Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Monday, 16 July 2012

OMG : [Video] Pemuda Disembelih Kerana Murtad Di Tunisia [18SG]


Menurut sumber pemuda ini disembelih kerana murtad masuk agama Kristian. Sama ada hukuman ini dilaksanakan kerana beliau telah murtad atau mungkin kerana kesalahan lain yang telah dilakukan oleh pemuda ini gua tak pasti! Jika ada sesiapa yang tahu cerita sebenarnya sila tolong perbetulkan entri ini. Kejadian penyembelihan ini berlaku di Tunisia.

AMARAN! Video dibawah menunjukkan seorang manusia yang masih bernyawa disembelih dan bukannya seekor lembu, kambing, kerbau, ayam atau haiwan ternakan yang lainnya… kalau tak lalu nak tengok… please jangan tengok. Tengok gambar pun dah cukup.



Sumber : Here

73 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

asshole..

Anonymous said... Best Blogger Tips

inilah akibatnya apabila taksub sangat dengan agama sampai lupa asal diri sesama manusia... ini dah tak ubah macam zaman karnibal.. renung2kan lah selamat beramal....

ginger said... Best Blogger Tips

teruk betul... kejam dan tidak perikemanusiaan betul.... murtad pun murtad lah..apa bleh buat...kta pun tak dpt nak buat apa2... dia pun manusia juga, bernyawa... kesian... knpa lah pemuda ni dihukum kerana menukar agama saja.... bukan salah dia utk menukar... : p/s : maafkan sya kerana menimbulkan isu sensitive dikalangan yg membaca komen sya ni yea... sbb kdg2 manusia ni mudah dipengaruhi hasutan syaitan.... jadi berani membuata apa2 saja dan sanggup membunuh sesama sendiri.... oh my god, knapa lah dunia ni semakin kejam hingga hilang pertimbangan sesama sendiri.....

m zulfadhley m zaki said... Best Blogger Tips

meh nk explen...hukuman pancung bagi mereka yg murtad yg telah melalui beberape peringkat. dimane mereka akan dipujuk dan dikaunseling utk kembali kepade islam...tapi..jika mereka tetap berdegil...itulah yg akn jadi..orang yang murtad lagi bahaya dari orang kafir zimmi

m zulfadhley m zaki said... Best Blogger Tips

*silap..bukan kafir zimmi...tapi harbi...

Zamarul Hisham said... Best Blogger Tips

Habis tu kalo org masuk Islam apsal tak sembelih je? Bodoh lah, agama itu hak persendirian. Orang murtad yang membaca bencana pada org Islam je yang patut dibunuh.. kalo dia murtad senyap2 dan tak kacau org Islam lain, tu hak dia lah BAHALOLLL.. kalau islam agama yang betul, kenapa dia nak murtad ye tak? Korang ni apelah. Lagi satu laki tu hensem.. kalo nak bunuh pegi lah bunuh si murtad benjamin stephen yang gendut tu.. dah tu dok kutuk org Islam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau islam agama yg betol??? saudara Zamarul Hisham mempertikai kan Islam sendiri kah? pernah bertemu org murtad?? pernah berbual dgn mereka?? saya pernah,dan betol.. mereka lagi bahaya dari org kristian sendiri..

m zulfadhley m zaki said... Best Blogger Tips

zamarul ni taip jangan direct dari hati ke tangan..biar lalu ikut otak ngan akal dulu..mencegah lbh baik dari merawat..tengok la berape ramai org murtad dah merosakkan orang islam..sebab die tau ape yang terkandung dalam islam..die boleh buat putar belit...tu la islam kate...fitnah lebih besar dari membunuh...sebab orang murtad ni memang akan membawe fitnah jgk utk islam nnt..Allah xpandang rupe pon..ensem mane pon..tetap mati...

