Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Sunday, 10 June 2012

Serius : Plat Milik Sultan Johor 'WWW1' Dipasang Pada Satria Neo (3 Gambar)

Kereta nasional, Proton Satria Neo menjadi pilihan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, untuk diletakkan nombor pendaftaran WWW1 bernilai RM520,000 yang dimenangi baginda dalam bidaan baru-baru ini.

Selain membanggakan kerana Proton menjadi pilihan, keputusan Sultan Ibrahim itu juga menamatkan teka-teki mengenai kereta manakah yang bakal menggunakan nombor pendaftaran termahal itu memandangkan baginda mempunyai beberapa koleksi kenderaan mewah.

Pada masa yang sama, keputusan baginda itu juga dilihat satu tamparan hebat kepada Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang cuba mempolitikkan isu nombor pendaftaran berkenaan.

37 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

first gg.com

Anonymous said... Best Blogger Tips

terbaek laaa nieee,,,
ade anugrh first kee,,

Adeq said... Best Blogger Tips

no plat lagi mahal dari kerete

zuyrie said... Best Blogger Tips

Apa yang nak dibuktikan..kerje sia2..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tekananya akuuuu ngn benda2 mcm ni

faiz fakhirin said... Best Blogger Tips

apa nk buat..Cinta 115 tahun

Anonymous said... Best Blogger Tips

I dun see any issue here... It is up to the owner to decide the car he prefer, why so many ppl wanna critics on these issue?

Anonymous said... Best Blogger Tips

to anon 08.15, this is a democracy place, so we have a rights to critics.

amilism said... Best Blogger Tips

aku dah jumpa selain dari neo ni.yang ni korang rasa mana plak?

laksamana sunan said... Best Blogger Tips

ngarut tul ler sultan johor ni..ala takat bida mahal2 guna wit rakyat beli no mahal gitu baik wit tu guna utk kegunaan rakyat johor terutama yg masih lg ditahap kemiskinan.sepatutnya sultan ni berjiwa rakyat bkn nyer senang2 abiskan wit rakyat bg tujuan yg x mendatangkan sebarang faedah..berlajar la terima teguran jgn ego x bersebab.pihak yg setuju dgn anda x semestinya ikhlas..Allah murka pd pembaziran yg melampui batas.sahabat setan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

laksamana sunan, duit tuanku bida tu pun pegi kat kerajaan semula.. so, any issue? takde.. lagi pun, tuanku sendiri ada logo eksklusif. kalau dia tak pakai WWW1 ni pun, baginda masih ada logo baginda untuk buat plat. google dulu.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Beliau adalah sultan johor...klu agak2 x suka dengan tindakan beliau jgn jejak kaki ke johor...johor adalah tanah dia..duit dia...rakyat dia....setiap keuntungan adalah milik dia..tiada org ada hak bersuara....ini adalah tanah melayu..klu nak jd kan mcm negara lain..sila2 la keluar dari negara ini...

Anonymous said... Best Blogger Tips

XPERLU PERTIKAIKAN TINDAKAN SULTAN JOHOR KAMI!!
KAMI SEBAGAI RAKYAT JOHOR SGT MENYAYANGI SULTAN KAMI!!

faainna said... Best Blogger Tips

laksamana sunan,agaknya kau xtengok berita kot..Sultan Johor ni dia langsung tak guna duit rakyat utk beli apa yg dia nak..duit rakyat johor akan masuk ke yayasan johor..dia pon ada bisnes die sendiri..duit tu die gain dengan titik peluh die..aku bukan orang johot tapi at least buat research sebelum nak tuduh2 orang sebab takut jadi fitnah..taubat la ye :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

TETAP 1 PEMBAZIRAN.

nora kz said... Best Blogger Tips

duit dia lah.. suka hati dia lah.. jgn nak jeles.. dia ada kuasa.. klu dia nk minx free pon boleh.. tp Sultan Johor tetap pemurah... so dia beli... ok.. titik... :P
x payah nk busuk ati sgt..

nora kz said... Best Blogger Tips

duit dia lah.. suka hati dia lah.. jgn nak jeles.. dia ada kuasa.. klu dia nk minx free pon boleh.. tp Sultan Johor tetap pemurah... so dia beli... ok.. titik... :P
x payah nk busuk ati sgt..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Setuju! X payah nk busuk ati sgt...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jatuhkan Monarki,

Angkat Republik!

