Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 23 September 2013

Cool : "i Flex", Tayar Tanpa Angin Rekaan Syarikat Hankook (5 Gambar)


Pengeluar tayar terkenal dari Korea Selatan, Hankook, bakal menghasilkan tayar kereta canggih tanpa angin menjelang awal 2014. Tayar ini dikenali dengan nama i-Flex. Selain tidak memerlukan angin sama sekali, tayar ini juga tidak memerlukan rim kerana ianya sudah terintegrasi di dalam tayar.

Tayar yang bersifat non-pneumatik ini dibuat dari bahan polyurethane sintetis dengan diproduksi dalam satu bahagian bersama rim, sangat canggih dan praktis. Tayar ini adalah jauh lebih ringan daripada tayar biasa dan dapat menurunkan penggunaan serta pengeluaran bahan bakar dibandingkan dengan tayar konvensional, dengan sisi keamanan kenderaan yang juga dikatakan meningkat.



Sumber : Here

9 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

first la pulop!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st? hargh ptuih! hamek kau!
abah kau kulop!

Anonymous said... Best Blogger Tips

hebat orang korea.. malaysia harus kejar

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bila seorang Abah suka mencarut tidak hairan lah anak nya juga suka mencarut.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tentera oversea dah lama bangunkan rekaan ni..tgk kat nat geo..ni hanya satu copy paste idea org

Anonymous said... Best Blogger Tips

bgs ni boleh beli :D

Anonymous said... Best Blogger Tips

wah... tak jadi beli sport rim jepun... tunggu 2014 je lah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

takde duit habaq je takde.. takyah bg alasan nak tunggu 2014 la macai!
minta duit kat abah kau la!

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

kereta pun comel. sporty betul

Terbaru Di Blog : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 7

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...