Anonymous said... Best Blogger Tips

tu jew hukum orang murtad kalau die x nk kembali ke ajaran agama islam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah tu hukum orang murtad bodoh.
kau ni mcm x cukup agame plak aku tgok.

m zulfadhley m zaki said... Best Blogger Tips

sabor je r..aku nak bgtau je...kene BAHALOL plak...moge Zamarul tu dapat mendalami lagi..same jgk saye yg masih byk nk blaja ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

xpndai ckap agama tp pulon nk ckap gk..
mmang 2 hukuman dia pown...
org murtad memang bahaya dri org kristian..
org kristian bkan trima sgt pown org islam msok kristian...
mmang ptot kena sembelih...
xpyah ckap bukan lg...klau xtaw psal agama..
dok diam2..xpyah bg pendapat dgn kpala hotak BAHALOL 2..BAPAK FUCK!!!!

ginger said... Best Blogger Tips

ala, pasal murtad pun nak gaduh...
aduh, biarlah dia murtad,bukan salah dia pun nak pilih jadi mcm tu... tp tak bleh buat hukuman sembelih mcm ni... dia pun manusia jugak.. kalau lah ko org kena kat tempat dia, apa rasa agak nya yea...

Anonymous said... Best Blogger Tips

dalam AL-QURAN pun ade sebut,"barangsiapa yang menukar agamanya dari ISLAM ke agame lain,maka bunuhla ia..."...

faiz fakhirin said... Best Blogger Tips

satu lagi kontroversi cuba ditimbulkan oleh mereka yg bersifat menjatuhkan islam dan menakutkan mereka yang jahil tentang islam.

Fashion Holic

faiz fakhirin said... Best Blogger Tips

@Zamarul Hisham

sbb mereka tu akan menghancurkan islam. sama seperti pembunuh. perlu dihukum bunuh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

zamarul hisham .. mengucap sedara ,,sedara tak yakin nan agama islam kew ? astagfirullah ...

Anonymous said... Best Blogger Tips

HUKUMAN HUDUD BAGI KESALAHAN RIDDAH ( MURTAD ) :

Hukuman mati bagi mereka yang melakukan jenayah murtad juga adalah satu perkara yang tidak dapat dinafikan lagi oleh mana-mana umat Islam . Ini disebabkan dalil-dalil yang memerintahkan agar orang yang murtad itu dibunuh adalah dalili-dalil yang kukuh lagi sudah terkenal di kalangan umat Islam .

Di antaranya ialah hadist pertama di atas ( di dalam Fasal Pertama : HUKUMAN REJAM BAGI KESALAHAN ZINA ) .

Hadist kedua pula ialah Sabda Baginda Rasulullah s.a.w :

Ertinya : “ Barang siapa sahaja yang menukar agamanya ( keluar drp Islam ) maka hendaklah dia dibunuh “ ~ Riwayat Imam al-Bukhari rh ( 2 /280) ; Imam Abu Daud rh (4351); Imam at-Tirmizi ( 145) ; Imam an-Nasaie,( 7/104) , Imam Ahmad ( 1/282) dan al-Imam asy-Syaukani rh di dalam Nailul Autor ( 7 / 190 ) .

Drp hadist-hadist di atas , majoriti fuqaha’ ( cendekiawan perundangan Islam ) telah menetapkan bahawa seseorang yang murtad itu ( tanpa mengira jantina ) hendaklah dijatuhi hukuman mati .Ada pula para ulama’ rh yang menyatakan bahawa hukuman itu dijatuhi setelah si murtad itu menerima kaunseling dan nasihat ( agar kembali kepada Islam ) dalam jangka masa tertentu ( contohnya 3 hari ), dan kalau dia masih enggan dia hendaklah bersedia menerima hukuman mati di atas kesalahan murtad tersebut .

