Kongsikan Entri Kami

Sunday 18 September 2011

OMG : Kisah Cikgu Wanita Bunuh Diri Selepas Serangan Seksual di China

Ini merupakan kisah benar yang amat menyedihkan. Di mana letaknya kewarasan manusia masa kini? di kaki atau di tangan? 


Ini kisahnya, seorang cikgu wanita yang memang menawan dan cantik, Wang Yan akan berkahwin dengan tunang tak lama lagi telah membunuh diri dengan terjun dari bangunan. Wang yang juga seorang atlit Taekwondo baru berusia 26 tahun bekerja di Institut Teknologi Wuxi di timur China. Wang dan tunangnya telah merancang untuk berkahwin pada Tahun Baru tahun depan tetapi segalanya tidak tercapai selepas Wang bunuh diri pada Ogos yang lalu. Apakah sebabnya? Wang Yang dikatakan telah dipaksa oleh ketua dari sekolahnya untuk melakukan seks dengan mereka. Selepas paksaan seksual tersebut, Wang dalam keadaan koma dan tak mampu untuk menerima tamparan untuk terus hidup.Wang yang telah menamatkan pelajarannya di Capital Institute of Physical Education bukan sahaja seorang penolong setiausaha di sekolahnya tetapi juga seorang pengadil antarabangsa untuk sukan taekwondo. Menurut maknya, disebabkan Wang adalah setiausaha, kadang-kadang dia terpaksa untuk kerja lebih masa dan balik lewat sejak dari 2008. Jadi pada satu hari, Setiusaha sekolah itu (Zhang) telah menggunakan pelbagai alasan yang melibatkan kerja dan boleh menjejaskan prestasi kerja Wang untuk melakukan seks paksa dengannya. Wang tak nak menerima tetapi akhirnya Wang terpaksa akur demi kerjanya. Selain itu, Bapa Wang juga menyatakan anaknya sejak dari Januari 2010 sering diminta oleh Zhang untuk menyertai makan malam yang melibatkan kerja. Wang Yan yang ketakutan tak ingin sertai tetapi terpaksa kerja itu adalah kerjanya. Jadi satu malam, Wang Yan yang baru minum dua gelas kecil arak merah telah mabuk. Zhang dan rakannya membawanya ke sebuh hotel dan merogolnya. Apabila Wang YAn sedar, dia rupanya telah diracuni. Dia kemudiannya meletak jawatan kerana tak tahan dibuat begitu oleh ketuanya. Ogos lepas, dia cuba membunuh diri dengan mencederakan dirinya sendiri tetapi sempat diselamatkan oleh keluarganya. Mereke membawanya untuk berjumpa dengan doktor pakar dan keadaannya seakan semakin pulih. Tetapi, ini tidak tahan lama kerana Wang Yan telah terjun dari rumah dia dan tunang dia untuk perkahwinan mereka di tingkat 15. Kini polis tengah membuat siasatan selepas keluarganya membuat laporan. Semoga Zhang dapat ditangkap dan dihukum sewajarnya.

5 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

pelik, juga pompuan ni, apa guna ko ada black belt, takkan tak boleh belasah je syaitan tu.

Anonymous said... Best Blogger Tips

biar ada black belt..tetap tenaga wanita x setanding dgn tenaga lelaki..

Anonymous said... Best Blogger Tips

helo.. x baca ke? dia kan diracuni/dikhayalkan bos dia. walau sehebat mana blekbelt kamu tuh, lau tgh lalok.. camno nak lawan? deyy!

Anonymous said... Best Blogger Tips

he he he, betul tu, lagi satu setiap lelaki dia ada pistol. So, ko ada blackbelt pun tak guna.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian sangat. Tulah pompuan..pndai taekwando,pandai bsilat ke ape..tenaga lelaki lebih kuat. Lelaki sepatutnya melindungi pmpuan, bukan menyakitinya. hermmm. dunia2~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...