Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 5 October 2011

WTF : [Video NSFW] Rakun Diseksa dan Dibunuh Untuk Buat But Palsu

BEIJING : Imej menjengkelkan ini menunjukkan anjing rakun disiat kulitnya hidup-hidup bagi membuat but kulit haiwan tiruan murah yang dibeli oleh ribuan warga Britain.

But asli kulit haiwan dibuat daripada kulit biri-biri dari Australia yang diambil melalui penyembelihan secara wajar. Bagaimanapun, rakaman filem ini menunjukkan layanan kejam ke atas haiwan yang berlaku di China apabila kulitnya digunakan untuk membuat but bulu haiwan tiruan berkenaan. Kulit anjing rakun yang masih hidup dan bergerak ini ditunjukkan dalam filem kempen aktivis haiwan. Haiwan yang bertimbun itu mengambil masa hingga tiga jam untuk mati.

Haiwan yang ketakutan itu dipukul dengan kayu dan dilihat menendang serta menggelupur kesakitan ketika pekerja mengelar kulitnya sebelum menyiatnya. Proses yang menyeksakan itu bermula dari kaki hingga ke bahagian atas tubuh haiwan berkenaan. Pekerja juga dilihat memijak kepala haiwan terbabit supaya ia tidak melawan. Rakaman filem mengejutkan itu yang disiarkan dalam Herald Sun mencetuskan kemarahan dan mendorong aktivis menuntut larangan perdagangan anjing rakun.


p/s : Video ini mengandungi unsur kekejaman yang terlampau dan tidak sesuai untuk pencinta haiwan. 

But kulit haiwan tiruan telah membanjiri pasaran dunia dan boleh didapati di internet serta kedai kasut. Kebanyakannya dieksport ke Britain. Di Australia, di mana but asli kulit haiwan dibuat - ia dijual dengan harga hingga 200 pound (RM1,000). Terdapat pengharaman terhadap pengimportan kulit anjing tempatan dan kulit kucing sejak 2004 tetapi kulit anjing rakun masih dibawa masuk. Siasatan dilakukan Persatuan Kemanusiaan Antarabangsa (HSI) mendapati sepasang but kulit haiwan tiruan mengandungi kulit rakun walaupun mempunyai label ‘kulit biri-biri Australia’.

Pengarah HSI, Verna Simpson berkata, puluhan produk, selain but itu menggunakan kulit anjing rakun yang diimport - dan dalam kes lain turut menggunakan kulit anjing.


mymetro

11 comments:

Nur Hamizzah said... Best Blogger Tips

kejam

Syasya said... Best Blogger Tips

Ya Allah..
xsanggup nak tgk vdeo nie..
Manusia2..mmg xde perikemnusiaan langsung.!!

Keding Kuasa Dua said... Best Blogger Tips

Kejamnyaaaa! Terimalah balasan kat akhirat nanti! Tak berperikemanusiaan langsung! Binatang!

Anonymous said... Best Blogger Tips

wlaupun aku lelaki, tp cam nak nanges tgok binatang ni teseksa,

mariam said... Best Blogger Tips

ishk2....ape yg 'binatang' tu buat kt makhluk Tuhan tu? kejamnya 'binatang' tu.... kesian makhluk Tuhan tu...d sembelih oleh 'binatang'...

Anonymous said... Best Blogger Tips

sumpah kejam giler!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

ptutnye dieorg kne siat blik kulit dieorg mcm dieorg uat kt rakun 2..

Sweet Little Boo said... Best Blogger Tips

aarrgghhh, rase cm nak BUNUH je owg yg wat rakun tu cm tu,, owg cm tu xpatot wujud kat dunia ney! hish emo da neh!

Anonymous said... Best Blogger Tips

aq rasa nk wat blk kt orang yg wat 2.. biar die rsa camne haiwan 2 rsa.. pdih sial..

amy djaini said... Best Blogger Tips

Manusia tamak. Tidak ada perikemanusiaan. Bukan takat rakun Jew, bahkan hampir sume haiwan kat muka bumi ini terancam oleh manusia. Ingat dunia ni manusia punye? Ohhh tidak, tuhan yang punya. Saya rela membunuh manusia kejam ini dari binatang.

Anonymous said... Best Blogger Tips

BODOH SIAL BANGSA CINA NI

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...