Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 23 September 2013

Serius : Filem Termahal Tempatan, Vikingdom Cetus Kemarahan (2 Gambar)


Nampaknya filem KRU kali ni telah menimbulkan kemarahan pada kebanyakan orang-orang luar apabila Vikingdom dilihat sebagai sebuah filem yang menghina Thor. Bagi aku sendiri pun tak kena juga kita pandai-pandai putar belit sejarah atau mitos negara orang hanya untuk dapatkan publisiti. Tak pasal-pasal Islam pun kena. Tengok kat imdb, Vikingdom (2013) - IMDb, dan kat fb, https://www.facebook.com/norsemythology 


Apa pendapat korang? 

Sumber : Here

31 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

padan muke mung kru

Anonymous said... Best Blogger Tips

mung takdok buak researh mendalang lu sblom wat cite natang nih..

Anonymous said... Best Blogger Tips

haha, kru bebal, org luar pon bebal..kalo nk wat filem, wat la researsh dlu..sama cam cina atau org putih wat filem pasal islam, sume tunggang terbalik...
lagi satu, filem cita kartun malaysia tajuk 'al fatih' xsilap, banyak yg mengarut dan menghina sultan kehebatan sultan al fatih, sepatotnya perkara begini, perkasam atau umgok patut beri perhatian, well unfortunately, they are umgoks..

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahahaha...
bile nk open minded sgt ni la jadinye...

Anonymous said... Best Blogger Tips

filem melayu semua tongong! filem omputih gak yg ada tamadun sbb tu depa box ofis!
bukan mcm filem lahanat ni!
suruh kru buat filem abah depa nama Thor-ngong!

Bob Moq said... Best Blogger Tips

tu lah len kali wat je la cte fantasy yang xde kena mengena dgn sejarah atau mitos , kan sampai dorg dah ckp macam2 pasal islam.... KRU Thor-Ngong

Anonymous said... Best Blogger Tips

Polis maut bergelut suspek curi besi buruk | Melaka - Seorang Polis berpangkat Koperal maut ketika bergelut untuk menahan seorang suspek dalam Ops 2 Lejang di Taman Teknologi Cheng di sini, hari ini.

Dalam pergelutan itu, Kpl Zal-Azri Abdul Somad, 31, dari Bahagian Risikan Jenayah (D4), Ibu Pejabat Polis Kontinjen Melaka, cedera di kepala dan mati di tempat kejadian.

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku tetap sokong Kru 100%, Thor dan viking mana wujud! Jadi sukahatilah dia nak buat cerita macam mana. Macam juga si hercules kononnya anak tuhan zeus yg diagungkan oleh orang Greek.

Anonymous said... Best Blogger Tips

pertama sekali, apabila sesebuah filem dinamakan fantasi, terpulang kepada pengarah ingin mencorakkan jalan cerita. dah nama pun fantasi. kenapa warga kaukasian begitu sentap? tidak pernah lihat LOTR barangkali?
kedua, tahniah kepada KRU kerana membuatkan warga kaukasian menonton dan sentap dengan cerita anda. bukan senang nak buat mereka sentap dengan filem kita :)
-ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

Suruh KRU buat filem lucah. Mesti melotop. Ramai yg sanggup berlakun bayar murah pun sanggup. Sedap dapat duit pun dapat.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kita Thor kat Avenger tu realiti ye???

Anonymous said... Best Blogger Tips

sibuk nk wat sejarah org luar yg dh sah2 byk kali di buat....wat ar pasal sejarah kt Malaysia ni...berlambak mitos dan sejarah...asik nk wat yg nampak gah jer..aritu merong ni vikingdom lak....cuba wat pasal kesultanan melaka ke, naga tasik chini ke, puteri santubong, puteri saadong atau tok gajah, mat kilau rentap...lagi bagus...

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku rasa bkn dorg xk buat, tp tgk la filem2 sifat kenegaraan mcm "Tanda Putera"
xde sape support, kaut 400k je kot, rugi2. filem mcm KL Gangster gak dtunggu2

Anonymous said... Best Blogger Tips

melayu buat filem haji pegi mekah, pastu balik kampung, jadi ketua kampung... takp payah lah nak buat pilem org putih kalo bakat takat kampung...

