Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 23 October 2012

Info : [Video] Jom Tengok Cara Sembelih Unta


Video kat bawah ni menunjukkan bagaimana cara unta disembelih nampak simple dan senang berbanding lembu. Teknik ini dinamakan An-Nahr. Para ulama menjelaskan bahawa an-Nahr (menusuk pada bahagian leher) adalah teknik sembelihan khusus bagi unta, dan adz-Dzabh (sembelihan dengan cara memotong di leher) adalah bagi haiwan selain unta.


Sumber : Here

17 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st

dan said... Best Blogger Tips

owh mcm ner ke....

Anonymous said... Best Blogger Tips

gambar tersembunyi didalam logo. mesti tengok

Anonymous said... Best Blogger Tips

mmg nmpak senang berbanding sembelih lembu atau kerbau.
kalau sembelih lembu, kesemua kaki kne ikat then lembu kena dibanringkan ..

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku rase kesian :'( .. terasa kejam pulak . klu ye pun tutup lahh mata unta tu ke ape . n g satu dorg siap senyum2 lagi mse sembelih uhh .. mcm kejam sgt pulak .. ermm

Anonymous said... Best Blogger Tips

ble da kesian xleh mkn la. jadi dose. aku rse sembelih care islam lagi mulia. kalo org bukan islam pancung trus, isi dlm mesin grinder,letrik kpale. lagi kejam. ni haiwan pn x trseksa pisau pn tajam xde la nk potong slow2.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Selamat Hari Raya AidilAdha kpd semua saudara Islam ku...

Anonymous said... Best Blogger Tips

eh kalo ade rase kesian walpun skit pn dah kira takleh makan ke..

mmg la kesian sbb TNGK, rase sayu, tp aku paham dah memang gitu proses nyer.. oleh itu mmg aku takkan sanggup nak tngk haiwan kena korban, jd aku tunggu balik umah tunggu daging yg dah siap dikorban jer..dan bersyukur...

salam aidiladha sumer.

Anonymous said... Best Blogger Tips

jgn jd bodoh.nk jd tukang sembelih bkn keje mudah.hatta tak blh wujud rase kesian pd haiwan semasa penyembelihan dilakukn.namanya ibadah,bkn suke2

Anonymous said... Best Blogger Tips

takde kejamnye kalu ikut syariat

Unknown said... Best Blogger Tips

sbnrnya pancung lg kurang sakit pd haiwan.tp islam suruh semelih,knp?sbb bila semelih,2 urat halkum putus,tp otak x mati lg,msh berfungsi.otak x mati,jantung x mati.so masa ni la jantung mengepam darah semaksimum mgkin sbb haiwan dlm keadaan takut/cemas,dan mengeluarkn darah sebanyak mgkin.sbmn kita tahu,darah adalah medium terbaik utk sebarkn kuman.wallahualam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

unknown atas..salah tu..sembelih adalah cara terbaik untuk ko matikan nyawa binatang..mase urat putus tu..connection ke kepala da terputus..xde rase sakit yg dpt dirasa pada binatang..sebab tu kita sembelih dekat tengkuk untuk keluarkan darah dari otak cepat2x..lagi satu darah yg ko tgok keluar memancut tu lah sihatkan daging binatang sembelih..kalao ade darah lagi dalam daging binatang..daging akan cepat xelok..darah memang medium terbaik untuk sebarkan kuman..sebab tu mase sembelih org buat lobang kat tanah..dan kalau xsilap..kat temapt dlm video tu dorang memang da buat longkang untuk ngalirkan darah ke tempat yg sesuai..cara islam adalah yg terbaik..kalau ko seorang islam..ko mesti tau kenape kan..yakinlah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

http://datafilecom.blogspot.com/2010/10/sakitkah-sapi-ketika-dipotong-dengan.html

cube tekan link atas tu..walaupun bahase indon tapi leh fhm bro..

Anonymous said... Best Blogger Tips

org yg ckp 1st, 2nd, 3rd ialah org bodoh, tolol, bengong

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

haah betul kalau rasa kesian dah jadi haram makan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

ko ni noob.. xabis2 ngn iklan blog ko tu.. hadoy la.

Anonymous said... Best Blogger Tips

minit 2:01 siap lapah??

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...