Kongsikan Entri Kami

Tuesday 14 August 2012

Serius : Anak Pelacur Dikahwinkan Beramai-Ramai Di India (5 Gambar)


Satu majlis besar-besaran perkahwinan dan pertunangan telah diadakan di sebuah kampung di negeri Gujarat India untuk anak-anak perempuan pekerja seks di bawah pelan untuk menyelamatkan mereka daripada menjadi pekerja seks. Acara ini dianjurkan oleh Vicharta Samuday Samarthan di Manch(VSSM), sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang bekerjasama dengan masyarakat terpinggir nomad.

Jurucakap VSSM berkata tiada siapa sebelum ini yang mahu mengahwini seorang gadis dari Vadia kerana orang-orang lelaki di kampung ini dikenali kerana membuat duit melalui kerja pelacuran wanita.Aktiviti sosial yang dianjurkan ini menelan belanja 900,000 rupee ($ 18,000) dan dikatakan bakal menamatkan perdagangan wanita di kampung Vadia.

Tujuh pasangan yang telah dikahwinkan dan 15 yang lain terlibat dalam acara pertunangan pada hari Ahad di kampung Vadia dalam daerah Banaskantha. Vadia sering dipanggil "kampung pelacur".Pengantin selalunya berumur 18 tahun ke atas.Acara pertunangan pula untuk mereka yang berumur 18 ke bawah.Setelah berkahwin, perempuan-perempuan ini tidak boleh dipaksa melacur.

Sebelum ini, gadis-gadis yang datang dari masyarakat Saraniya (gadis asal Vadia) tidak berkahwin dan bekerja sebagai pelacur di bandar-bandar yang berdekatan.





p/s : Ini adalah versi updated. entri ini pernah dikeluarkan dahulu tapi infonya tidak lengkap.

Sumber : Here

5 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...