Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Monday, 2 July 2012

OMG : [Video] Hukuman Pancung Di Arab Saudi


Video di bawah menunjukkan hukuman pancung yang dilaksanakan di Arab Saudi. Di negara Arab, hukuman pancung selalu dijatuhkan pada pembunuh dan juga pengedar dadah. 


p/s : Memang professional tukang pancung tu. sekali libas je.. 

Sumber : Here



81 comments:

Norasyimah Saifullah said... Best Blogger Tips

dh tgk dh

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

Kejam dan tak berperikemanusiaan langsung!

Anonymous said... Best Blogger Tips

inilah yang dinamakan hukum HUDUD, hukum Allah swt didunia. pada persepsi manusia biasa, mmg kejam, tapi percaya lah Allah itu sebaik-baik perancang. mesti ade sebab dan tujuan kenapa HUDUD wajib diikuti. Wallahualam. ;)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Arab Saudi mjlnkn Hukum Hudud..berasaskan ape yg terdapat dlm Al-Quran.Mohon jgn bangang sgt ckp hukum Allah s.w.t kejam.Gantung lbh jauh mnyeksa sblm mati.

Anonymous said... Best Blogger Tips

fikrifadzil ko ni mmg bodoh kot.. mungkin kot daif atau jahil pasal hukum islam... kalo mcm ni ko boleh kata kejam ko tgu kt akhirat nnt.. ko akan tgk hukuman yg lagi "kejam" dari Allah.. tu la bila jahil pasal hudud semua nmpk kejam.. sekurang² org yg kena pancung tu dh terlepas seksa di akhirat nnt.. kite plak???

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

Oh come on... Pancung kepala, direjam dengan batu... Semua tu kan hukuman berapa ratus tahun dulu. Logik ke untuk diapply sehingga sekarang?

Anonymous said... Best Blogger Tips

oh come on fikrifadzil...agama islam wujud dri brape rtus thun dlu dah...logik x kalo msih ade lg skarang agama ni?jgn jd noob dlm bab agama...

My Domisil said... Best Blogger Tips

Takut.. Visit MyDomisil.Com

Anonymous said... Best Blogger Tips

wahai fikrifadzil mak bapak ko xantar ko g skola agama ker sampai ko bengong n jahil sgt pasal islam ney . xyah jd org islam lar kalo mcm ney . bengong mcm lembu

..jemari menari.. said... Best Blogger Tips

fikri, org macam ko patut dijadikan eksperimen utk laksanakan hukum hudud kat malaysia ni.ko terjun bangunan la senang.kurang sorang umat yang menperkecilkan agama

Anonymous said... Best Blogger Tips

aq setuju klau hukuman ni dilaksanakan kt malaysia..bwat hukuman pncung dpan orang rmai bg diorg sdar diri skit..tmbah2 yg melayu yg bodo agama mcm FIKRI 2...HUDUD!!
adanya HUDUD dunia aman...seyesss....mmang ptut ada di negara islam...spa tolak hudud dia murtad...

pedang sabil said... Best Blogger Tips

fikrifadzil ko patut tkr nama la jd fuckrifadzil sbb mmg jahil ker pe..HUDUD tu wajib di jalankan sbb dari ALLAH..ia nya berbentuk pengajaran pd yg lain agar x melakukan dosa2 besar..tu ler byk sgt mkn benda subahat,x solat ker pe ni langsung x respect hukum ALLAH...bertaubatlah saudara sblum matahari muncul dari barat....wallahualam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hahaha suke aku tengok korang attack si fikrifadzil tu. Ni nasihat aku untok korang.. don't argue with stupid person (fikrifadzil)because he will bring you guys down to his level.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian gile ak kat fikrifadzil ni....jahil sangat nampak gayanya.......hukum ALLAH adalah untuk sepanjang zaman....jangan jadi modern sangat la......kemodenan sekarang ni dah termaktub dalam Al-Quran beratus2 tahun dulu....

dan...beristighfarlah...sebab memperkecilkan hukum ALLAH boleh jadi murtad yo!....

ok bai....

boxerfightter said... Best Blogger Tips

astagfirullah .... salah korang niy bagi nasihat kat fikri , smpaikanlah dgn cara baik2 ..bedosa ckp kat dia cmtue ...,islam tak ada ajar ckp cmnie ..dia jahil ttg agama,ckplah yg elok2 ,, ikutlah cara RASULLULLAH berdakwah ...

