Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 27 October 2012

OMG : Kesan Daripada Jangkitan Bakteria Vibrio Vulnificus (8 Gambar)


Fuhh..lama dah tengok gambar budak ni..baru dapat info kenapa dan mengapa sampai jadi mcm ni..cerita dia lebih kurang mcm ni..budak ni dijangkiti bakteria Vibrio vulnificus, sejenis bakteria yg boleh dijangkiti akibat seafood yg tidak dimasak dgn betul, contoh kerang atau siput. Bakteria ini jugak dapat merebak melalui air yang kotor.








p/s : Gulp.. sori bagi yang tengah makan daging korban tu.. 

Sumber : Here

8 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ngeri. tp x kan nk stop mkn seafood plak, adusss....

ginger said... Best Blogger Tips

wau...dah mcm alien jer aku tgok

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kesiannya >.<

Moral of the story: Jangan makan seafood setengah masak. Dan before masak, cuci bersih seafood tu. :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

mmg dr seafood erang kerangan je ke.

huuuuuuuu lepas ni kena masak btul2~~~~ aku suke makan crustacean ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

This is an example of necrotizing fasciitis

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

kesiannya orang tu... harap2 dapat pulih

Anonymous said... Best Blogger Tips

xmampu mbuatkan aku geli..

lulu chan said... Best Blogger Tips

ya ALLAH pulihkn la hamba Mu ini

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...