Anonymous said... Best Blogger Tips

semua bangang sultan lg bangang ingat no plat tue bleh bt kete jd kebal ke..g mampos

laksamana sunan said... Best Blogger Tips

anymous..faainna dan nora kz..korang ni nk kata bodoh kang marah tp tu ler gelaran aku nk bg kat korang ni..mane u all tau dia guna wit sendiri? takat wartawan tulis kt paper pon mudah percaya sgt.hasil mane dia dpt wit byk2 klu x gelaran dia sultan tu.1 lg ada berlajar sejarah x? sultan yg kat johor tu pon asal usul bkn dari golongan raja pon..so rajin2 la telaah cikit yah berlajar sejarah ni penting sbb bru kite tau asal usul...1 lg ada yg komen lau x suka jgn dtg johor...ehhh.. x ingin pon sbb johor ni dh ler sume barang mahal pastu maksiat melampaui sgt...1 lg era zaman sekarang ni sistem beraja dh x relevan pon.abiskan wit rakyat jer.mkn tanggung hidup mewah.darah raja ker atau rakyat sama jer...Allah pandang taqwa dn iman bkn gelaran..pingat tu nnti di iring smpai ke kubur jer x di bawa bersama...

siti nurbaya said... Best Blogger Tips

aku sokong sgt dgn saudara laksamana sunan ni..betoi kata nyer mmg keterunan sultan johor skrg ni adalah berasal dari keterunan bendahara.aku ni guru sejarah sbb tu aku tau..1 lg kite org islam mane leh pcaya pd nombor2 ni sbb leh bw pd syirik.org cina nk abis duit sbb nombor2 ni lantak mereka lah..ada aku kisah..ni x org islam dn melayu..tegar ker melihat anak bangsa sendiri susah sedangkan anda sanggup beli nombor plat giler ni mahal2..takat satria neo lak tu..ingat ALLAH dtgkan bala ni mcm2 cara dek pembaziran dn riak anda nnti bumi johor dilanda musibah..org johor ni taat x bertempat.taat lah pd ALLAH dn ibubapa bkn pemimpin boros gini..wallahualam..

nora kz said... Best Blogger Tips

halo2.. sy org johor okey... dan sy keje di gomen johor ok.. n korang yg patut wat research dulu n jgn nk busuk hati...yg sebuk ckp sultan johor mkn duit rkyat tu ko dh ada bukti ke? meh dtgkn bukti aku cabar korg..jgn nk ckp jk pandai...nk kutuk bagai tp xtau hujung pangkal...mmg islam haram percya pd nombor... ko ada baca ke sultan johor beli nombor tu sbb dia pecya nombor tu bwk tuah? xde kan? so jgn nk ckp syirik berceramah mcm ko rasa yakin ko tu dh jd ahli syurga..sape yg kisah pun ko nk kisah atau x? Sultan johor x susahkn ko punnnn... huhuu.kesian... busuk hati... g sucikn hati dulu.. br leh ceramah kat org... pasal asal usul plk korg pun tau x asal usul korang? so.... tepuk dada tnye diri sndiri... jgn nk heboh sebuk ckp sjarah asal usul org... sedangkn asal usul sdiri pun masih bertatih nk cari.. bersihkn hati dulu sblm nk ceramah kn org.. n paling penting.. smua org xde yg sempurna...okey laksamana sulan n siti nurbaya... peacee.... :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

tetap satu pembaziran. Kesederhanaan adalah ciri Islam sejati.

peacemaker said... Best Blogger Tips

rilex ler sume..nape nk marah2 dn gaduh pasal isu ni..sape pon berhak bg komen kan? aku x masuk mane2 pihak just nk tanya kalian cikit ek..lau org kutuk@hina sultan nape cepat nk melenting ni..tp tanya diri anda skrg lau org hina umat islam,bunuh sesama islam dn menghina agama islam per tindakkan korang.isu murtad sbb terjadi skrg ni ada u all kisah.mane baitulmal@ ketua agama islam kite prihatin.senang2 gereja@ badan agama lain beri bantuan hingga mereka tertarik dn akhir nya tukar agama...bg aku sultan ni nk wat per lantak dia la..cuma dlm khutbah jumaat x yah ada la ruang sebut nama dia tu.baik doakan negara@ umat islam sejagat jer...amin

Anonymous said... Best Blogger Tips

APE LA KORANG BANGGE SANGAT DGN SULTAN YG HARTA NYE DIPINJAM KN OLEH ALLAH, APE LA KORANG SAYANG SANGAT DGN SUME SULTAN SEDANGKAN MUHAMMAD SEBELUM WAFAT PUN SEBUT : UMAT TI, UMAT TI, UMAT TI... (UMAT KU..3X).... DA..DA...DA.. G SMBUNG KEJE..

Anonymous said... Best Blogger Tips

sunan.jaga bahasa anda ye.saya ingatkan lagi sekali.tolong jgn nk buat rakyat johor yg aman damai ni jd huru hara.kalau xsuka jgn tgok or just diam je.clear?