Anonymous said... Best Blogger Tips

@f i k r i f a d z i l

aduhai.ni hukum HUDUD bro.mmg cara islam.rejam.pancung.potong tangan.terlepas seksaan akhirat.kalo hukuman mahkamah pon da sakit plus hukuman akhirat mcm mane?disebat oleh malaikat lak tu?duduk kat neraka lagi la.sedar la wahai sahabat.jgn kejutan budaya sgt.

Anonymous said... Best Blogger Tips

to fikrifadzil..
boleh jatuh murtad kalu mung kate gitu...
taubatlah...
dalm kubur esok2 sakit bro....
n 1 more thing..6t ko mati..suruh mak bapak ko gantung je mayat ko kat tiang tnb..jgn tanam..tu kn cara lama...haiih..kesian..

Anonymous said... Best Blogger Tips

AKU RASE FIKRIFADZIL NI XKISAH ORANG KATE DIE MURTAD KE..X RETI AGAME KE... ORG MACAM DIE TU MMG DAH HATI GELAP. DAH XBOLEH NAK DI DAKWAH. BIAR KAN DIE DALAM KESESATAN.

Anonymous said... Best Blogger Tips

@fikrifadzil bertaubatlah mungkin ko tersalah cakap nie...amik wuduk sembahyang,mintak diampunkan dosa yg dh terbuat ok...jgn ulangi lagi..

Anonymous said... Best Blogger Tips

fikri,xyahla nk comeon2 sgt eh,,lau awk tu btol,,xde yg nk bngkang,,,fikirlah,jgn ckp sedap mulut jer,dulu lain sekarang lain,alquran sama jer,satu,smpai bila2,so xyah nk comeon2 sgt la,awk tu kjtan bdaya kt dunia ni,coz tu awk sorang jer plik dari yg lain, masyaallah

Anonymous said... Best Blogger Tips

fikrifadzil BODOH

Anonymous said... Best Blogger Tips

Salam sejahtera, hukum hudud memang sampai bila-bila pun ia relevan, tangan kita, kaki kita, mata kita segalanya termasuklah diri kita hak Allah S.W.T. DIA boleh mengambilnya bila-bila masa sahaja bila DIA hendak. Sekiranya kita tidak menggunakan segala pacaindera ini dengan betul, kita WAJIB memulangnya kembali pada-NYA. Sebab itu, tak boleh kata hukum hudud itu kejam. ALLAH S.W.T. yang tetapkan. Siapa kita nak bantah hukuman ini. Kita ni kecil je. Sedar diri sikit, Especially mr.Fikrifadzil.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kita doa la sama sama agar kita ni diberi hidayah oleh allah ....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Fikrifadzil tu dh terlbih barat sgt dah...tengok2 dok kampung je pakai kain pelikat makbapak kerja bendang...kononnya moden la sgt...moden butuh bpak dia la!

Anonymous said... Best Blogger Tips

islam gune cara pancung (plg kurang seksa).. barat gune tali gantung (plg seksa), china gune tembak kepala.. korg igat die nk hukum sebarang2 ke? bicara masuk mahkamah dulu lah weh...islam xpernah ajar hukum sebarang2,.. dh bersalah kene lah hukum.. mana tau yg kene pancung tu perogol, pembunuh,

Anonymous said... Best Blogger Tips

hukum Allah dilaksanakan nescaya akan wujud kemakmuran kepada masyarakat dan negara. pancung kepala sekali, beribu org jahat tak berani nak buat kerja jahat. sekarang ni tangkap masuk jel kasi makan sementara tunggu jatuh hukum, dpt peguam pandai auta lepas...!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kita doa sama2 bia kita x tersesat dan x sejahil si fikri ni....saper dia nk mempersoalkan hukum hudud????hnya manuasia jahil jer mcm dia + bangang ckp mcm tu....ko soalkan jer hukum hudud,nmpk sgt betapa rendahnyanya pngetahuan agama ko..aku pun bkn tinggi blaja agama,tp skurgnya aku x mempersoalkan hkuman tu...dan aku x sejahil ko..moga aku dan org2 yg baik x tersesat jauh mcm ko:)peace...:)