Manakala menurut Imam Abu Hanifah rh pula , seseorang pesalah murtad drp golongan wanita tidaklah dijatuhi hukuman mati melainkan hendaklah dia dikurung sehinggalah dia kembali kepada Islam ataupun sampailah dia mati ( kalau dia enggan menerima Islam kembali ) . ~ Lihat al-Mabsut ( 10 / 98 ) , Fathul Qadir ( 4 / 385 ) , al-Badai’e ( 7 / 134 ) Tabyin al-Haqaiq oleh Imam az-Zaila’ie rh ( 3 / 383 ) , Ad-Dur al-Mukhtar ( 3 / 312 & 326 ) .

## Walaupun Imam Abu Hanifah rh tidak menyatakan bahawa wanita yang murtad itu perlu dihukum bunuh akan tetapi ini bukanlah alasan yang munasabah yang boleh dieksploitasi oleh golongan yang benci kepada tertegaknya hukuman Islam ( khasnya hukuman Hudud ) untuk menjadikan ia sebagai DALIH agar tidak dilaksanakan undang-undang Islam sebagai dasar perundangan tertinggi bagi sesebuah negara !!! .

Baca Dan Faham Baik-baik..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hati-hati dengan percakapan saudara semua.Hukum Allah tiada yang boleh sangkal.Siapa sangkal satu huruf dalam alquran pun boleh MURTAD..Tapi tidak lah sampai hukum BUNUH.So yang mana TAK TAHU jangan sesekali komen,takut tersalah.Hati-hati..Tak tahu kena belajar..WAJIB..Jangan hanya berkejar perkara dunia je,akhirat tercicir..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Babi terrorist!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tuhan Yesus mengajar kita untuk saling mengasihi dan bukannya melepaskan hukum kepada sesama manusia kerana yang layak menjatuhkan hukum hanya Tuhan bukannya manusia..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ni sorang lagi terrorist. Pandai ckp hukum agama. Tp last2 mencarut.

m zulfadhley m zaki said... Best Blogger Tips

semoge Allah bagi petunjuk bagi kalian...kepade yang kristian tu plak...kami xkaco agame kamu, maka xlayak bagi kamu membuat onar ngan agame kami

Anonymous said... Best Blogger Tips

Saudara ZAMARUL HISHAM berhati2 dgn ucapan anda... Tkut2 anda telah murtad dalam keadaan anda tidak sedar...beristifar byk2 saudara....sila pelajari islam dari segi hukum dgn lebih mndalam...sila baca tafsir al quran dimana allah ada menyebut hukum2 islam...boleh jadi video tersebut dimanipulasi oleh musuh islam...bahaya fitnah akhir zaman..nabi pernah mnyebut...semoga kita dilindungi oleh allah...inshaallah

Anonymous said... Best Blogger Tips

ARTIKEL NI SEBENARNYA AGENDA MEDIA ASING UTK MEMBURUKKAN ISLAM SERTA PECH BLHKN UMATISLAM, SEBENARNYA PEMUDA DLM TU SEORANG ISLAM YG DITANGKAP DN DISEMBLIH DI SYIRIA OLEH PUAK SYIAH BASSAR .

Anonymous said... Best Blogger Tips

PADA ZAMAN RASULLULLAH S.A.W...PARA SAHABAT IAITU SAIDINA ABU BAKAR AL SIDDIQ JUGA MEMBUNOH SESIAPA YG MURTAD...AKU PON TERINGIN NK PANCONG ORG YG BERANI KUAR DARI AGAMA ISLAM....AKU SANGGUP PIKUL TUGAS MEMANCUNG KERANA ALLAH S.W.T

Calence said... Best Blogger Tips

TAK BOLEH PECAYA LA NI..
DALAM ISLAM MANA ADA HUKUMAN SEMBELIH? PANCUNG ADA LA, JGN ADE YG BANGANG PLAK TAKTAU APA BEZA PANCUNG DENGAN SEMBELIH..

Anonymous said... Best Blogger Tips

BETOL TU......

