Kongsikan Entri Kami

Sunday 12 August 2012

Serius : [Video] Kuku Tumbuh Pada Kulit Wanita Ini


Shanyna A.Isom, 28, menghidap penyakit misteri apabila kuku tumbuh di seluruh badan termasuk muka dan kulit kepala, bagi menggantikan rambutnya.

Shanyna, pelajar jurusan penghakiman jenayah, mula menyedari ada kuku tumbuh di badannya opada 2009, ketika dia diberikan ubat steroid untuk penyakit lelah.

Namun, malangnya, kata Shanyna, dia menjadi alergik dengan steroid berkenaan menyebabkannya kulitnya menjadi gelap.

“Ia bermula dengan kaki kiri saya menjadi hitam,’’ katanya yang telah mendapatkan rawatan semua pakar untuk pelbagai penyakit.

Jelasnya, kuku itu akan menjadi panjang dan ia juga sukar disentuh.

Penyakit berkenaan bukan sahaja melibatkan kulitnya, malah tulang dan penglihatannya turut terjejas.
Jelasnya, doktor telah mengujinya dari A hingga Z namun semuanya memberikan hasil yang negatif.

Apabila Shanyna dimasukkan ke Hospital Johns Hopkins pada Ogos tahun lepas, doktor telah mengesan hormonnya telah mengeluarkan 12 kali sel kulit.

“Sepatutnya kepala saya ditumbuhi rambut, namun kini kuku pula yang tumbuh,’’ katanya.

Selepas menghabiskan masa yang lama di Johns Hopkins, kehidupan Shanyna kini telah berubah dengan mendadak.

“Dulu saya tidak boleh duduk atau berjalan, namun kini saya boleh berjalan dengan menggunakan tongkat dan kadang kala boleh berjalan dengan sendiri,’’ katanya.

Namun penyakit yang dialami oleh Shanyna itu telah membuka mata semua pihak.

Bagaimanapun apa yang menyedihkan Shanyna ialah penyakitnya itu tidak dilindungi sepenuhnya oleh insurans.

“Hanya lima daripada 17 ubat yang diperlukan oleh saya dibayar oleh insuran.

“ Jadi saya terpaksa bergantung kepada keluarga dan rakan-rakan serta penyumbang derma, dan setakat ini bil perubatan saya yang tertunggak ialah $250,000,’’ katanya.


Sumber : Here

2 comments:

monkey king said... Best Blogger Tips

1st

The Fakhirin said... Best Blogger Tips

pelik pelik penyakit sekarang.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...