Anonymous said... Best Blogger Tips

si fikri tuh dia hanya melawan ckp hati. kononnye tegar sgt kepolitikan dia tuh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

setuju dgn anon 9.34..nak laksana hudud bukan senang. saksi kena ada 4 orang dan saksi tu kalo semayang lubang2 tu dah takleh pakai saksi dia tu.. hukum Allah mmg nmpk berat tp tak seksa mcm hukuman yang manusia reka.jgn sesekali nafi hudu, mmg murtad. Allah dah "create" hukuman yang relevan sepanjang zaman. hudud tak kuno, org yang tentang tu la yg kuno akal nye.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hukum-hukum jenayah islam ini terbahagi kepada tiga, hukum hudud, hukum qisas dan hukm ta'zir. Yang di atas mungkin bersabit hukum qisas atau hukum ta'zir. Yela tak tahu kesalahan dia apa kan.Kalau melibatkan pembunuh atau pengedar dadah ia melibatkan hukum qisas atau hukum ta'zir. Islam ini indah, cantik dan sistematik sebenarnya. Kepada semua umat Islam sepatutnya kita mengetahui dengan mendalam dan faham tentang hukum-hukum jenayah Islam ini, tentang kesalahan dan bentuk hukuman serta pelaksanaannya agar kita tidak jahil dan tidak berlaku salah faham pada yang bukan Islam. =)

Azizi said... Best Blogger Tips

@f i k r i f a d z i lko ni xtau lagi kot..xpe2 spe2 yang berilmu tolong terangkan kt brader ni baik2..

Anonymous said... Best Blogger Tips

boleh dah ni kite kumpul comment2 psl fikri fadzil.

Anonymous said... Best Blogger Tips

klau la komen2 boleh post kat FB kan best..nk gak aku tnok brapa bnyak org yg komen psal si fuckri nih..huhuhu ;p

Anonymous said... Best Blogger Tips

Allah S.W.T. ialah sebaik-baik Penghukum...

Anonymous said... Best Blogger Tips

xnak tgk..takutt

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

OK fine... Jadi, some people need to die for their crime. Tapi kenapa perlu dipancung biar kepala bergolek ke tanah? Kenapa nak direjam sementara tertanam dalam tanah? Kenapa nak dipotong tangan biar jadi cacat seumur hidup?

Pfft, kuno.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Fuckri ni mmg x paham maksud HUKUM lah...dah tu sbg pengajaran kpd yg lain, sbb tu hukum tu d buat..ade pulak hukum tu saje2 nak d buat... pelik2 nak memahamkan otak si fuckri ni..adoiii jahil sungguh....

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah tu ko expect kepala tu begolek masuk dlm bilik tido ko?tangan yg dh kena potong tu d ganti dgn tgn robot/besi supaya x cacat? tegelak pulak aku bile imagine sekor rusa masuk kandang rimau...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Fikrifadzil ko jgn nk smbong berlagak sgt la hidup kt bumi ALLAH ni..ko masih di bg peluang bernyawa kt dunia ni pun atas rahmat ALLAH.. So x payah la ko nk pertikaikan n persoalkan hukum ALLAH ni..blh rosak akidah..kalau ko rase hukum hakam ni sume kuno, ko pg duduk dlm dunia ciptaan ko sendiri, buat hukum ko sendiri yg ko rase x kuno..blh bang? ??????

ana said... Best Blogger Tips

sampai sekarang malaysia tak nk jalankan hukum hudud.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kita boleh berdebat dengat 1000 org ilmuan khafir yg tau tentang fakta.. tapi kita tidak boleh berdebat dengan seorg dungu yg tau ikut cara kafir.. so better just be quiet dont argue with that fikri, his way far from islam knowledge.. dia lebih suka cara kafir laknat

Anonymous said... Best Blogger Tips

"AKU MAMPU BERHUJAH DENHAN 10 ORANG YANG BERILMU TETAPI AKU AKAN KALAH DENGAN SEORANG YANG JAHIL ,KERANA ORANG YANG JAHIL ITU TIDAK PERNAH FAHAM LANDASAN ILMU". -IMAM SYAFIE-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Wahai hamba Allah yg bernama Fikri... mcm nih... naper dipancung... tu cara terpantas tuk mematikan org... tanpa org tu rasa apa2... x kan nak sembelih kut? konsep die mati dibalas mati... yg lain biar kawan2 kita tambah... bg lengkap ilmu yg ada..

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku rasa fikri belom cukup umur la nak paham hukum hudud ni.. takpe.. nanti bila adik fikri masuk skolah,adik tanya kat ustaz k.. kesian..