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tak solat pun pancung kepala - UAI

ben xii said... Best Blogger Tips

kita takde hak nak judge kalau laki tu bukan asalnya islam . mungkin silap takde orang nak bimbing. tapi kalau sejak azalinya islam memang salah dia. memang hukumnya bunuh. tapi bukan sembelih macam tu. sebelum hukum bunuh pun kena bicara terlebih dahulu. orang yang bunuh laki ni kiranya taksub sebab direct bunuh tanpa bicara

Anonymous said... Best Blogger Tips

serahkan pada yg lbih arif.jgn buat hukum sesuka hati.kalaupun ini bkn kisah sbnr dan ada agenda di sebaliknya.ambl lah iktibar.buang yg bruk ambil yg baik.drpd bertengkar lbh baik kta berkongsi ilmu.

Kambing Hitam said... Best Blogger Tips

kepada anon 18:27, kami 'MENERIMA' sgt2 jikalau ada penganut lain ingin memeluk agama kristian..kami percaya akan kebebasan beragama, dan kami tak memaksa..seperti mana kalian suka jika penganut lain peluk agama kalian, begitulah juga dengan kami..tetapi, hanya kerna murtad, main bunuh, wallawehhh, kejam tuuee..tak rock la

Anonymous said... Best Blogger Tips

berfikir menggunakan akal..
dan terlebih dahulu merujuk kepada fakta dah ahli agama, baru boleh buat kesimpulan..

Anonymous said... Best Blogger Tips

zmarul hisham bodo lagi bangang..kalau jahil bab agama jgn nak tunjuk pandai yer

Anonymous said... Best Blogger Tips

simple... ISLAM = Licenses TO KILL.. no offend,its true.. look for yourself and understand it if you are really understand your own religion.. may god bless us all.

Anonymous said... Best Blogger Tips

” dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dgn apa yg diturunkan Allah dan janganlah kamu menurut kehendak hawa nafsu mereka” AQ 5:49

Anonymous said... Best Blogger Tips

Dalam bible pun ada beritahu pasal hukuman bunuh kalau tak caya cuba cek,aku dulu pernah tengok video ahmad deedat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 10:58...

hahaha..dont put ur brain in ur ass bro...give a FACT..dont just write in here like u know all about ISLAM...

Anonymous said... Best Blogger Tips

tanya orang non-muslim kat sini,adakah orang islam sembelih mereka kat Malaysia?kat negara lain banyak orang islam yang kena bunuh..anon 10:58 jangan kutuk agama kami....

Anonymous said... Best Blogger Tips

hukuman utk org yg murtak pancung... bukan sembelih...

Anonymous said... Best Blogger Tips

mungkin zamarul hisham salah satu dari golongan murtad..sape tau........

HambaAllah said... Best Blogger Tips

HUKUMAN BAGI ORG MURTAD ADALAH PANCUNG BUKAN SEMBELIH ! INI VIDEO TELAH DIPUTAR BELIH OLEH MUSUH2 ISLAM ! SEMBELIH ITU MATI PELAHAN-LAHAN YANG MENYEKSAKAN SBB ITULAH HUKUMAN BAGI ORG MURTAD PANCUNG ! PLS KENALI ISLAM ITU LEBIH MENDALAM ! WALLAHUALLAM... ya Allah jauhilah aku dari orang-orang yang suka menfitnah-fitnah dan orang-orang yang murtad ini dan dekatkanlah diriku dengan Mu ya Allah! aminnnn..