Anonymous said... Best Blogger Tips

biarla filem tu mcm tu...baru padan muka org mat salleh ni...
selama ni ko buat citer pon ikut sedap ko jer...
yg admin nak meloncat sama apekehal plak
nmpk sgt jati diri yg lemah!
xde semangat menyokong bangsa sendiri!
balik2 kondem mcm bagus

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh kau ni! KRU yg bangang buat citer ... kenapa kau pun bangang sama?
kalau tak tau sejarah omputih jgn memandai! lenkali bykkan membaca suoaya tak jadi lahanat!
abah kau tak ajar sejarah ke bahalol!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yup..betul..aku sokong.. masalahnya ini hanya cerita.. bukan nya dia togang terbalik kan Al-Quran..yg nak gi ikut cakap mat saleh wat apa? Sedangkan semua org tau kafir mmg ada saja alasan nya utk kucar kacir kan org islam..ni lah kalau melayu moden sgt..xleh nak tgk kejayaan melayu lain lebih sket.. padahal cite mat saleh tu mcm2 hina islam..xde lak korg kecoh.. xcaya gi tgk cite 10,000bc kalau korg pandai sgt menilai...

Anonymous said... Best Blogger Tips

X payah nak kecoh la kalau dah lama x tgk wyg.. gi la tgk TANDA PUTRA tu...cite sejarah malaysia..masih panas kat wyg..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Nak jd org putih gi la dok luar malaysia ni... dah la kulit pun x berapa nak cerah..lagi mau bising pasal sejarah dorg.. buku sejarah tingkatan 1 pun ko x katam kan..

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

pulak dah. kesian KRU

Terbaru Di Blog : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 7

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mak ko n opah ko watak utama.... minit awal smpai akhir mak n opah ko je duk aksi ranjang

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 23:06 budget berilmu.... bru kua kmpung jual tanah bendang bli I phone pas tu mrapu2 cm gud gud kt blog....
Anon 22:55 gak bgus... tgk la wat stetmnt cm bru pas sdar kne sawan babi....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mu tu tau wat research dalang kain je... kijo mlas jimak kuat... anon 20:37 n 20:38 nate beruk ... n ahkhir kata mu 2 eko cm kerbo balo....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Taniah KRU..To all malaysian y mengutuk..at least they try to move forward..How about you??..mestilah masih di takuk lama takot nk mencuba..sebab tu suka mengutuk org y mencuba bnda baru..cter dari barat pn bnyk je y mengarut..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ckp mgalhkn mentri... bufget alim ko ni last2. 3Gp kua.... org cm kobni dh fhm sngt dh kijo mls jimak kuat.... bini blik keje mdi pun x smpat dh adengan pncot mancot... puiiiih duk kdai kopi dga org cita pas tu cri wifi kdai mamak komen mcm gud gud.... bwak2 la bkeja jd manusia bguna jgn jd sampah... hdup nk kmplen n suma nk bgntung mgalahkn beruk pak abu.... mkn pun bini bg lpk kdai kopi pun bini byar nk cramah mvie la plitik la.... aku pgil org cm ko ni smpah taik...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Haha... ko tgk cte omputih.... ko fhm ke bhsa ingris.... sklh darjah 2 je pun.... opppps ko tgk cte lucah pt kate cte oputeh best la pe.... mst tgk ngn mak ko....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko g buta sjarah la sng cte... celik mate jimak crlik mate jimak... bini gi keje kenkang.... kijo mls jimak kuat... cte mlayu mcm2 kmplen... asal tgk mvie je tgk cte lucah... pas tu tiru kt bini ko.... dasar bodo blagak pndai.... buat mvie sjarah opah ko kantoi ngn bengali kapet bru ko tau... puuihhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

Smbng cm nk runtuh bukit.... lu sapa mau crita ni flem mcm2.... org bkn mlayu thegeh2 nkvwat mvie mlayu sb pe... wat cte len pangung bnyi cngkerik la... org mlayu dh pg jauh mkn asap je drector2 kayu len.... asenya kt mlysia plakun bkn mlayu top ke... bayang je...haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ala yg kmplen suma bdk2 kcik g.. bkn fhm apa tu mvie.... suma tgk atas bmbingan kuarga g.... haha ..

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau buat muvi cinta terlarang budak sekolah..
abah kau lahanat!

Anonymous said... Best Blogger Tips

apabila ketam melayu mula bersuara... :)
-ameba

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...