Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 24 March 2012

Genius : Perut Kenyang Dengan Hanya Menghidu Cupcake (3 Gambar)


Pernah tak korang terfikir  korang nak makan semua benda yang sedap tapi taknak gemuk? Sekarang korang boleh berbuat begitu. Sebuah syarikat yang dikenali sebagai Vaportrim telah mencipta sejenis inhaler yang mengandungi bau-bauan cupcake. 

Teknologi ini ialah sama seperti rokok elektronik. Korang hanya perlu hidu perisa cupcake kegemaran korang dan korang akan berasa kenyang dan tidak akan gemuk. Bagaimana benda ni boleh buat kenyang? Ok, menurut kajian, 70% hingga 75% benda yang korang rasa ialah sebenarnya bau. Bila korang hidu bau yang sedap, reseptor rasa akan menghantar mesej ke otak dan akan melepaskan hormon yang memberitahu badan korang yang korang sudah kenyang.

Kajian juga menunjukkan yang sedikit bau yang sedap akan menghasilkan perasaan kenyang sebelum perut merasakannya. Jadi, dengan penggunaan Vaportrim inhaler ni dapat membuatkan korang berasa kenyang dengan cepat dan korang akan makan sedikit dan menjadi lebih kurus. Hebat tak? 



Inhaler Vaportrim ini mempunyai 14 perasa dan dijual dengan harga $9.95. Tapi belom ada kat Malaysia la. Sesuai la dengan rakyat kita yang suka makan banyak ni.


Sumber : Here

9 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st.....

Tahniah pada diriku sendiri ♥ Aku dengan pantasnya menaip ayat-ayat ini dalam masa kurang dari 0.0001saat sedangkan anda memerlukan lebih 5 saat untuk menaip keseluruhan ayat ini.. Hebat3 ! Bukan itu saja, aku juga merupakan orang pertama comment dalam post ini.. Dua kali hebat2 untuk diri aku..

Sekian...

Anonymous said... Best Blogger Tips

waaaaahhhh.......

Anonymous said... Best Blogger Tips

Alah yg first tu. .dah standby taip ayat. .pastu hanya copy ayatnya trus paste kan komen. ..mcm saya x tau jak. ...

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous
tahniah , sbg ganjaran kau boleh hidu bontot aku

karen said... Best Blogger Tips

aku setuju dgn anon 18:23 .. ko da standby pastu terus ko paste n antar . Dan aku rasa hadiah yg patut ko dapat p tanjong rambutan dok kat sana .

sbb org cm ko jew yg layak dok kat sane .. :D

Anonymous said... Best Blogger Tips

kat malaysia da x g benda nie???
kalau ada k beli laaahhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hahahaa betul3....layak masuk tjung rambutan. ....

Anonymous said... Best Blogger Tips

yg duk 1st tu dapat hadiah ka duk syok sgt?useless la woi!..stop it...anoyying gila ngok!

..jemari menari.. said... Best Blogger Tips

aiyark
xpa lah gemuk sket pn
asal leh makan
miahahaha~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...