Anonymous said... Best Blogger Tips

sila la bertnye kepda mereka yg lebih arif tntg hukum agama ni. bynk medium blh digunakan cnthnye fb. la ni ustaz2 pn da ad fb.blh tny diorg. jgn disebabkan berlaku percanggahan antra 1 sme lain, mengakibatkan berlaku perpecahan yg merugikan diri sndr sahaja.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Selidiki setiap perkataan agar perkataan yang anda keluarkan tidak menghambat kalian semua di dalam penghakiman akhir Zaman..kerana ramai nabi-nabi palsu yg muncul dan menganggap mereka adalah nabi!! Semoga damai sejahtera menyertai kalian...didalam Kasih Yesus Kristus bagi orang yang percaya...Amn!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Nilai semula perkataan...Yesus mgajar tentang Faith,Love and Hope...Amn!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku islam..tpi aku x setuju dgn hukuman cmni..bkn ke islam tu indah,kasih,belas kasihan,mengampuni dan x mengahakimi sesama sndiri??cmne nk tunjukkn kt org2 yg bkn islam yg islam adalah jln yg btul?dn suci?kite x lyak nk mnghakimi org len atau mnghukum dgn cre kejam cmni..dan lpas tu ckp ini adalah ajaran islam.kalu btul die murtad bwk g kaunseling..bncang elok2.xde manusia yg perfect kt dunia ni.kalu ade yg rse die perfect..pikir blk....aku benci islam yg trlalu fanatik cmni!x suci langsung!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kejam nye.........mana org berani lg mau ikut jalan yg mgajar hukum bunuh bunuh bunuh ni.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Saya tak mau la ikut ajaran bunuh mbunuh ni kita ni tak layak u..nk bunuh sesama manusia...u Tuhan ke nak bunuh org sebarang

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kejamnye........ajaran ni takda belas kasihan lansung huhu

Anonymous said... Best Blogger Tips

I like3!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

X bley lock up dulu ker.....bagi counserling...baru bunuh....orng muda kurang ilmu ikut perasaan sepatutnya orng2 agama pujuk, cari sebab....ak pon penah remaja jugak time tu banyak persoalan x ter jawab selalu pertikai hukum agama lepastu bnyk perkara xbaik ak buat...tapi akhir skali bila kena ujian kaw2 xder sape dpt tolong selain agama ak islam...so ak xkan pertikaikan lg...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ermm...nak tanya lah adakah tuhan tu kejam membiarkan jesus(kononya)disalib sampai mati?

HambaAllah said... Best Blogger Tips

INI VIDEO FAKE LA! VIDEO INI TELAH DIPUTARBELIT UTK MENFITNAH DAN MEMBURUKKAN AGAMA ISLAM ! KENAPA JUGA DIORANG NAK RECORD VIDEO PASTU UPLOAD KAT INTERNET UTK APA?! UTK MEMBUKTIKAN ISLAM ITU KEJAM? TOLONG LA JANGAN PERCAYA BENDA-BENDA MCM NI. HUKUM BAGI ORG MURTAD ADALAH PANCUNG ! BUKAN SEMBELIH ! KO NAK SEMBELIH, SEMBELIH BINATANG LAH BUKAN MANUSIA ! KPD SAUDARA2KU YANG ISLAM, KENALI ISLAM ITU LEBIH MENDALAM. INI ADALAH SALAH SATU TIPU DAYA ORG YAHUDI LAKNATULLAH. SEPERTI YANG ANDA SEMUA TAHU DIORG MEMANG SEJAK DARI DULU LAGI INGIN MENJATUHKAN/MEMBURUKKAN/MEMFITNAH AGAMA ISLAM. INILAH ANTARA BUKTI2 AKHIR ZAMAN. APABILA MEMPERSOALKAN PASAL AGAMA SEMUA ORG ISLAM MULA RAGU2 AKAN AGAMANYA SENDIRI! SIKAP2 SEPERTI INI BOLEH MEMBAWA KEPADA MURTAD! ASTAGHFIRULLAH ALAZIMM! PERBANYAKKANLAH ZIKIR DAN BACA AL-QURAN KENALI ISLAM ITU LEBIH MENDALAM. SEMUA HUKUM2NYA ADA HIKMAH! SEMUA HUKUM2NYA ADALAH UNTUK MENGURANGKAN KESIKSAAN DALAM NERAKA KELAK! WALLAHUALAM..

