Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 6 June 2012

Cool : Inilah Wajah Terkini Waris Mahsuri..Wan Aishah (6 Gambar)

Ini adalah wajah terbaru keturunan ketujuh Mahsuri, Wan Aishah Nawawi

Wan Aishah masih nampak cantik walaupun mengenakan solekan tipis dan dia kini jua bertudung.

Dia berkahwin dengan jejaka pilihannya, Alee Tongyon kira-kira dua tahun lepas.
Alee adalah seorang usahawan muda industri pelancongan.

Alee merupakan rakan sekampung Wan Aishah sejak kecil.


Pasangan ini bagaimanapun mula rapat sejak Wan Aishah memasuki universiti dan mengikat tali pertunangan.

Wan Aishah, adalah anak sulung daripada dua beradik kepada pasangan Wan Nawawi Wan Hashim seorang pemandu tut-tut dan Sumaini Karim, pekerja hotel.

Genealogi

  • Mahsuri
    • Wan Agim
      • Wan Hakay
        • Wan Hussein
          • Wan Hasheen / Chern Yayee
            • Wan Nawawi / Suwan Yayee
              • Wan Aishah / Sirintra Yayee
Ibunya Wan Sumaini binti Karim / Sunee Doomlak juga keturunan Mahsuri.


Wan Aishah menjadi idola rakyat Malaysia sekitar awal 90-an apabila kisahnya berjaya dijejak Persatuan Sejarah Malaysia cawangan Kedah yang kemudian disusuli Ekspedisi Melawat Phuket anjuran majalah Al-Islam pada 1998.

Ketika itu Wan Aishah baru berusia 12 tahun. Sejak itu berita mengenai penemuan waris generasi ketujuh Mahsuri itu tersebar luas terutama di Thailand dan Malaysia.

Penemuan Wan Aishah menamatkan sumpah Mahsuri ke atas Pulau Langkawi yang menjadi padang jarak padang tekukur sejak tujuh keturunan Mahsuri yang silam.

Ekoran penemuan itu, Utusan Melayu (M) Berhad mengambil daya usaha menjadikan Wan Aishah sebagai anak angkat dan mengatur beberapa program berkaitan sejarah moyangnya Mahsuri di Malaysia.

Antara yang paling menarik ialah Minggu Pengisahan Mahsuri di Pulau Langkawi yang mendapat sambutan hangat pelancong dalam dan luar negara.

Wan Aishah pernah melanjutkan pelajaran di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) tetapi cuma untuk tempoh setahun dan kembali menyambung pelajarannya di University of Bangkok dalam jurusan komunikasi.

24 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

.

Anonymous said... Best Blogger Tips

admin giler sexs

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st ke

Aku_skandallxxx said... Best Blogger Tips

sapa ni? sapa mahsuri?? x kenal pon....org malaysia ke??

zeeck said... Best Blogger Tips

admin delete la gambar die time xpakai tudung...y gambar 1st skali tu..kan die da pakai tudung...hormat means respect..

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodo ko 'Aku_skandall'..

Anonymous said... Best Blogger Tips

oh yeahh

Anonymous said... Best Blogger Tips

wow...
fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap

-mr.fapson-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bodohh ko aku skandal..xyah dok msia ko..g jd keling parya keje kuli batak lg elok..

Anonymous said... Best Blogger Tips

main main main main main main

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku skandal bkn org Malaysia, dia org indon sbb tu dia xtau sejarah, jng salahkn dia

Anonymous said... Best Blogger Tips

si skandal_xxx tu bangang xtau sejarah.... dia org tibet, makan taik jerr..... bodoh bengong tu laaa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Aku_skandallxxx hahaha kesian, abis la ko lepas nih...... Boooooooov !!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous Ooowww org Indon rupernyer si skandal ni ..... keekekeke

azri said... Best Blogger Tips

@Aku_skandallxxx duk malaysia x tau sejarah mahsuri..baik ko gi mati!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

I rase pompuan ni layak tuk kutip sampah kat bukit bintanQ..haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

bukan dia lah.....yang sebenarnya juara miss pahang 2010..kan dia dah ckp dia keturunan 7 mahsuri .........lolz

-billy fecren

Anonymous said... Best Blogger Tips

mahsuri tak ada anak mana datangnya keturunan?????

Anonymous said... Best Blogger Tips

Adalah, kau yang buta sejarah, mesti spm dapat F9, Mahsuri meninggal dunia sempat meninggalkan seorang anak pompuan.

Ady Prestorika said... Best Blogger Tips

Apa pasai la org ats too ngorr, huee pak mung mahsuri miss pahang. Kakakakah, len kali hang mai la langkawi noh, p tgk tempat2 mahsuri kat sana. Bejlan bg bnyak sikit, kembangkn ilmu. Sathuk, sathuk!

Aphique Lacrymosa said... Best Blogger Tips

mulia sgt ke manusia ni sampai nk dijadikan anak angkat Utusan Melayu,program itu ini,blah blahhhbla bla bla?melayu mmg xleh lari dr khurafat dan kepercayaan karut.klu btul Langkawi jd padang jarak padang tekukur pn,bkn sbb sumpah mahsuri tp sbb Allah yg takdirkn.

Anonymous said... Best Blogger Tips

entahlah...tapi,pompuan-2 cun lah!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Memang takdir Allah tentukan. Maknanya masa tuh Allah dah makbul doa Mahsuri sebab sumpahan Mahsuri bukan sebarang sumpahan tapi doa hamba Allah yang telah dianaiya. So pengajarannya ialah jangan menzalimi orang lain sebab doa orang teranaiya senang sangat Allah nak makbul. Salah satu contoh kisah keruntuhan kerajaan Abbasiyah yang diserang oleh tentera Mongol kerana sebelum tuh kerajaan nih berlaku zalim terhadap rakyatnya yang bukan Islam jadi yang bukan Islam nh pun berdoa pada tuhan orang Islam. Habis hancur kerajaan Abbasiyah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Orang mula tidak tahu kisah-kisah teladan Melayu hanya tahu layan drama Melayu ntah apa-apa salah 1 tanda warisan Melayu & tradisi Melayu tidak lama akan ditelan zaman. Cerita Cinderella lah, Snow White lah, sejarah yang orang Barat Yahudi reka sampai masuk buku teks sejarah tuh tahu pulak, kan.. Habislah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...