Kongsikan Entri Kami

Friday 7 October 2011

Info : Inilah Dia Pereka Logo-Logo Google Yang Unik



Google adalah search engine terbesar dan paling popular. Google bukan hanya membuat inovasi teknologi terkini dengan pengenalan produk-produk tersendiri, malah hal berkenaan logo Google itu sendiri pun diberi perhatian khusus. Korang mesti perasan yang logo Google sentiasa berubah mengikut hari-hari atau perayaan-perayaan tertentu seperti perayaan Krismas dan tahun baru.

Tetapi korang tahu tak siapakah di sebalik penciptaan logo-logo Google yang unik tu?

Inilah dia, Dennis Hwang (Hwang Jeong-Riau), orang yang diberi amanah oleh pihak Google untuk mencipta logo-logo Google yang unik dan menarik.  

Info Ringkas:
  • Dennis adalah warga Korea-Amerika, lahir di Knoxville, Tenesse dan dibesarkan di kampung halamannya di Korea (Gwacheon).
  • Dennis adalah pelukis Doodle yang menampilkan logo-logo Google yang biasa dipaparkan di hari penting, festival, ataupun hari cuti. Doodle sendiri adalah logo Google yang dipaparkan itu.
  • Sekarang, Dennis menduduki posisi sebagai  webmaster antarabangsa di google.  
  • Dia mulai melukis logo unik untuk Google pada sambutan Bastile Day, pada tanggal 14 Ogos 2000 berdasarkan permintaan dari Larry Page dan Sergey Brin (pengasas Google)
Antara logo-logo kreatif ciptaan beliau:



Sumber: BI



4 comments:

Ca Ezah said... Best Blogger Tips

menarik2....kreatif betol di ni.. :)

Kyosuke Takumi said... Best Blogger Tips

smart !

Anonymous said... Best Blogger Tips

tp klu yg perayaan kat malaysia nih mcm hari raya, taun baru cina ke kan buka google betukar gak logo ikut perayaan kat malaysia kan, so klu perayaan kat malaysia nih sapa plak yg design logo?

raziellia said... Best Blogger Tips

kreatif betul budak nih. mesti kaya. semua cantik cantik

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...