Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 22 September 2013

Serius : Ratusan Gadis Menyertai Pasukan Tentera Di Syria (15 Gambar)

Ratusan Gadis Menyertai Pasukan Tentera Di Syria.
Admin amat sedih melihat gadis yang sepatutnya menjadi seorang isteri di rumah kini terpaksa menjadi askar dan berperang. Ini adalah antara mereka yang menjadi tentera di Syria demi kesejahteraan negara itu. Admin berdoa agar negara itu akan aman satu hari nanti. 

30 comments:

Yusri said... Best Blogger Tips

Assalaamualaekom.

Aku nak kongsi sedikit. Aku pernah pergi ke Syria. Ma scha Allah, perempuan sana lawa dan boleh dikatakan hampir 90% mereka lawanya macam Che Ta, dengan hormatnya saya katakan. Walaupun lawa, masa aku ziarah sana selama 3 hari, kaum Hawa yang remaja tidak ramai keluar berjalan di kaki lima melainkan dengan ibu bapa. Lelaki remaja sana pula, saya perlihatkan mereka dari jauh, tidak ada seorang pun buat mengsiul atau memandang gadis yang cun lalu dihadapan mereka. Erti kata lain, pada hemat saya, budaya mereka jelas berbeza di Malaysia, tatkala kalau ada gadis yang agak ayu sikit, budak kita dah pandang atas bawah atau cuba mengurat.

Tapi sayang sekali apa yang telah berlaku di Syria! Market basah yang terkenal di Syria, hancur remuk. Ada seorang gadis Syria, yang saya pernah lambai tangan dan dibalasnya, entah apa sudah jadi padanya sekarang ini. Saya amat berharap dia berada dalam keadaan selamat. Syria terkenal dengan mata mereka yang berwarna "hijau", walaupun tidak semua milikinya. Nak cari yang badan berisi/gempal disana, JAUH sekali kerana mereka amalkan amalan pemakanan yang sihat. Tidak hairanlah banyak sejarah mengatakan, zaman awal terdahulu misalnya pemerintahan Qaroon, gadis-gadis yang lawa lagi jelita.

Kita sudah kesuntukan masa. Mereka perlukan pemerhatian kita, Syria perlukan du'a dari kita. Hulurkanlah bantuan du'a, solat hajat dan solat sunnat sebelum dan selepas waktu solat fardhu, dan janganlah lupa du'akan mereka. In scha Allah. Oh Syria, saya ingin ke sana lagi sekiranya mereka kembali aman semula. Kakak dan adik-adik saya, abang-abang yang saya kasihi, sentiasa dalam ingatan!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Macam ni la org islam.. dah dari zaman nabi diajar perang.. x heran pon...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bangsa perang

Anonymous said... Best Blogger Tips

asal ade masalah jer angkat senjata
islam oh islam

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ce malaysia kcw bilau mcm tu. Korg nk dok diam nyorok je? Tunggu masa mati katak? Ngok

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tapi masalahnye 'ngok' islam perang sama islam la.. agama yg mngajar perang...

zuyrie said... Best Blogger Tips

Anon 19:22 ngan 19:33....kalo berak tak reti cebok lagik..baik jangan bagi komen laaa....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko la makan berak mak kau

Anonymous said... Best Blogger Tips

zuyrie... kau pegi cebok berak dorang la lahanat!
cobek berak abah depa sekali!
abah kau la!

Anonymous said... Best Blogger Tips

dalam pemahaman ko kata agama ajar perang. sebelum islam ada, mmg wujud peperangan.
perang dalam agama islam ada adab. tak mmbunuh anak kecil, orang tua dan wanita, tak kacau rahib yang sedang beribadah, tidak diracun air, tak ditebang pokok. Kalau perang, perang dgn tentera. bukan perang dgn org awam. kalau hal Syria, pemerintah yang di kata Islam sdg membunuh. Bunuh rakyat awam. Rakyat awam Syria Sunni sdg mmpertahankan diri dari dibunuh oleh Tentera Syiah. Ini bukan perang. Ini Pembunuhan besar-besaran dan hilang perkemanusiaan. Syiah harini nampak mundur dan terpesong.Syiah claim mereka Islam. Syiah pemahaman pelampau yang terpesong.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Betul tu, berperang kerana TERPAKSA, samalah macam seni bela diri. DAH kena pukul baru lawan balik.
bukan suka-suka je bunuh orang. Dalam Islam pun dah cakap membunuh, salah satu dari 7 DOSA BESAR.
Jadi, bukan senang-senang je nak membunuh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

