Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Monday, 11 July 2011

Info : Lelaki yang mengHINA lagu NEGARAKU dalam Facebook semalam adalah PELAJAR UMT??

Mari SERTAI kontest STRESS anjuran AKuStressGiler dan menangi hadiah sehingga RM400 ... KONTEST STRESS akustressgiler PERTAMA
Ingat tak post kami semalam mengenai Lagu NEGARAKU dihina di dalam FB. AKhirnya lelaki tersebut Mohd Farizal telah ditahan selepas Pegawai di UMT membuat laporan yang itu adalah pelajar mereka.

Bharian online
KUALA TERENGGANU: Universiti Malaysia Terengganu (UMT) sudah membuat laporan polis berhubung dakwaan seorang pelajar UMT mengubah lirik lagu Negaraku, menghina Raja dan juga Perdana Menteri di dalam laman sosial Facebooknya.

Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) UMT, Prof Dr Yahaya Ibrahim, berkata laporan itu dibuat oleh pendaftar UMT di Balai Polis Gong Badak semalam.
"Kita serah kepada polis untuk membuat siasatan berhubung perkara itu. Sehingga kini kita tidak tahu sama ada dia mahasiwa UMT atau sudah tamat pengajiannya ataupun orang luar yang menyamar.
"Kita sedar perkara ini semalam dan terus buat laporan polis. Hari ini pendaftar UMT akan memberi keterangan lagi kepada polis berhubung perkara itu," katanya.

Beliau berkata demikian selepas majlis perasmian Simposium Tahunan UMT yang disempurnakan oleh Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Fadillah Yusof.

Turut hadir pada majlis itu Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) UMT Prof Dr Noor Azhar Mohamed Shazili.

Dr Yahaya berkata, penuntut terbabit yang menggunakan nama Mohd Farizal dalam statusnya, mengubah lirik lagu kebangsaan dengan mencerca, mempersendakan lagu negara, Raja Melayu dan juga Perdana Menteri.
Beliau menyifatkan perkara itu sangat serius dan akan bertindak tegas sekiranya terbukti dia adalah mahasiswa UMT.

"Setelah siasatan polis dan jika benar dia pelajar UMT, kita akan serahkan perkara ini kepada Lembaga Disiplin UMT dengan segera untuk diambil tindakan kerana perkara ini (menghina) sangat serius.

"Seseorang pelajar tidak seharusnya membabitkan diri dalam perkara sedemikian. Dia sepatutnya menumpukan perhatian kepada pelajaran dan tidak pada yang lain," katanya.

Sementara itu, Dr Yahaya berkata simposium tahunan itu disertai lebih 500 peserta termasuk dari luar negara seperti Timur Tengah, Eropah dan negara ASEAN.
- BERNAMA




Anda mungkin juga minat ENTRI hot minggu ini :

18 comments:

Jiejah Gorjes said... Best Blogger Tips

bagus!!! kuang ajaq naaa...hidup masih ditaja mak pak dia..dah memandai lupa daratan!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

padan muka..lucutkan jer taraf warganegara..biar dia merempat..dasar tk sedar untung..baik ajar anjing...sekurang2 dia tau hormat tuan sendiri..dari ajar bangkai cmnih..blaja da tinggi..tp bangang tahap lembu gak..

shedameor said... Best Blogger Tips

dia tu cari publisiti murahan je sebenarnya !

Hashira Yusoff said... Best Blogger Tips

hahah...adoi..u sebelah je kot. slamat unisza x de lagi pljar mcm nih..buek malu jo! >.<

izwanyusof said... Best Blogger Tips

kot acccount kena hack ngan member?.. ;D
kat mana2 U boleha da perangai macam ni.. title yang dipegang atas nama Universiti tak menjamin perangai pelajar2nya..masuk U pn masih kena dididik dari segi etika dan akhlak..

Anonymous said... Best Blogger Tips

stress org cam nih..

TA&FA said... Best Blogger Tips

ni yg aku takot kalo kena hack....
kite bukan sape2 pon...tapi kalo kena hack n dia tulis camni...nayo!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

namewei tu ape citer hidup aman damai je siap wat filem yang terdiri daripada pelakon melayu bodoh. kaau aku takdenya nak bkerja sam dengan namewee tuh

Cik Saba said... Best Blogger Tips

adoyai...buat malu je..dkat je kot dgn tmpt aku..=_=

arieff zulkarnain said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
Anonymous said... Best Blogger Tips

ish ish ish..walaupon najib razak tu anjing..tpi pesal lak malaysia jdi mangsa..ish ish ish

stiletto ungu said... Best Blogger Tips

cacat otak bila study lebih..

minoari89 said... Best Blogger Tips

dia tension study jd mcm neh la...reka la lirik lain...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bangang tul la makhluk tu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kasi Potong laaaa

Anonymous said... Best Blogger Tips

a

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku stuju pasl perdana menteri sbb aq pun x ska dia..tp malaysia tanah air aq..dia menghina mcm jak dia ni x mcm setan...
i agree about prime minister cuz i also dont like him to rule our country, but about malaysia he never know who i am.if i c him,i will make him suffer!!!!

mieya mie said... Best Blogger Tips

orang macam nike bgus d buang negara .. biar dya tggl d amazon n di makan ikan piranha ngan anaconda ... aman ..!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...