Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Monday, 19 September 2011

Kesian : Wang Junjie, Mekanik Paling Muda Pada Usia 10 tahun di China (4 Photos)

Kemiskinan di China kini mencapai tahap paling kritikal. Terlalu ramai rakyat yang dalam kesusahan dari datuk nenek ke anak mereka dan cucu mereka. Kadang-kadang kemiskinan ini juga menyusahkan anak kita yang masih muda dan belum lagi patut bekerja tetapi belajar. Wang Junjie, seorang budak yang berusia 10 tahun terpaksa melupakan niatnya untuk masuk ke sekolah kerana kemiskinan keluarganya. Jadi dia belajar untuk menampal tayar dan mangatur tayar kenderaan terutamanya truk besar. Wang menyatakan selepas dia dah mempunyai duit yang cukup, dia akan masuk ke sekolah semula. Sebelum ini, dia pernah bersekolah tetapi kemiskinan menyebabkan dia dibuang sekolah. Selain itu, di sekolah kerana dirinya miskin dan terlalu kecil selalu dipinggirkan oleh cikgunya. Jadi pelajarannya agak terbantut. Suatu ketika, Wang telah berjaya mengumpul duit yang cukup tetapi dia tidak diterima kerana mereka risau dia bakal dibuang lagi dan dia bukan seorang yang pandai. Tetapi dia tidak pandai bukan kerana dia tak nak belajar tetapi dia sering dipinggirkan. Jadi, Wang buat masa sekarang dah agak putus asa untuk masuk semula ke sekolah dan dia kini lebih menumpukan kepada kerjaya sebagai mekanik.

osserem

4 comments:

pro said... Best Blogger Tips

kesian giler...

OmG:! Sapa la nak yang cium perempuan ni?

GIla!! [gambar] doktor rogol pesakit yang tidak sedarkan diri

Cara Paling Pelik Perempuan Ini Meraikan HariJadi

Cik Saba said... Best Blogger Tips

cikgu apa la mcm tu!...ptutnya mereka berusaha tuk bantu dia bukannya di pinggirkan!..aishhh!

Anonymous said... Best Blogger Tips

saba cik saba saba cik saba...hehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

atas no bodoh x comment 1st... so aku la 1st bodo

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...