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku rasa fuckri masa lahir,lahir dalam kandang babi kut,pastu babi besarkan dia sampai umor 7 tahun.pastu kafir laknat pulak besarkan dia jadi free thinker.smpai skrang fuckri ni takdak agama.org takdak agama je ckp hukum hudud ni hukum kuno...go to hell with your free thinker kind of life la,fuckri!!!and get a life on your own!!!takyah hidup di bumi Allah ni kalau kau kutuk hukum Allah ni...memang la dh kene pancung kepala bergolek sebab dah putus...what the fuck do u expect?nak kepala tu nak dihidangkan atas meja makan ko?tak tau la kalau kepala makbapak ko kene pancung tak bergolek macam tu takpun ko puja tengkorak kepala makbapak ko...oooppps!!!wait the minute...ko mana ada makbapak...makbapak ko kan binatang sebab tu ko takdak agama!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ape bende ko ckp hukum Allah kejam..kalo x djalankn hukum hudud bertambah kejam la keadaan dunie ni..ko ni otak singkat la..jgn maen ckp..ko taw x ape hukum kalo org tolak hukum Allah ni? Cari ustaz n semoge ko x ulang lg pe yg ko ckp ni

adaaku kisah kah??? said... Best Blogger Tips

AKU SOKONG FIKRI DAN ANON 09:13... APA YG DIA CKP TU BETUL. MANUSIA SKRG SMAKIN KEJAM.... SIKIT2 PANCUNG... CUBA LAH BAGI HUKUMAN YG LAIN...KO ORG YG ATAS2 AKU NI TAK PIKIR BETUL2 DULU PAKAI OTAK TU... CKP BUKAN MAIN SENANG JER...MURTAD LAH.. KAFIR LAH... KO ORG TU BUKAN KE ASAL DR SANA??.... PASAL AGAMA PUNYA LAH HALIM MCM NAK MAMPUS... KO ORG NI PIKIR MASUK SURGA NI SENANG KER??? HA??? ALA TAKAT CKP MCM TU TAHU SMUA PASAL AGAMA... PUIK.... MACAM SHIT DALAM DUBUR JER....

ana said... Best Blogger Tips

adaaku kisah kah???habis tu nk beri hukuman yg mcm mane kalu dh kate pancung tu kejam?makin bertambah kes jenayah ade la, bukannye berkurang...

Anonymous said... Best Blogger Tips

adaaku kisah kah ni....mesti member dia suroh bekep si fikri ni.....pi mampus la ko...

alam said... Best Blogger Tips

@adaaku kisah kah???

btl, nk masuk syurga mmg ssh.. tp sedikit sebanyak mesti jugak usaha utk ke syurga Allah.. drpd ko langsung berserah je semata2.. Allah xkn kurniakan ko syurga klu ko menafikan tuntutannya termasuklah hudud ni.. hudud ni dicipta bkn utk aniaya manusia ttp utk dijadikan pengajaran kpd manusia.. mmg hukum hudud ni kuno.. tp Allah da tulis dlm AlQuran hukum hudud ni sesuai utm spanjang zaman.. ko ada baca AlQuran? cuba baca dan fahamkn.. masih berani menidakkan hukum Allah? jgn jwb dgn kami.. jwb dgn Allah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

fikrifadzil memang bodoh cap bangang hapak..ko kalau bodoh baik diam la sengal

adaaku kisah kah??? said... Best Blogger Tips

ya tht is true... mng susah msuk surga... coz manusia skrg ni smakin bnyk buat dosa... kutuk sesama sendiri... menhina org tak habis2... ko dh terasa sbb tu lah ko berkata mcm tu... tp aku tak kisah kalau ko ckp mcm tu kat aku... allah ttp allah, TP AKU CKP... ko nama jer "ALAM" KO NI " 2 ALAM KER" ?? nasihat org bukan main bagus...sebelum ko nasihat org tgok dulu cermin tu..... ok... aku ni bkn member fikri.. tp aku just ckp " sokong jer" yg ko ni jadi batu api apa hal... ( anon 14:19)

