anonymous said... Best Blogger Tips

huhuhuh..........sykur aku d Malaysia

Anonymous said... Best Blogger Tips

ye ke ni?????

Anonymous said... Best Blogger Tips

knpe x bina sekolah dkt kawasan kediaman dorang je

Anonymous said... Best Blogger Tips

tp baju cntik jew....

minoari89 said... Best Blogger Tips

pkul bp nak smpai sek..pkul bpa nk smpai umah..nak rest lg...

spoiled said... Best Blogger Tips

camni pon sanggup g sekolah... kat malaysia bapak hantar nek kete pastu serooooong hahahah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...