PRO ISLAM said... Best Blogger Tips

kpd ginger dn sekutu bodoh nye tu..mmg dlm islam sape2 yg murtad dn x mau kembali pd agama islam akn di bunuh..so? kalu la mmg kat tunisia @negara islam arab jalankan hukuman ni nape nk marah @ pertikai lak.ni la hukuman yg ALLAH perintahkan dn x sape leh memperlekeh kan nya..lau x suka jgn bising dok diam jer.BANGANG

Anonymous said... Best Blogger Tips

pro islam??btul ke??da kire riak sombong tuh..nilai blk perkataan anda.
-aku islam-

arold88 said... Best Blogger Tips

thats y people said internet can b a very dangerous medium to spread propaganda.

read, learned from some1 who knows Islam.
Islam is a very beautiful religion.

Spread love, not hate.

Salam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yesus Kristus @ Nabi Isa..didalam Kitab Suci dan al quran myatakan bahwa Dia adalah jalan kebenaran dan Hidup,Tidak satupun manusia akan sampai kepada Bapa yg disorga jika tidak mlalui Yesus!! Inilah yg saya baca dan saya kaji...Yesus mati dikayu salib kerana untuk mhapus kbodohan,ksombongan,dan dosa2 manusia..kmudian bangkit dan hidup pada hari ke 3 slps disalib dan diangkat ke sorga..Yesus sanggup mati bagi khinaan manusia!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Takut le..........kejam!! Huhuhu

Anonymous said... Best Blogger Tips

[1] Katakanlah (wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;


[2] “Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;


[3] “Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;


[4] “Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya”

Anonymous said... Best Blogger Tips

Katakanlah (wahai Muhammad): “Hai orang-orang kafir!Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku”.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Katakanlah (wahai Muhammad): “Kami beriman kepada Allah, dan kepada apa yang telah diturunkan kepada kami, dan kepada apa yang telah diturunkan kepada Nabi-nabi: Ibrahim, dan lsmail, dan Ishak, dan Yaakub, dan keturunannya, dan kepada apa yang telah diberikan kepada Nabi-nabi: Musa dan Isa, dan sekalian Nabi-nabi dari Tuhan mereka. Kami tidak membeza-bezakan seseorang pun di antara mereka, dan kepada Allah jualah kami berserah diri (Islam).Dan sesiapa yang mencari ugama selain ugama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi.

ginger said... Best Blogger Tips

ala... "pro islam konon" kalau pro islam sangat boleh tak jgn komen sesuka hati ko jer.... ko ingat ko tu bagus sangat ker dlm agama islam... ko tak bleh kata org lain bodoh... ko tu pandai sangat ker nak kata org lain bodoh dalam agama.... kmi smua ni nak bagi komen jer, yg ko ni sesuka hati jer kata org bodoh... ko tu lah paling ngek dlm dunia ni...hampeh betul

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Zamarul Hishamsalam bang zamarul hisham...nak bercakap mengenai agama biar ada ilmu bukan ikut nafsu nanti tergadai akidah

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau ye pun tak kan sampai nak sembelih? bukan ke islam itu indah? dengan sembelih ni boleh selesaikan masalah ke? terlalu kejam lah

Anonymous said... Best Blogger Tips

ape la gaduh-gaduh ... org yg dlm vids tu pun dah mati .. biarla urusan dia dgn tuhan . kita gaduh , dpt ape ? sblm tuding jari tunjuk salah org lain , sila pastikan jari , tangan dan kuku anda anda sekalian itu bersih . peace !

Anonymous said... Best Blogger Tips

kwn saya kata lepas sembelih dagingnya halal untuk dimakan masa raya nih.. Kanivor sungguh agama itu.

brader rock said... Best Blogger Tips

ko ni bodoh ka apa??? orang murtad tu dagingny HALAL untuk di bunuh kata ALLAH S.W.T, agar orang lain takut untuk murtad....