adaaku kisah kah??? said... Best Blogger Tips

hey anon 14:19... smua org akan pegi mampus lah.. yg ko tu "kebal" ker? kalau ko tu "KEBAL" sangat cuba jer ko pi sana,lawan dgn org arab saudi....
KALAU KO MENANG BARU AKU AKAN SOKONG KO,... BAGUS KO PIKIR DULU, JGN TAHAP PIKIR CIPAN JER.... K.
- "ALAM" AKU TAHU KO TU BAIK SANGAT DLM DUNIA NI... SMPAI ALQURAN PUN KO NAK BANGKIT....ELEH, TAHAP KO NAK CKP MCM TU, CUMA BERLAGAK SOMBONG JER... ENTAH2 KO TU TAHU PE?? BILA DH MAMPUS BARU LAH NAK BARTAUBAT PASAL ALLAH... KO BLUM SEDAR LAGI TU... KO TAK LEH NAK CKP2 JER SAL ALQURAN... AGAMA NI TAK ADA AJAR UMAT NYA KURANG AJAR DGN SESAMA UMAT NYA SENDIRI.. WLAUPUN AKU JAHAT, AKU TAKDE LAH NAK KUTUK ORG... SMPAI NAK MELIBATKAN AGAMA... JD STOP MENGUTUK DAN KOMEN JER YG BAGUS2... SBB KTA 1 MALAYSIA.. KALAU LAMA2...MCM NI KITA BLEH PERANG SAUDARA MCM DKT ISRAEL....

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah tau jahat,g la bertaubat..xreti2 lg?nk org suruh??ke blom smpai seru nk taubat???

Anonymous said... Best Blogger Tips

ape motif die suh g lwn arab saudi????aparaaa..laen org ckp,laen die jwb..

zaharizaen said... Best Blogger Tips

betol ckp boxerfighter tu.kalo ada yg jahil cm fikri tu dh jd tanggungjwb kita membetulkannyer bukan nyer hemtam dia.ISLAM tu mudah lagi mudah kita menyampaikan ajaran ISLAM lgi mudah la org lain utk menerimanye.tgk la camner allahyarham Ahmed deedat,yusuf estes,ustad azhar n etc menyampaikan ajaran agama.dorang menyampaikan dgn cara yg mudah difahami oleh org2 skrang

izah said... Best Blogger Tips

dosa la pertikaikan hukum Allah..sdih ngn remaja skrg..:(

Anonymous said... Best Blogger Tips

ADAAKU KISAH KAH????? kau jgn dangkal sgt.. bukan org alim je yg kena bg nasihat.. manusia ni kena saling mengingatkan.. mcm surah al-asr.. manusia itu dlm kerugian,kecuali mereka yg berpesan2 kpd kebaikan.. jgn lak nak ckp org tu blm btul lg tp nak nsihat kau.. itu tanggungjwb sesama manusia.. jgnlah nk ego menegakkan benang basah.. dan kepada PENASIHAT, gunakan bahasa beradab dan berhemah.. apa beza klu korg pun memaki hamun jgk??? lagilah si polan ini mencari isu ntuk dibesarkn.. semoga si ADAAKU KISAH KAh??? dan FIKRIFADZIL ini diberi umur dan kesempatan utk lebih mngenali agama islam yg mulia.. Amin

Anonymous said... Best Blogger Tips

lg satu.. pada mulanya aku benci dgn sikap ADAAKU KISAH KAH??? dan FIKRIFADZIL.. tp bila baca komen sesetengah korg yg sgt kesat dan kasar mmbuatkan aku terpikir.. mungkin inilah sebabnya golongan haus ilmu mcm ADAAKU KISAH KAH??? dan FIKRIFADZIL mjdi smakin jauh.. nak menegur kena ada adab.. tarik mereka ini dgn kelembutan dan ilmu.. bukan mempamerkan kelemahan sndiri..

-hamba Allah-

Anonymous said... Best Blogger Tips

salam. just nak tegur, yg byk ilmu pasal agama ni, jgn la kutuk si fikrifadzil ni, mungkin dia tak tau, sama2 la kita bimbing dia ke jalan yg lebih lurus, bkn terus menerus kutuk. molek x mcm ni? pahala pun dapat. pendapat kita je la. :)

alam said... Best Blogger Tips

@adaaku kisah kah???

aku ngaku aku bkn baik sgt pun.. klu aku sombong, aku xkn cuba yegur perkara yg mungkar.. kenapa aku xleh ckp2 je pasal AlQuran? bkn ke AlQuran tu panduan kita semua.. Nabi pernah pesan "Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bknlah bererti akulah yg terbaik, bknlah yg paling soleh dikalangan kamu krn aku juga pernah melampaui batas utk diri sendri. Seandainya seseorg itu hanya dpt mnyampaikn dakwah apabila dia sempurna, nescaya xakan ada pendakwah. maka akan jd sikitlah org yg mberi peringatan"

so, aku rasa xperlu la aku nk tgk cermin dulu utk nasihatkn org lain.. Islam is Islam.. apabila kita bercakap pasal hudud automatik kita bercakap tentang Islam.. klu ko tolak hudud bermakna ko tolak Islam..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Saje aku nak tambah apa yg aku post atas tu... byk silap org beragama @ ustaz @ berilmu agama dlm cara menegur... ada yg betul tapi ramai cara x betul... menegur ngan marah2... menghina... mencaci... so makin jauh hamba2 allah yg tersesat tu...

