Kongsikan Entri Kami

Saturday 16 March 2013

Serius : Anak Pelanggan Termakan Kondom, McDonald's Disaman (2 Gambar)


Seorang ibu menyaman restoran makanan segera McDonald’s selepas anak lelakinya yang berusia dua tahun memakan kondom yang sudah digunakan yang ditemui di kawasan permainan kanak-kanak restoran terbabit.

Anishi Spencer memfailkan tuntutan ganti rugi sebanyak AS$50,000 (RM150,000). Anishi mendakwa dia mengunjungi cawangan restoran itu di Chicago dengan anak lelakinya, Jonathan, tiga, dan Jacquel, dua, pada 4 Februari tahun lalu apabila kanak-kanak itu menemui kondom terpakai di lantai ruang permainan restoran berkenaan di Kezie Avenue.

Dia berkata, anak lelakinya Jacquel kemudian memuntahkan kondom itu dan kedua-dua mereka terpaksa dirawat di hospital. Dalam kes saman itu, Anishi menuduh McDonald’s Corporation di Illinois gagal membersihkan ‘bahan berbahaya’ di kawasan permainan kanak-kanak, lapor akhbar Chicago Sun Times. Ia juga mendakwa rangkaian restoran itu tidak menggunakan alat pengawasan untuk mengesan kegiatan ‘kurang sopan’ di kawasan sekelilingnya.

Seorang jurucakap McDonald’s berkata: “Menyediakan persekitaran yang selamat dan bersih menjadi keutamaan kami. Restoran di Kezie Avenue juga tidak terkecuali.

“Kami memandang serius hal ini dan mula menyiasat semua dakwaan dikemukakan untuk mengumpulkan bukti. Menurut jurucakap itu, ketika saman itu difailkan, syarikat itu belum menyelesaikan siasatan mereka.

Dia juga berkata, syarikat itu sukar untuk menjalankan siasatan kerana Anishi tidak menyerahkan kondom yang didakwanya ditemui di perkarangan restoran berkenaan.

“Ini hanya dakwaan dan kami meminta orang ramai agar tidak membuat kesimpulan tanpa fakta yang kukuh,” kata jurucakap itu


p/s : Budak-budak ape tau... nak2 budak macam gambar kat atas ni.. 

Sumber : Here

5 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Msty sedap kn rasa masam2 manis.

Anonymous said... Best Blogger Tips

yucksss..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Staff wat project kt playground pas keje..agak2 kt mesia ada yg buat

Anonymous said... Best Blogger Tips

badan budak gemok kat dalam gambar atas dah macam logo michelin tayar la plak

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...