Kongsikan Entri Kami

Tuesday 3 September 2013

OMG : Mari Lawat Fulton Market Yang Menjual Makanan Beku Untuk 13 Tahun (10 Gambar)

Mari Lawat Fulton Market Yang Menjual Makanan Beku Untuk 13 Tahun.
Sepanjang 13 tahun Fulton Market ini dibina, pelbagai bentuk glasier dan bentuk-bentuk ais telah terbentuk di dalam kilang ini.  

16 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Fast & first!

Anonymous said... Best Blogger Tips

minyak naik 20 sen pun bising, kalau tahu aku naik 1 ringgit, baru semua orang senyap.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Semakin naik harga dan kos hidup, semakin tidak popular sesebuah kerajaan.

Anonymous said... Best Blogger Tips




Laporan Sinar Harian memaparkan kenaikan harga minyak sebanyak 20 sen setiap liter berkuat kuasa jam 12.00 malam tadi amat menyusahkan rakyat. Jika diimbas kembali janji pilihanraya yang dibuat BN seperti tertera dalam gambar di bawah menunjukkan ramai tertipu dengan janji pilihanraya tersebut.


Tidak sampai 6 bulan selepas pilihanraya Bn merelaisasikan 'endless posibilities' atau kemungkinan tanpa sempadan.

"Amalan boros BN beban rakyat," kata Anwar membalas tweet seorang pengikutnya.

"Protest; poor governance! Ref my Merdeka msg" kata Anwar membalas tweet pengikutnya yang menggunakan nama "@Matt5834."

Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar juga dalam respon balasnya kepada pengguna twitter hanya berkata "Google Multiplier Effects."

Sementara itu, ahli Parlimen Batu Gajah dari DAP V. Sivakumar (igambar) dalam kenyataannya berkata PR telah menjangkakan perkara itu akan berlaku sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Malangnya , 47 peratus rakyat negara ini termakan tipu muslihat BN dan telah memenangkan komponen itu di 133 kerusi Parlimen.

Kenaikan itu jelas Sivakumar terbukti bahawa mereka ini berjaya diumpan oleh BN untuk kepentingan politiknya. Golongan ini telah dipengaruhi dan mempercayai kata-kata manis BN lantang membuat pemilihan yang salah dalam PRU13.

"Mereka ini diberi hadiah yang cukup istimewa oleh Barisan Nasional dengan menaikan harga petrol RON 95 dan diesel sebanyak RM0.20 per liter.

"Saya ucapkan Selamat Menyambut Hari Naik Harga Petrol kepada semua yang mengundi Barisan Nasional dalam PRU13," katanya dalam kenyataan tersebut.

Putrajaya mengumumkan harga petrol RON95 akan naik dari RM1.90 kepada RM2.10 manakala harga diesel pula akan naik dari RM1.80 kepada RM2.00.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kecoh..RM0.20 je wei..xrase pon..lain la nek singgit..bodoh2 barua ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous Memang la naik RM0.20. Kw ingt tak mahal ker? ha? .. yala kan awak org kaya .

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xda otak..20sen seliter..klu beli 50liter dh brp beza ngok?tu skali isi..klu sebulan isi 4kali,dh brp bezanya@!!!cko or bodoh..sendiri xda otak.biul..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xda otak..20sen seliter..klu beli 50liter dh brp beza ngok?tu skali isi..klu sebulan isi 4kali,dh brp bezanya@!!!cko or bodoh..sendiri xda otak.biul..

Anonymous said... Best Blogger Tips

woi bangang lahanat! klo mahal jgn isi 4 kali la bahalol!~ isi sekali aja! kepala bapak kau tak ajar matematik ke dulu! lenkali suruh bapak main pakai kondom!
abah kau 4 kali!

Anonymous said... Best Blogger Tips

babi pak hang sume telur kasi anjing gigit.. woof3

Anonymous said... Best Blogger Tips

teloq pak hang, hang sendiri gigit !
tu pon kalo pak hang ada tloq la!
abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

hdp nk snang tpi kdekot,,,, nk minyak murah ko g amek cankol,paip n kpala paip ko g gali tlaga myak kt blakang mah ko... klu x jumpa ko amek aip tu ko libas abah ko sb bagi bka x bek kt mak ko smpai lahirkan anak bongok lg bodo upe lu

Anonymous said... Best Blogger Tips

1. Perdana Menteri menaikkan harga petrol RON 95 dan diesel sebanyak 20 sen bermula dari hari ini. Kenaikan ini secara lazimnya akan menyebabkan kesan gandaan drastik kepada harga barangan dan perkhidmatan yang pastinya membebankan masyarakat khususnya golongan marhaen dan kelas menengah yang telah sedia tertekan dengan peningkatan kos sara hidup yang tinggi.

2. DPPM kesal dengan tindakan kerajaan yang mengambil jalan mudah untuk mengurangkan kebergantungan subsidi dan defisit negara, dengan memindahkan beban tanggungan subsidi petrol dan diesel kepada rakyat keseluruhannya, tanpa mengemukakan langkah yang konkrit untuk meningkatkan pendapatan negara dan menghentikan ketirisan dalam perbelanjaan kerajaan.