JoLiSa said... Best Blogger Tips

EeEeE...SeRaM AkU TgOk ViDeO Ini...
HuKuMaN PaNcUnG Ni BeRlAkU kEaTaS SeOrAnG wAnItA iNdOnEsiA Yg bErKeRjA DiArAb SaUdI...
wAnItA InI dIkAtAKaN mEmBuNuH mAjiKaN nYa.
DaN wAnItA InI bERnAmA RuyIaNti.
KaLaU TaK SilAp lH yAnG AkU BacA DlM bLoG LaIN PuNYA.... (JoLiSajUlEt21)kLau aDa sAlAh... ToLoNg bEtULkN.... tP KoMeN kAt aTAs aKu McM NaK pErAnG GilEr...HaHaHa...

adaaku kisah kah??? said... Best Blogger Tips

...... cakap tu baik2 sikit kawan....
aku bukan nak kasi ko naik marah, tp aku nak kasi ko sikit ckp... yg anon lain pula panas.. terasa dh tu....

alam said... Best Blogger Tips

bro, fahamkn kata2 aku.. tidak langsung bermaksud menghina ko tp sebaliknya aku nk ko percaya agama kita adalah sebaik2 agama dan segala perintah Allah spt mana yg termaktub dlm AlQuran tu adalah benar n WAJIB dilaksanakn sepanjang zaman.. org yg sombong tu adalah org yg x bole terima nasihat n teguran org lain.. so, buktikanlah bahawa ko bkn tergolong dlm golongan org yg sombong.. buka hati n terima, inilah kebenaran tentang agama..

adaaku kisah kah??? said... Best Blogger Tips

aku tak marah lah... tp aku tak suka gaya org komen mcm tu....smpai mencaci yg lain... agama tu agama juga...jgn lah smpai menghina org lain...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bila aku tngk video ni, tak terlintas pn kt pikiran aku bende ni kejam, insaf dan muhasabah diri adalah, sbb mmg aku tau Arab Saudi ni mmg jalankan hudud, so org2 tu kena pancung sbb dorang buat kesalahan yg mati dibalas mati. Dan aku insaf, insaf sbb takkan sesekali aku akan cuba utk membuat jenayah yg boleh sndiri memudaratkan aku ke arah perlaksaan hukum ini..
INSAF WOII!!! kalo malaysia jalankan hukum ini, insyaallah jenayah kt mesia ni akan berkurangan. tp takde la suka2 jalankan hukum ni tanpa siasatan yg lebih lanjut. Mcm org kena dakwa bunuh, kena carik bukti betul2 dulu baru boleh jatuhkan hukuman. hukum hudud ni kalao dilaksanakan, bnyk bende nak kena tau dan teliti bila nak jatuuhkan hukuman. Bukannya main hukum je macam konon tangan ko kena potong sebab ko curik buah rambutan pakcik sebelah rumah. pakcik tu msti kena pujuk supaya maafkan ko, dan ko plak kenalah bertaubat. Atas dasar toleransi la gak. lepas ni kalo nk rambutan, mnta izin jerrr.

eii tak habih cakap kalo bab hudud ni. yg penting, itu hukum yg Allah dah tetapkan dalam Quran. Kita Islam wajib percaya woooo tanpa ragu2.

Adawiyah Hamdan said... Best Blogger Tips

Malas nak ckp lebih2, sape yg pertikaikan hukum Allah... Tggu je la mase dihitung di akhirat kelak. kite pun same2 manusia, same2 tak sempurna, same2 blaja... Smoga sy dan semua umat Islam didunia diberikan hidayah. Amin~

Anonymous said... Best Blogger Tips

ok fine....aq anon 14.19...adaaku kisah kah???,mampus...mampus...mampus...mampus...mampus...ko kate WALAUPUN AKU JAHAT,AKU TAKDE LAH KUTUK ORG...,shame on you bro...pikir ko bagus je...ko je yg betul...,ok2... ko bukan member si fikrifadzil ni...tp ko species ngan fikrifadzil...lol

