Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 3 November 2012

OMG : 500 Ekor Kucing Berjaya Diselamatkan Dari Menjadi Lauk (5 Gambar)


XUZHOU - Polis di bandar ini, dalam wilayah Jiangsu, di timur China menghalang sebuah lori yang membawa 500 ekor kucing untuk dijadikan hidangan eksotik di restoran-restoran tempatan, lapor akhbar Telegraph semalam.

Polis mengarahkan lori terlibat supaya berhenti apabila menyedari kenderaan tersebut memiliki nombor plat luar wilayah.Mereka kemudian menyoal pemandu lori tentang haiwan yang dibawa selepas terdengar bunyi mengiau dari bawah plastik penutup kargo tersebut.

"Arnab," jawab pemandu tersebut.

Namun, kenderaan itu sebenarnya membawa beratus-ratus ekor kucing yang diletakkan di dalam puluhan sangkar besi. Sejak beberapa tahun lalu, permintaan daging kucing di selatan China meningkat dengan bekalan haiwan itu diperoleh dari seluruh China.

Daging kucing akan dicampurkan bersama daging ular untuk dimasak sejenis hidangan tempatan istimewa yang digemari penduduk tempatan. Undang-undang China tidak melarang rakyatnya menjual kucing kerana haiwan itu tidak dianggap sebagai harta benda milik keluarga.

Pencuri kucing biasanya memperoleh bayaran 10 yuan (RM4.90) untuk seekor kucing yang dijual kepada orang tengah.

Berikutan pemandu lori berkenaan tidak melakukan sebarang kesalahan, pihak polis membeli kargo tersebut pada harga 3,500 yuan (RM1,723) selepas berunding selama tiga jam dengan pemandu terlibat.






p/s : Giler ke apa makan kucing... 

Sumber : Here

22 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

100 000 000 000th

Anonymous said... Best Blogger Tips

007

Anonymous said... Best Blogger Tips

sian tgk muka kucing2 tu...dh xde mkanan sgt ke smpai nk mkn kucing!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kucing sedap la wei, ko makan ayam tu tak kesian pulak....

Aku_skandallxxx said... Best Blogger Tips

babi tol....dah kehabisan babi ke???

Anonymous said... Best Blogger Tips

siannye...

tp yer la.. kalo kiter boleh makan ayam, arnab, unta, itik, burung, dorang pikir apsal dorang takleh nak cube kucing lak. (tp kiter muslim takleh la sbb haiwan berkuku dn gigi tajam.)

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

takde gambar kucing tu kena sembelih ke?

Anonymous said... Best Blogger Tips

anonymous 20:20 sbb ia tulis kesian punyer psl la ye xmkn kucing..dye mkn aym psl d xksiankn aym..aoyaiiiiiii...kalu kita sembelih lembu terbit rse ksian..kita xleh mkn lembu tu..ae paham

Anonymous said... Best Blogger Tips

nk jln paling simple ikt je cara islam...ni jer yg terbaik...

CaTzMeOW said... Best Blogger Tips

waaa ap nie mkn kucing...kalo bg mkn kucing x pe la jgk..cian kt meow2 to..huhu sy seorg pecinta kucing...sgt sdh bila bc story cmnie...sob2

ben xii said... Best Blogger Tips

gedik sial komen atas aku ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

makan taik r oi..berlambak stok

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian kucing tu , dahlah comel

Anonymous said... Best Blogger Tips

bgi aku sekor la..x pyh makan!

BILA KALI TERAKHIR KORANG BELI SELUAR JEANS Levi's®

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mkn je la RIMAO besor ckit TALANGONG,..

Anonymous said... Best Blogger Tips

catzmeow,,awak lapar x???

chenta said... Best Blogger Tips

Sedih lh... Kesian tok muka kucing tug

are din said... Best Blogger Tips

:(

Anonymous said... Best Blogger Tips

woi , babi china sial pukimakkkk ! eiiii pantrang aku kalau org seksa kucing ni babi babi . nak je aku goreng driver lori tu babiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii .

Anonymous said... Best Blogger Tips

bagi mkn kucing kurap nk tk?

ct khadeeja said... Best Blogger Tips

Ya ALLAH..mnusia xde perasaan!jwbla kt akhirat nnti..
Cmne snggup bwt kt binatng yg secomel cmtu..
Kejam!!
Ya ALLAH..kau turunknla malapetaka yg dasyat tuk pnyeksa binatang2 yg xbdosa ni..amin..

Anonymous said... Best Blogger Tips

cina memg kucing makan pgi buat jemput2 ptg buat lempeng..hahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...