Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Sunday, 10 July 2011

SEram : Gadis "diCEKIK" tangan MISTERI di Air Terjun

Cuba korang lihat kat gambar ini..nampak tak ada tangan dari dalam air menghala ke arah gadis ini?


SIBU: Penduduk di kawasan rumah panjang di Sungai Nibong, berdekatan  Jambatan Sungai Nibong dekat sini gempar apabila mendapati seorang gadis remaja pengsan setelah mandi-manda di sungai terbabit, petang kelmarin.

Menurut sumber, mangsa yang berumur lingkungan belasan tahun dari rumah panjang berdekatan dikatakan merakam gambar sewaktu mandi manda sehingga muncul satu imej yang me-nyerupai tangan satu lembaga seolah-olah hendak mencekik leher mangsa.

“Setelah mengambil gambar, mangsa terus naik ke tebing dan pengsan sehingga menyebabkan rakan-rakannya yang lain terkejut dan cuba membantunya.

“Melihat mangsa gagal memberi sebarang tindak balas, salah seorang rakannya kemudian berlari ke rumah panjang berdekatan untuk meminta pertolongan,” ujarnya yang enggan dikenali kepada Utusan Borneo, semalam.

Penduduk rumah panjang yang dimaklumkan jelasnya, kemudian bergegas ke tempat kejadian dan cuba memberikan pertolongan kepadanya termasuk menggunakan jampi tertentu.

Menurutnya, sedang beberapa orang penduduk rumah panjang sibuk memberi pertolongan kepadanya, salah seorang rakannya sempat mengimbas gambar yang diambil dengan menggunakan telefon bimbit dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat objek yang menyerupai tangan ‘hantu’ cuba mencekik mangsa kelihatan dalam gambar itu.

“Salah satu tangan ‘benda’ itu terletak berdekatan dengan dagu remaja itu sementara tangan satu lagi sudah berada di tengkuk kirinya dan dilihat seolah-oleh bersedia untuk mencekik mangsa yang sedang berada di dalam sungai tersebut untuk memberikan posenya kepada rakan yang sedang mengambil gambarnya,” ujar sumber itu.

Jelas sumber itu, mangsa kemudian dibawa ke rumah panjangnya dan difahamkan sudah sedar dan keadaannya tidak membimbangkan.

Bagaimanapun katanya, satu upaca-ra ‘ngampun’ mengikut adat lama ma-syarakat Iban akan dijalankan hari ini (semalam) di sungai tersebut bagi me-minta maaf kepada makhluk halus itu.

Bagi mengikuti perkembangan upacara terbabit semalam, Utusan Borneo tidak dibenarkan membuat liputan sama ada mengambil sebarang gambar di kawasan terbabit atas sebab-sebab tertentu bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Gambar ini yang dikirimkan melalui MMS kepada telefon bimbit pemberita Utusan Borneo menimbulkan keanehan apabila tangan makhluk terbabit sungguh ketara dilihat jika ia diperhatikan betul-betul.

Percaya atau  tidak, ia terpulang kepada individu itu sendiri tetapi gambar ini menimbulkan misteri dan ia benar-benar berlaku di kawasan tersebut.

Sungai Nibong yang terletak kira-kira 30 meter dari pusat bandar ini dan terletak di Jalan Nibong-Tada.

Kejadian itu berlaku tidak jauh dari jambatan Sungai Nibong yang terletak di jalan terbabit.
Utusan Borneo turut diberitahu bahawa jalan raya di situ, sama ada sebelum dan selepas Jambatan Sungai Nibong itu merupakan satu tempat yang ‘sangat keras’.
Menurut penduduk di situ, jalan terbabit sudah banyak mengorbankan nyawa manusia yang terlibat dalam kecelakaan jalan raya.

Kata mereka, setiap kemalangan yang berlaku di situ pasti akan meragut nyawa dan jarang yang selamat apabila ditimpa kemalangan di jalan terbabit.

Ada antara mereka menyatakan bahawa banyak pengguna jalan raya yang melalui jambatan terbabit kerap diganggu oleh makhluk halus terutama pada waktu malam.

sumber : Utusan Borneo

14 comments:

Frank Key said... Best Blogger Tips

Seram boih...

Miss Y and Her World said... Best Blogger Tips

mak aii seramnya. kalau betul-betul dia kena cekik camne ek?

Muka Macam Kau? Sorry, Aku Tak Pandang

Mr Rileks said... Best Blogger Tips

woot! real siot...

Anonymous said... Best Blogger Tips

awek tu cun siot...

Zulfikar Hazri said... Best Blogger Tips

apsal aku tak nampak lansung tangan?

Cik Shazreen @ Sha said... Best Blogger Tips

ta nmpak pon=(

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kuku apa tuuuu?

Anonymous said... Best Blogger Tips

menyeramkan..isk..isk....tempat tinggal aku ney pun...bukannya jauh sngat dri sna..saya tinggal di srawak

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku lihat.... 3 jari berkuku pjg... cm kaki ayam plak tp wrna kelabu
@_@

Anonymous said... Best Blogger Tips

awek 2 cun..:P

Anonymous said... Best Blogger Tips

you see what the mind wants you to see. other than combination of reflection of light plus mosaic-ed lady's hair, i see made up story

Anonymous said... Best Blogger Tips

a'ah cm kaki ayam

Ezekiel Collin Crew said... Best Blogger Tips

seram toi ya

Anonymous said... Best Blogger Tips

itu tangan setan tu ..terkantoi pulak setan tu...
sebenarnya tiap manusia tu setan akan buat macam tu kat kita hari hari.cuma kite je tak tak tahu..itu menunjukkan betapa benci nye setan iblis kat kite manusia..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...