Kongsikan Entri Kami

Saturday 27 October 2012

OMG : [Video] Kucing Bengal Berharga RM100,000 Dibeli Oleh Warga Australia


KOTA BHARU – Seorang peminat kucing dari Adelaide, Australia sanggup membelanjakan RM100,000 bagi memenuhi hasratnya memelihara seekor kucing Bengal dari Moscow, Rusia.

Kucing betina yang bernama Polar Day itu pada awalnya dibeli oleh Julie Menadue Sancheita, 50, dengan harga RM30,000 tetapi melonjak sehingga mencecah RM100,000 apabila terpaksa menanggung kos perjalanan, insurans, kuarantin, perubatan dan makanan.

Polar Day sempat membesar di Malaysia apabila dikehendaki dikuarantin sekurang-kurangnya enam bulan di negara transit seperti yang disyaratkan kerajaan Australia terhadap kemasukan haiwan asing.

Ketika dihantar oleh pemiliknya, Svetlana Ponomareva, 50, dari Moscow Februari lalu, kucing tersebut baru berusia tiga bulan dan kini telah mencecah usia setahun.

Kelmarin, kucing itu yang dikuarantin di pusat pemeliharaan dan pembiakan kucing di negeri ini, Cattery Kittun Katz, telah dihantar ke Australia untuk diserahkan kepada Julie.

Pemilik Cattery Kittun Katz, Hezlin Fazrina Abdul Hadi Nor, 34, berkata, Polar Day terpaksa mengharungi perjalanan sejauh 20,000 kilometer kerana perlu melalui beberapa siri kuarantin sebelum bertemu pembelinya itu.



p/s : Memang mahal kucing nih... 

Sumber : Here

8 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

sy ada kucing cmni tapi jantan.. nk buat baka bleh la.. nk bli?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kat kg banyak aja kucing mcm ni kena langar tepi semak waktu mlm2.tapi nak tangkap bahaya sebab ia liar,nanti kena cakar ngan gigit.

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni bukan kucing hutan ke?

Anonymous said... Best Blogger Tips

kucing bengal ni mmg boleh katakan kucing hutan. tp yer la.. kalo nak bela, kena la bela sejak kecik, ataupun beli dr org yg mmg bela kucing ni sjak kecik kot. kalo nk amik trus dr hutan pnyer, baik2 la kena cakar la kena serang la.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kucing bengal ni dh d kacuk dgn kucing biasa..dpt ler bulu dan patern ala cheetah tu..original bengal besar dan panjang....

Anonymous said... Best Blogger Tips

kucing bengal kalo ori warna dia coklat and hitam...

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

apsal membazir sangat perempuan tu

Anonymous said... Best Blogger Tips

hohhh... kucing berak pun amik vid kah? >_< (clip 3:21)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...