Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 9 July 2013

OMG : Gnarly, Makhluk Aneh Menyerupai Batu, Mempunyai Darah & Organ Dalaman (5 Gambar)


Makhluk yang menyerupai "batu" ini dalam bahasa saintifiknya dikenali sebagai Pyura Chilensis, namun masyarakat tempatan menggelarnya sebagai "Gnarly". Ia merupakan sejenis hidupan laut yang boleh ditemui di kawasan perairan berbatu sekitar Chile dan Peru.

Selain daripada rupanya yang seakan-akan batu dan tidak mampu bergerak, ia sebenarnya boleh dimakan. Di Chile, hidupan ini ditangkap secara komersial dan masayarakat tempatan lazimnya memakannya secara mentah atau dimasak dengan sayur-sayuran kerana rasanya yang sedap.

Cara pembiakan makhluk ini ada lah secara aseksual iaitu pembiakan sendiri atau tunggal tanpa memerlukan pasangan disebabkan ia tidak mampu bergerak. Oleh itu, makhluk ini boleh bertukar jantina sama ada menjadi jantan atau betina mengikut kemahuannya sendiri.


p/s : Subhanallah.. 

Sumber : Here

15 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

bangang lh ko anon..ko org singapore kn?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Eee,,geli lh tengok,,,nk mkn pun xselera,,,,eeee

Anonymous said... Best Blogger Tips

orang atas giler...... mcm sedap jerr....simpn cikit bt sahur karang

shue liena said... Best Blogger Tips

Gelinye.. Tertengok n terkomen lax.. Hehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

xpnah tgk.. 1st time tau bnda ni.. tp gelila

gaban power said... Best Blogger Tips

rarenya makhluk berbagai jantina ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

a.k.a pondan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

subhanallah. tak bergerak pun boleh hidup. begitu halus ciptaan allah.

jack ham said... Best Blogger Tips

uuuu..aaaaa...uuuuu..aaaaa

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ape yg ko uuuu aaaa uuu aaaa bangsat

P.Preity Petry said... Best Blogger Tips

Tak `kawin' pun leh `beranak'.... lagi takjub.... kuasa Tuhan

Shin Chan Comel said... Best Blogger Tips

erk geli la!

New Entry "Percutian ke Hong Kong - Macau Day 7 Part 1 (The Peak)"

SON ART DESIGN said... Best Blogger Tips

tempah button badge murah2 ikut badget anda
https://www.facebook.com/pages/Sonartdesignenterprise/298892250244105

Anonymous said... Best Blogger Tips

Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

awak dengar tak dah seminggu kita bersama yeaaaahhhhhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

satu sepisis ngn gamat la ni

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...