Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 13 March 2013

Cool : "Rua Goncalo de Carvalho", Jalan Tercantik Di Dunia (6 Gambar)


Rua Goncalo de Carvalho ialah sebatang jalan yang terletak di Porto Alegre, bandar terbesar di negeri Rio Grande do Sul, Brazil. Dipenuhi dengan pokok yang besar dan tebal, jalan ini menjadi terkenal di dunia yang dilabel sebagai jalan tercantik di dunia. 

Di Tepi jalan sepanjang 500 meter ini terdapat lebih seratus pokok Rosewood dan  yang paling tinggi mencecah sehingga ke tingkat 7 bangunan. Menurut warga emas di kawasan tersebut, pokok-pokok itu telah ditanam sekitar tahun 1930an oleh pekerja dari Jerman yang bekerja di kilang arak di kawasan tersebut.


p/s : Pergh... tebal gler pokok kat ctu.. 

Sumber : here

7 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Main maun main

Anonymous said... Best Blogger Tips

teduh skit...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo kat malaysia, dah lame kena tebang sebab nk lebarkan jalan. konfem. xyah nk argue.

Anonymous said... Best Blogger Tips

admin bpe kali nk post entry ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ala .biar la dia nk post bape kali pun..aku baru je tau pasal ni. Entry yg lepas aku xsempat baca. So thanks admin..

Anonymous said... Best Blogger Tips

bukan mcm m'sia sume nk tebang udah nyer panas membahang giler..ni sume salah BN

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon ats aku: ko tgl ler pat len klo xnak stay kt mlsia lg ok! nk politik jer tau..bodoh!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...