Anonymous said... Best Blogger Tips

jangan menghakimi org,maka kmu juga x akan dihakimi..ini syaitan namanya sanggup bunuh org mcm binatang

Anonymous said... Best Blogger Tips

di dalam christian,tiada hukuman bunuh kalau masuk islam,tetapi,kenapa dalam islam,ada hukum bunuh kalau masuk christian?bagi aku,mana2x tuhan pun x penah nak ajar umat dia membunuh,kerana yang mengambil nyawa kita itu,hanya tuhan yang layak,bukan manusia.kenapa islam ada peraturan yg begitu kejam??

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous indah dalam "kurungan"

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kan dah diberitahu yg video di atas merupakan provokasi dimana video tersebut sebenarnya menunjukkan kekejaman Syiah Basyar terhadap penduduk Syria yang menentangnya.

Walaubagaimanapun, hukuman bagi orang yang murtad adalah bunuh sekiranya mereka ini turut menjatuhkan Islam. Jika tidak, tidak mengapa. Firman tuhan di dalam Al-quran, mengandungi Firman yang diturunkan pada masa lalu, pada masa sekarang dan pada masa akan datang. Maka perintah membunuh simurtad oleh tuhan ini diturunkan kerana terjadi peperangan semasa (Zaman) itu dimana simurtad ini telah membongkar rahsia kekuatan Islam dan memecahkan islam. Jadi ayat itu turun kerana kejadian semasa zaman itu.

Samalah juga jika U orang Malaysia, U jadi agen perisik Amerika dan membongkar segala kekuatan Malaysia kepada Amerika, kemudian kamu ditangkap. Sudah tentu Malaysia akan menjatuhkan hukuman dbunuh terhadap kamu.

Islam dan Kristian seiring pada mulanya. Akan tetapi berpisah kerana Kristian berpendapat Yesus adalah tuhan, manakala Islam menganggap Yesus itu utusan tuhan sama seperti Nabi2 yang lain.
Mereka juga sering menggunakan ayat 'Tiada satupun manusia akan sampai kepada bapa yg disyorga jika tidak melalui yesus'. untuk kepercayaan kristian. Tetapi ayat ini diturunkan kepada pengikut Yesus semasa (zaman) itu iaitu kaum Israel kerana semasa itu kaum israel Ingkar dengan ajaran Yesus. (Yesus diutuskan hanya untuk kaum yahudi ketika itu.)

Sama jugalah pada masa sekarang dimana ada manusia yang ingkar dengan ajaran Muhammad. (Muhammad merupakan nabi terakhir, maka ketika ini ajarannya telah lengkap dan harus digunakan oleh semua manusia kerana telah lengkap.)

Yesus turut berkata, "Sebab Aku berkata-kata bukan dari diri-Ku sendiri, tetapi Bapa, yang mengutus Aku, Dialah yang memerintahkan Aku untuk mengatakan apa yang harus Aku katakan dan Aku sampaikan. Dan Aku tahu, bahawa perintah-Nya itu adalah hidup yang kekal. Jadi apa yang Aku katakan, Aku menyampaikannya sebagaimana yang difirmankan oleh Bapa kepada-Ku." (Injil Yohanes 12:49-50.) Yesus tidak pernah menyatakan bahawa aku adalah Tuhan, maka sembah lah aku. Yesus sentiasa menyatakan dia hanya menyampaikan ajaran tuhan.

Kidung agung (Nyanyian Sulaiman) 5:16 dalam bahasa yahudi diucapkan seperti berikut :
'Hikko mamittakim we kullo MUHAMMADIM Zehdoodeh Wa Zehrace Bayna Jurusalem'. di mana kedatangan nabi muhammad telah disebut di dalam Bible. Yang menjadikan masalah kepada Umat Kristian hari ini adalah kerana mereka membaca terjemahan Bible tanpa versi Bible yang asal dimana terdapat banyak kesilapan terjemahan di dalam Bible.