LaKsAmAnA SuNaN said... Best Blogger Tips

fuck ko la nk ugut2 aku..aku berani kerna hal yg benar..idup mati aku hanya pd Allah dan agama Islam yg ku sayangi..ingat la tuhan dan sedar la sebelom terlambat sbb pas ni aku dh malas nk komen2 lg..kat syurga x tulis pon ko rakyat johor,perak or mane2 pon masuk syurga tp yg beragama islam jer..assalamualaikum..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bila kita bagi komen yang nampak tidak menyokong sikit pasal pembelian plat tu,dikata busuk hati..sedangkan orang cuma cakap itu pembaziran,tetap kata busuk hati.. toing3...

Anonymous said... Best Blogger Tips

LOKE..LIKE..LIKE..... SAYANG NABI MUHAMMAD KITA, CINTA ALLAH..... KASIH AGAMA KITA.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

sebenanya diorg tu jelezz... xdpt no plat tu.... xya la nak be dengki2.... konon ngaku hidup/mati kerana allah... tp bahasaa.... masyaAllah.... sudah2 la tu... bia la sultan johor tu bederma 1/2 juta... xper.... xkemana... utk negara gak.... kita jaga diri la... berbahasa indah la kita.... salam alaikummm.....

Wina Eugenia said... Best Blogger Tips

@laksamana sunan

Pertanyaan kamu, hasil mana dia dapat duit banyak2: sultan johor mempunyai banyak tanah, memiliki banyak saham dan menjalankan bisnes beliau sendiri dan pendapatan beliau adalah jutaan. Oleh kerana itu, semua duit yang diberikan sebagai sultan dan putera mahkota johor diberikan kepada yayasan2 mereka untuk diberikan kepada rakyat. Beliau mungkin bukan berasal dari keturunan Raja tetapi keturunan beliau sudah diangkat menjadi raja oleh masyarakat zaman dahulu. Bagi saya, sistem beraja adalah amat penting bagi orang Melayu kerana sistem beraja akan memastikan kedudukan tinggi orang melayu di Malaysia. Jikalau duit yang digunakan oleh sultan itu hasil dari perniagaannya sendiri, itu hak dia untuk menggunakan duit itu menurut caranya. Dalam isu membeli no. plat kereta separuh juta, saya rasa tidak akan menggugat iman dan takwa. Kubur lain-lain, jika kita tidak mampu menegurnya secara lisan, doakanlah beliau daripada mengkritik, raja atau rakyat yang penting kedua2nya sama melayu, sama bumiputra, sama-sama Islam, kita bersaudara. Jika ingin tegur, tegur dengan hemah. Dia sultan kami, kami tidak menyembah beliau sebagai tuhan tetapi kami hormati beliau.

Wina Eugenia said... Best Blogger Tips

@Anonymous Kami tidak sayangkan dia kerana harta, kami sayangkan dia kerana tanda hormat. Menghormati sultan kami tidak perlu menggadaikan iman dan taqwa dan saya tidak lihat sebarang isu untuk mempertikai rakyat menghormati sultan mereka

Wina Eugenia said... Best Blogger Tips

@Anonymous Jangan lupa juga, Nabi pesan pada kita, hormati pemimpin. Dia melakukan tindakan yang salah, tegur menggunakan cara yang betul. Hormati pemimpin, sayangkan Nabi, Kasihkan agama, cintakan Allah

temingat said... Best Blogger Tips

ala org johor dn kaki bodek jer sokong sultan johor mane2 setan ni wat pepun..kena penampor ngan bapak dia dulu pon xper..sayang kata nyer..nk hormat pemimpin tgok juge la mcm ner..lau takat konvoi motor pastu membazir bukan2 baik x yah.perhati x kalian muka org2 mcm gini xda cahaya keimanan muka sombong jer..puiih...

Anonymous said... Best Blogger Tips

memang benar kubur kita lain2, tapi kalo ko dah mati esok siapa yang nak tanam mayat ko? or mayat ko pandai golek2 sendiri masuk kubur? cakap macam pandai jer si wina ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

duit bapak anuar tu patut ko pertikaikan, mana dia dapat duit nk bayar lawyer kes dia, mana dia dapat duit nk buat himpun haram
Sultan johor ni keturunan raja laut, sultan melaka x pernah pon anggap kerabat raja laut ni sebagai hamba diorg, dia ada sepakatan sesama diorg...
jgn kata kt org la, tgk diri sendiri, ko pon bazir jugak, kenapa ko beli kereta sdgkan ada kaki bule jalan. ada lg kenderaan paling murah, basikal
kenapa ko beli tv, internet sdgkan bende tu x penting.. jgn ckp kt org..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...