Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 12 November 2012

Genius : 4 Remaja Nigeria Hasilkan Generator Dikuasakan Dengan Air Kencing (4 Gambar)


Empat orang remaja dari Nigeria telah menghasilkan generator yang dikuasakan menggunakan air kencing. Mereka ialah Duro-Aina Adebola, Akindele Abiola, Faleke Oluwatyoin, dan Bello Eniola yang berusia diantara 14-15 tahun. Generator ini dihasilkan pada event yang diadakan di Lagos, Nigeria yang mengetengahkan ciptaan dan inovasi penduduk di kawasan tersebut. 

Alat ini berfungsi dengan memisahkan hidrogen dari air kencing yang digunakan untuk menggerakkan generator tersebut. Menurut remaja ini, 1 liter air kencing dapat menghasilkan tenaga elektrik yang dapat digunakan selama 6 jam.




p/s : Genius beb... Nigerian rules!! 

Sumber : Here

13 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aq 1st yg bwah sume bangang
Loser abis..

Anonymous said... Best Blogger Tips

xhancing ke bau asap tu?

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymoustahniah,anda yg paling bangang dari yg terbangang.

dan said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
Anonymous said... Best Blogger Tips

erkk kna cri sumber air kencing ke

dan said... Best Blogger Tips

maamor jaffar prismara kaki kencing kengkawan...

Anonymous said... Best Blogger Tips

asal air kencing....
air biasa xda hidrogen kaaa..??
@ air kencing lgi bnyak hidrogen...??

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

ni adalah satu lagi penemuan terbesar ketamadunan manusia

Anonymous said... Best Blogger Tips

sumber yg senang dpt..klau air kencing dah abih,kaki kencing pon blh sumbat kat generator tu..

ben xii said... Best Blogger Tips

kimak . hancing la sial bau asap

Anonymous said... Best Blogger Tips

memang genius. nama-nama mereka pun dah macam istilah saintifik dah. hehhe.
-ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

ADA LAGI ANJING GILA YANG COMMENT 1ST

Anonymous said... Best Blogger Tips

xyah beli minyak... habis aje... jangan malu jangan segan.... kencing aje lam botol... eh!!! nak beli lah kalau jual.... asap xbau hancing rasanya sebab kalau guna petrol ke diesel ke xde pon bau minyak tu... kan? kan?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...