Jika ditanya Umat Islam, maka semua umat islam boleh membaca Al-quran dan kesemuanya membaca dalam bahasa arab 1 bahasa sahaja. Ada terjemahan, tetapi terjemahan asal dari bahasa arab. Bukan bahasa Uganda atau apa2.

Yesus juga berkata, Banyak lagi yg ingin kusampaikan kepadamu, tetapi kamu tidak mampu menanggungnya. Namun benar kukatakan ini kepadamu. Adalah lebih berguna kepada kamu jika aku pergi, sebab jikalau aku tidak pergi, Penghibur itu tidak akan datang kepadamu, tetapi jika aku pergi, aku akan mengutuskan dia kepada kamu.

Penghibur yang dimaksudkan oleh Yesus itu adalah Nabi muhammad. Memandangkan umat Kristian membaca di dalam bahasa inggeris, kini ingin di melayukan pula, maka mereka menganggap penghibur itu adalah roh kudus. Sedangkan Roh kudus itu sememangnya telah terwujud sebelum yesus lagi dan tidak memerlukan yesus pergi.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sambungan.....Dan berita mengenai kekejaman Islam, peperangan, terrorist dan sebagainya adalah propaganda barat. Berita-berita yang kamu dengar tentang Islam yang berlaku diluar negara semuanya dimanipulasi oleh barat sehingga kamu mendapat berita yang tidak benar. Maka berpuas hatilah kamu bila mendapat cerita yang tidak benar.

Dari segi kehidupan islam sebenar adalah yang terbaik.
Islam mengharamkan meminum arak dan babi, Islam juga menharamkan zina. Tetapi terdapat juga orang islam yang melakukan perbuatan begitu kerana kita hanyalah manusia yg sering melakukan kesilapan. Walaubagaimanapun, orang islam tetap mengakui perbuatan-perbuatan tersebut tetap haram walaupun mereka melakukannya.

Begitu juga kristian, kristian juga mengharamkan arak dan memakan babi. Tetapi pengharaman ini di nafikan oleh umat kristian sendiri. Sedangkan larangan tersebut terdapat di dalam bible mereka. Bukan dari majalah, tetapi bible mereka sendiri. Dan dapat dilihat siapa yang meminum arak ini? malah meminumnya di ketika menyambut krismas? dalam gereja?

Dan yang paling meruncing adalah, Jika umat kristian percaya Yesus sanggup dibunuh bagi menghapuskan dosa warisan ini, sebab itulah Pihak Amerika sanggup mengebom satu negara dan membunuh penduduk negara tersebut demi menangkap seorang yg dianggap mereka terrorist tanpa bukti. Mengapa? Kerana dosa mereka telah ditebus oleh Yesus. Mereka tiada dosa. Logik la, perbuatan baik dibalas baik, perbuatan jahat dibalas jahat. Tiada dosa warisan. Apa yang umat kristian belajar sekarang adalah ajaran Paulus dan gereja terutama ajaran trinity. Pentafsiran yang salah dari terjemahan serta beberapa tangan yang mengubab kitab suci tersebut menyebab kekeliruan yabng dasyat terhadap umat kristian.

Terakhir. Yahudi Israel telah membunuh Yesus, sepatutnya kamu sebagai penganut kristian tidak seharus berkawan dengan Yahudi. Mereka bukan bunuh kawan kamu, bukan bunuh orang biasa, tetapi tuhan kamu, mengapa amerika kristian begitu tunduk kepada Israel dan ada segelintir kamu umat kristian yang menyokong yahudi. Tidakkah kamu tahu kamu telah di bohongi? atau terasa bodoh dipermainkan yahudi?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ayat tentang penghibur itu adalah rujukan Injil - Yohanes 16:7

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...