Anonymous said... Best Blogger Tips

law nk nchat or ingtkn org kn lbh baek gna bhasa yg elok2

Anonymous said... Best Blogger Tips

Alaaa korang..yg ade aku kesah tu mesti si fikrifadzil tu jugak.menyamar.wkakaka.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hukum hudud hukum Allah di dunia, mmg benar apa anon kat ats ckp, dan bkn berniat kejam. Saudara fikrifadzil yg bodoh otaknya, kalau kejam, org tu takkan mati cpt.siksa dulu mcm kerajaan China buat zaman dulu,baru kejam bro.lenkali,ckp tu biarlah berotak sket. Jgn pertikaikan hukum Allah. org ni skali llibas terus mati bro.mcm sembelih ayam ke lembu ke,cepat.faham? Ko ni lg bodoh dr lembu la fikri

Mengucap aku bila si fikri otak udang ni kata hukuman ni kuno. Ko pun patut mengucap la fikri udang.nak test ko boleh mgucap ke tak.ke ko keturunan kafir latnatullah? Herhehrher.

Anonymous said... Best Blogger Tips

hmm bgus anon kat atas aku ni... nasihatkn org dgn membodohkan dan mengkafirkan org tu..

bguslah beri contoh yg mcmni..

umat islam skrg dah tenat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Islam itu tinggi.Tiada yang tinggi selain Islam...

fox said... Best Blogger Tips

hukum gantung lagi seksa kot dari hukum pancung./..

Nasra said... Best Blogger Tips

Salam,kalo nk tegor org tegor cara baik.xyah nk berlagak mcm pandai semua.kite ni pn nama je islam,tp ade jugak buat dosa.diri sendiri & Allah je yg tau.

Nasra said... Best Blogger Tips

Salam,kalo nk tegor org tegor cara baik.xyah nk berlagak mcm pandai semua.kite ni pn nama je islam,tp ade jugak buat dosa.diri sendiri & Allah je yg tau.

Qazzeem Mohd said... Best Blogger Tips

Memang la nampak kejam.aku bg contoh lah bini hang mati kena bunuh dgn dirogol dan dirodok perut 20 tikaman dan pembunuh bini hang dah ditangkap.pastu pembunuh tu dihukum pancung kepala dia bergolek2 then mati.so fair tak?????nyawa di balas nyawa.pengajaran.so bila org lain tgk dia akan takut giler nak bunuh orang.bila dia takut nak bunuh orang negara tu aman.bila negara tu aman tanpa ada pembunuh ni korang suka tak?think outside the box. Jgn tgk kekejaman si pemancung.cari sebab kenapa orang itu dipancung......thanks.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sebenarnya, kita yang ramai2, berbilang bangsa ni duk kat Malaysia ni nak mencuri ke? nak membunuh ke? nak merogol ke? kita semua duk kat Malaysia ni nk hidup dengan aman, bekerja dengan aman dan melakukan ibadat dengan aman.

Sekalipun Hudud dilaksanakan, yang kita semua ni takut sangat kenapa? kita ni perompak kah? perogol kah? pembunuh kah? Yang dihukum pancung tu adalah orang yang membuat kesalahan membunuh. Dipancung kerana kekejaman mereka sendiri. Dan di dalam hudud, kalau keluarga mangsa bunuh tersebut memaafkan pembunuh tersebut, maka pembunuh tersebut akan dilepaskan dari hukuman pancung tersebut.

Then ramai yang merasakan hukuman tersebut kejam, jika mak korang kene bunuh, korang maafkanlah pembunuh tersebut, jadi orang tu tidak akan dipancung, tapi boleh dihukum dengan hukuman yang lain.

Aku pernah dengar satu interview pasal kes ragut, jika hudud dilaksanakan, maka tangan peragut itu patut di potong. Tapi jika ditanya pada anak yang kene ragut tu, yang anak yang kene ragut tu jawab, kalau dia jumpa peragut mak dia tu, dia mungkin akan bunuh peragut tu. Then? tak kena pada kita kita kata kejam, tapi kalo kena pada kita, kita sendiri rasa nak bunuh orang tu. Kalo dapat nak pukul cukup2 peragut tu.

Hudud ni mencegah. Jika dilaksanakan, dengan sendirinya jenayah kurang. Cukup sorang je yg kene hukum, yang lain dah takut. Tuhan juga akan limpahkan rezeki pada negara, sebagaimana Brunei, laksanakan hudud 1 januari 2014, jenayah terus berkurang, dan mereka jumpa telaga minyak.