2. Kenyataan seperti “kenaikan harga minyak boleh ditampung dengan peningkatan BR1M”, “orang berkereta besar boleh menampung kenaikan harga minyak”, “kenaikan harga minyak tidak akan memberi kesan yang banyak kepada harga barangan” ternyata merupakan alasan yang merendah-rendahkan kebijakan masyarakat dan mencerminkan sifat elitis kepimpinan negara yang tidak lagi dapat menjiwai nurani rakyat.

3. Anggaran penjimatan RM 1.1 billion untuk 2013 dan RM 3.3 billion untuk 2014 (hatta RM 10 billion sekali pun!) dari pemotongan subsidi petrol/diesel ini tidak memberi makna sekiranya perbelanjaan fiskal negara tiris dengan keborosan, rasuah dan ketidakcekapan. Maka untuk siapa penjimatan ini ?

4. PM hanya dilihat mengitar semula kenyataan bahawa kerajaan akan mewujudkan mekanisme subsidi yang lebih spesifik untuk manfaat masyarakat miskin. Hakikatnya perkara ini sudah disebut-sebut sejak kenaikan harga minyak pada tahun 2008 lagi tetapi apakah mekanisme tersebut? Selepas bertahun, kerajaan masih gagal memikirkan strategi mapan untuk melaksanakan aspirasi ini. Maka sepanjang tempoh itu, apakah yang dilakukan oleh Kementerian Kewangan sebenarnya?

Anonymous said... Best Blogger Tips

5. Memang benar kejatuhan nilai ringgit sehingga 7 peratus memberi tekanan kepada surplus akaun semasa negara. Memang juga benar konflik di Timur Tengah menyumbang kepada ketidaktentuan harga minyak. Tetapi keputusan ini menunjukkan kerajaan gagal belajar dari pengalaman. Seharusnya krisis ekonomi 1998 dahulu dan krisis-krisis ekonomi yang menyusul selepas itu telah mematangkan kerajaan di dalam membuat jangkaan senario bagi menyediakan pelan kontingensi fiskal yang lebih berhemah dan bukannya terus “potong sana-potong sini”.

6. Dianggarkan dengan kenaikan 20 sen seliter, tambahan kos untuk mengisi penuh tangki minyak kereta 1.5 cc adalah sekitar RM25 seminggu, bersamaan tambahan RM100 sebulan atau tambahan RM1200 setahun. Nilai tambahan kos ini adalah bersamaan nilai BR1M 3.0 yang dijanjikan dalam manifesto BN.

7. Dewan Pemuda PAS Malaysia mendesak Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak membatalkan pengumuman kenaikan harga petrol RON95 dan diesel sebanyak RM 0.20 sen berkuatkuasa semalam.

8. Pembatalan tersebut haruslah juga disusuli dengan pembentangan sekurang-kurangnya tiga alternatif lain untuk dipertimbangkan oleh rakyat bagi tujuan meningkatkan hasil dan seterusnya menambahkan penjimatan akaun negara.

9. Daripada menaikkan harga petrol RON95, adalah lebih baik kerajaan bertindak tegas terhadap pelaku rasuah termasuk mereka yang mempunyai kedudukan dan jawatan penting dalam kerajaan. DPPM menganggap rasuah menjadi punca ketirisan wang negara sehingga kerajaan tidak mampu menampung subsidi untuk rakyat. Dianggarkan nilai keitirisan wang negara ekoran aktiviti rasuah berjumlah berbilion ringgit. Rasuah juga menjadi punca integriti negara semakin merudum di mata rakyat bahkan di persada antarabangsa.

10. DPPM juga mendesak agar kerajaan menaikkan pembayaran royalti dari syarikat minyak antarabangsa seperti SHELL, Petron, BP dan lain-lain. Langkah ini berkesan bagi meningkatkan pendapatan negara disamping mampu menampung subsidi minyak kepada rakyat. DPPM yakin, syarikat-syarikat gergasi minyak antarabangsa mampu membayar dengan jumlah yang ditetapkan kerana keuntungan mereka setiap tahun berlipat kali ganda. Tindakan ini bagi mengelakkan kerajaan terpaksa menaikkan harga minyak sebaliknya memikirkan alternatif menyelamatkan wang rakyat.

11. Pada masa ini, referendum rakyat adalah satu keperluan. Sikap kerajaan meletakkan bebanan ekonomi terus ke bahu rakyat adalah satu kesilapan selepas kegagalan kerajaan menguruskan ekonomi dengan lebih pruden tanpa mengambil kira aspek perancangan prioriti perbelanjaan dan sikap boros yang keterlaluan.

12. Sesungguhnya keputusan menaikkan harga petrol dan diesel ini adalah petunjuk bahawa kerajaan sudah kebuntuan idea untuk menyelamatkan ekonomi negara.

NASRUDIN HASSAN
Ketua Pemuda PAS Malaysia
Merangkap Ahli Parlimen Temerloh

Anonymous said... Best Blogger Tips

parti ambil rasuah-parti ahlak rosak- parti angkatan rusuhan- parti alim rock- parti akan rebah-

Anonymous said... Best Blogger Tips

parti abah kau!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...