Kongsikan Entri Kami

Monday 16 July 2012

Serius : "New Lucky", Restoran Mamak Di Atas Kubur (11 Gambar)

Restoran New Lucky di Ahmedabad India. Ianya sebuah restoran mamak yang dibina di atas kawasan perkuburan. Restoran ini terkenal dengan teh tarik dan roti nan yang dikatakan tersedap di Ahmedabad. Persoalannya kenapa restoran yang terkenal ini dibina di atas kubur yang diwarnakan hijau?

Kisah bermula 50 tahun dahulu. Seorang lelaki bernama KH Mohammad membuka gerai minuman dan roti nan di luar kawasan perkuburan.

Lama kelamaan bisnes beliau semakin membangun dan gerai kecil membesar menjadi restoran. Tetapi di Ahmedabad sukar untuk mencari tapak dan kubur lama dari kurun ke-16 ini dijadikan tapak restoran New Lucky.

Sebagai tanda hormat kubur di dalam restoran ini dijaga dengan rapi. Menurut tuan punya restoran ini sekarang Encik Krishnan Kutti Nair merasakan kubur ini membawa tuah kepada beliau. Kubur-kubur ini dipercayai kubur sanak saudara seorang ahli Sufi yang terkenal di Ahmedabad. 

Jadi Encik Nair percaya ini bersangkut rapat dengan sebab kenapa restoran beliau sangat laku. Siapa di Ahmedabad silalah makan di New Lucky. Boleh enjoice minum teh tarik bersebelahan kubur! Unik!





6 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku lah si mail kerbau first

Seseorang.. said... Best Blogger Tips

Hehehe.. mengingati mati tu..

fuck you asshole!!!! said... Best Blogger Tips

1ST

Anonymous said... Best Blogger Tips

mlm2 hantu lak yg jln kn bisnes dy...hahaha

Mohd Faziel said... Best Blogger Tips

wow....unik + pelik..tapi macam best jer..nk g ahmedabad laaa.hahhahaha

usop no chair said... Best Blogger Tips

seram lak rasa nk minum kt situ..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...