klu jahil jgn cakap lebih..selalu nya org kafir yang tak tahu apa pasal jihad ni,

Anonymous said... Best Blogger Tips

islam bperang mcari syahid utk melawan kebatilan.utk menegakkn agama islam..klu jahil ckp bcakap

Anonymous said... Best Blogger Tips

ORANG-ORANG KAFIR KAT SINI,NAK TANYA SIAPA YANG MULAKAN PERANG SALIB?SIAPA YANG KALAH DALAM PERANG SALIB?SIAPA YANG MEMULAKAN PERANG DUNIA I dan II.TENTERA SALIB NATO MENJAJAH NEGARA-NEGARA KUASA MINYAK MAJORITI NEGARA-NEGARA ISLAM.MISI PENJAJAHAN PASUKAN SALIB DAHULU TERMASUK NUSANTARA "GOD,GOLD AND GLORY" SAPA YANG BUAT,AGAMA KRISTIAN DATANG MALAYSIA DAN NUSANTARA MELALUI APA?PERDAGANGAN?KOLONIALISME?PENJAJAHAN? LU PIKIR LAH SENDIRI BACA SEJARAH DENGAN BETUL-BETUL,SEMUANYA BUKAN DILAKUKAN UMAT ISLAM...

Anonymous said... Best Blogger Tips

ALLAHHUAKHBAR ALLAHHUAKHBAR ALLAHHUAKHBAR

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tipu la.. nabi korang yang ajar perang.. berak x basuh

Anonymous said... Best Blogger Tips

nabi muhammad memeang kaki perang ma....

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau lahanat! mati masuk neraka jahanam!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian, Ada yg KURANG KASIH SAYANG kt cni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bila ibubapa jahil lahir lah anak2 yg tongong jahil agama mcm ko ni.biul

Anonymous said... Best Blogger Tips

CAUTION!
SECOND KHILAFAH IS COMING!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous woi bangang..nabi pun angkat senjata..kau nak cakap ape?

Anonymous said... Best Blogger Tips

ade ahli neraka komen kat sini..i mean the kafir one..kehkeh,..nabi kami ajar berperang untuk pertahankan agama dan negara..so what?

Anonymous said... Best Blogger Tips

wei anon kafir.. kalau ade org rogol kakak, adik, mak ko, aku rase mesti ko nyorok kan.. nyorok dlm toilet pastu nanges.. lepas puas nanges.. bunuh diri.. haha.. sengal..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jika saya ini dalam keadaan mereka memang saya mungkin akan angkat senjata..memikirkan siapa hendak dibunuh...Namun ketika ini di Malaysia saya angkat tangan dan berdoa..juga sebagai senjata..dan memikirkan siapa dapat diajak mentaati ALLAH..memasukkan kalimah LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH dalam hati setiap manusia di Malaysia dan seluruh alam

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kenapa negara2 yg berperang rata2 negara islam?jawapannya:sebab rakyatnya tidak mendapat berkat dari Tuhan.Hukuman akibat daripada Perang Salib dimana org Islam merampas hak org Kristian..

Anonymous said... Best Blogger Tips

comment muka xada nama xada berani la bai...kalau betul mulut longkang tu..kalau berani mau hina agama semua, jom jumpala....puiiii

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous wei budak hingusan..pegi lap hingus sebelum komen kat sini..puii

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kristian melayu ke cina anon ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuck u all bitch lancau suma mati buang haha u all sucker

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...