Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Monday, 16 July 2012

Cool : Buku Ini Akan Hilang Tulisannya Jika Tidak Dibaca (2 Gambar)


Ia nya merupakan satu realiti dimana bila kita membeli buku, jarang kita membacanya dan akhirnya ia akan diliputi dengan habuk. Bagi mengatasi masalah ini, sebuah syarikat penerbit buku dari Argentina, Eterna Cadencia telah bekerjasama dengan sebuah agensi iklan yang dinamakan DRAFTFCB Buenos Aires untuk merangka satu cara bagi menggalakkan pembaca membaca buku.

Dengan ini, timbul idea untuk menggunakan dakwat khas yang boleh hilang selepas 2 bulan. Kehadiran cahaya dan udara dikatakan menjadi faktor untuk dakwat ini hilang. Dalam tempoh masa 2 bulan, keseluruhan dakwat akan hilang dan buku akan menjadi umpama kertas kosong. Apa yang menghairankan, idea yang dikemukakan ini mendapat reaksi positif daripada orang ramai dan mula memberi kesan kepada pembaca untuk mula membaca buku pada saat ia dibeli.



p/s : Memang kreatif la siapa yang kuarkan idea mcm nih.. superb.. 

Sumber : Here

11 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

kreatif

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku kurang sokong cara ni. ;(

Anonymous said... Best Blogger Tips

beli buku utk baca n simpan.. klu tulisan hilang baik jgn beli.. hmmmm

Anonymous said... Best Blogger Tips

yela , klu beli tpi x baca watpe gak kn ?? kire okaylah cara ni bagi aku laa , tu pandangan aku je . kalau bagi korg x tau laa pula , sebab pandangan org ni berbeza beza bkn semuanya sama , ye x ?

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau nak beli ??/
how can i buy it?? plaese tell me

Anonymous said... Best Blogger Tips

beli buku ni lps 2 bln tulisan dh hilang, gi recycle balik..

Anonymous said... Best Blogger Tips

abes kalau nak buat ulangkaji mcm ne? :(

Anonymous said... Best Blogger Tips

mmg agak bagus idea tu... tp ce pk camner kalu nak wat rujukan lpas tempoh 2 blan tu.....?

Anonymous said... Best Blogger Tips

apalah susah, bila dah hampir 2 bulan, jualle balik buku tu kat kedai buku terpakai.
Itupun susah ke.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodohla idea mcm ni...dah beli hak sendirila..
nak baca ke x itu terpulang...

ade masa baca sendiri
x kiter...anak2 pulak mgkn nk baca...cucu...cicit etc etc...

merugikan sykt buku kalo x terjual..buat semak dan kos simpan...pffffttttt bullshit...

Anonymous said... Best Blogger Tips

buku ni seswai sgt utk yg ambik spm...

pi stadi...kalo x ilang biler nk exam da ilang

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...