And korang yang backup pemimpin yang tak nak laksanakan hudud tu, dengan alasan susuah nak pakai lah, kene ada 4 saksilah, itu semua alasan. Korang tau tak sebab sebenar pemimpin tak mahu melaksanakan hudud. Diorang takut sebab diorang ni sdah banyak curi duit rakyat. Dan aku percaya, kalo hudud dilaksanakan, diorang takkan berani nak ambil suka-suka. Audit negara check je, dah pucat muka.

Pemimpin ni yakin sangat, sebab ada orang sokong dia. Selagi orang sokong, dia akan terlepas dari hukuman. Yang pembangkang pulak, gila-gila nak diorang ni dihukum. Kalo dapat ambik alih pemerintahan, maka akan terbongkarlah segala rahsia kekayaan pemimpin2 yang ada. Alasan diorang, ada perniagaan sendiri. Dalam goverment, pekerja dilarang mempunyai perniagaan sendiri. Ok, pakai nama bini, duit modal berniaga dapat dari mana?

So fikir2 lah.

Maharaja Kegelapan said... Best Blogger Tips

Lihatlah, jika pemimpin tidak menyeleweng duit rakyat disebabkan hudud, maka yang untung adalah rakyat juga. Minyak naik, sepatutnya malaysia ni untung sebab malaysia ni jual minyak, Tapi Malangnya Malaysia menjadi semakin rugi dan terpaksa menurunkan subsidi dengan alasan nanti subsidi minyak tu akan dapat kepada orang yang tak sepatutnya. Siapa orang tu? kononnya orang kaya yang tidak layak mendapat subsidi.

Kenapa pula jadi macam tu? orang kaya pun orang Malaysia juga. Diorang yang bayar cukai pendapatan dan beri pendapatan pada negara. Kenapa diorang tak boleh menikmati subsidi? ASda negara yang kata, kalo ada minyak, kenapa rakyatnya masih berhutang dan negara pun mempunyai hutang yang banyak? Negara lain pun ketawakan kita.

Yang semakin pelik, orang yg menyokong pemimpin gila ni adalah dikalangan orang2 miskin, orang yang ada kepentingan. Orang kaya semua tak sokong. Bayangkan orang yang bergaji rm20,000 di selangor pun pun tak sokong minyak naik, gula naik, tapi yang bergaji tak sampai rm1000 di Kedah, boleh dok sokong.

Ya, kita sayang Najib, tapi Najib gagal kerana penasihat2 beliau semua bodoh. Gagal mencadangkan sesuatu yang baik selain dari mengurangkan subsidi. Jadi bodoh kerana nanti tak boleh nak songlap duit, tak dapat makan percent dan lain lain lagi.

Cuba bayangkan jika hudud dilaksanakan, agak2 diorang berani ke nak buat macam tu? Sebenarnya, yang takut hudud ni bukan rakyat, tapi pemimpin. Tapi dah kerana sokong pemimpin tu, sampai sekaranglah pemimpin tu masih selamat. Yang rakyat tertipu dengan pemimpin kononnya hudud yang bakal dilaksanakan tak betullah, keadilan lebih pentinglah..korang ingat pemimpin tu cakap bersandarkan rakyat ke? mereka bercakap bagi pihak mereka. Korang ingat diorang tak risau ke? Tapi selagi ada yang menyokong, itu melegakan mereka.

Bagi yg bukan islam, hudud bukan untuk kamu. Tapi misalnya, ada orang rompak kereta kamu dan duit kamu dan polis dapat tangkap perompak tersebut, kemudia dipenjara setahun, adakah kamu puas hati atau kamu lebih puas hati kalo dia dipotong tangan? dengan hudud, kalo kamu kasihan, kamu boleh maafkan pencuri. Misalnya yang curi tu kawan kamu, dan kamu kasihan, kamu boleh maafkan dia. Mana yang lebih baik kamu orang rasa?

Maharaja Kegelapan said... Best Blogger Tips

Aku cakap bukan berkapasitikan politik. Ada juga yang aku setuju dengan kerajaan, ada juga yang aku setuju dengan Pakatan rakyat. Sebab kedua-duanya cuba buat yang terbaik, yang sorang pertahankan kuasa, yang sorang nakkan kuasa.

Tapi aku bercakap berkapasitikan keuntungan kepada aku, dan kamu-kamu semua. Kita yg untung, bukan pemimpin lagi. Takkan tak mahu menjadi orang kaya yang pemurah? Aku melihat siapa yang untung sahaja.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...