Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 24 September 2013

Cool : "Kenguru", Kereta Khas Untuk Pengguna Kerusi Roda (6 Gambar)


Sebuah syarikat di Hungary telah berjaya mencipta sebuah kenderaan khas untuk para pengguna kerusi roda untuk memudahkan mereka bergerak ke mana-mana dengan selesa.

Syarikat berkenaan banyak mencipta kenderaan dan kemudahan untuk orang kelainan upaya. Kenderaan yang dikuasakan tenaga elektik ini dilengkapi pintu pada bahagian belakangnya untuk memudahkan pengguna kerusi roda masuk dan keluar dari bahagian belakang.

Keseluruhan kawalan kenderaan diletakan pada kemudi yang menyerupai alat kawalan motosikal. Kenderaan itu dipanggil Kenguru dan ia mampu memeceut sehingga 72 kilometer sejam dan jarak perjalanan maksimum ialah 96 kilometer sebelum baterinya perlu dicas semula.

Menurut laman web kengurucars.com, ia sebuah kenderaan yang sudah lama ditunggu-tunggu oleh para pengguna kerusi roda dengan ciri-ciri menjaga alam sekitarnya yang menggunakan kuasa elektrik.

Alat kawalan berupa ‘joystick’ akan diperkenalkan secara berperingkat. Kenderaan itu kini berada dalam proses akhir peringkat pembangunan sebelum dipasarkan dan harga akhirnya diumumkan.

Pengguna kerusi roda yang memandu kenderaan ini akan selamat kerana kerusi roda mereka akan dikunci di dalam kenderaan sebaik masuk dan mula menunggangnya.

Oleh kerana berat Kenguru yang ringan, ia diklasifikasikan sebagai sebuah scooter dan pengguna kerusi roda perlu memiliki lesen scooter untuk menggunakannya.

Syarikat itu mensasarkan penjualan Kenguru kepada pengguna kerusi roda yang banyak menghabiskan masa bergerak keluar dari bandar atau yang suka bersiar-siar dengan kenderaan sendiri di seluruh dunia.



Sumber : Here

11 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

.......?

Anonymous said... Best Blogger Tips

SAYA FATIN MENCARI TEMAN HIDUP BERBANGSA INDIA
SAYA BERUMUR 20 TAHUN TINGGAL DI SEPANG
CALL SAYA 0135648903

Anonymous said... Best Blogger Tips

SAYA FATIN ...TAKDE KE YANG NAK

Anonymous said... Best Blogger Tips

Fatin? jual pundek ke?
abah kau tongong kan?

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

comel pulak kete ni

Terbaru Di Blog : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 7

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kontol pulak kereta ni


Terbaru Du Bog Mu: Hanya Di Rumahku Opahku Pkai G String Episod Akhir Tunggu Mati

Anonymous said... Best Blogger Tips

Govt patut import kreta ni bantu OKU negara kita. Boleh bantu dorg pergi kerja sume, dr naik bas/teksi yg mmg membebankn dorg

Anonymous said... Best Blogger Tips

tongong tak otak utk berpikir anon atas ni idea mcm lahanat!
kau ingat OKU suma tu byk duit nak beli menatang ni ke bahalol?
suruh abah ajar kau pikir guna otak bukan lubang dubor!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko tu je pape kdana xda wet... duet hbis layan ayam kt brikfld n bli ubt siflis... maen la lubang yg btul bkn ikot jubo.... ikot sngt ckp absh ko....

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo dah tongong tuu... jgn dilayan.. nanti makin menjadi2 tongongnya!

-abah kau tongong!

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 17:33 ckp carut nmpk sgt blaja takat mana je, apa slh krjaan sponsor, ape sgt, bantu OKU & kalau ko pk sponsor satu bnda yg bodoh, kalau jd kat ko baru ko tau bgs ke x sponsor.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...