Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 8 April 2013

Serius : Hukuman Gantung Dijalankan Di Khalayak Ramai Di Kuwait (5 Gambar)


Kuwait untuk pertama kalinya telah menjalankan hukuman mati dalam selepas 6 tahun yang lalu pada 1 April 2013 yang lalu. Terdapat tiga banduan atau tahanan yang menjalani hukuman gantung tersebut iaitu seorang warganegara Pakistan, seorang warganegara Arab Saudi, dan seorang lagi tidak mempunyai apa-apa kewarganegaraan.

Ketiga-tiga mereka telah didapatikan bersalah atas kesalahan membunuh. Pesalah warga Arab Saudi, Faisal Al Oteibi didapati bersalah kerana membunuh seorang lelaki warga Arab Saudi. Pervez Ghulam, pesalah yang berasal dari Pakistan didapati bersalah kerana membunuh pasangan suami isteri warga Kuwait. Manakala, Dhaher Al Oteibi, pesalah yang dikatakan berasal dari Arab Saudi dan tidak mempunyai sebarang berkewarganegaraan telah didapati bersalah kerana membunuh isteri dan kelima orang anaknya.

Hukuman mati di Kuwait pada kali terakhir telah dilaksanakan pada tahun 2007. Catatan hingga sebelum hukuman mati ini dilaksanakan adalah sudah lebih 40 orang yang dijatuhkan dengan hukuman mati termasuk seorang wanita yang didapati bersalah kerana membakar sebuah bangunan pada tahun 2009 yang membunuh 57 orang.

Pemerintah Kuwait sengaja menayangkan proses pelaksanaan hukuman gantung di khalayak ramai pada kali ini untuk memberitahu bahawa tidak ada proses toleransi dalam  menegakkan kedaulatan undang-undang di negara teluk tersebut.


p/s : Apa pendapat korang?

Sumber : Here

26 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

harus!!! yes 1st..

Anonymous said... Best Blogger Tips

......

Anonymous said... Best Blogger Tips

boleh mengurangkan kadar jenayah....biar org bfikir....stuju kalo ada kt malaysia..lgi bgus kalo hukuman nie dikenakan thadap perogol...

Anonymous said... Best Blogger Tips

sptutnye m'sia dah lame buat...kadar kes jenayah kat Negara kita dah xleh nk dibendung.hari2 kes rompak rogol bunuh, mcm2 lagi..

Anonymous said... Best Blogger Tips

malaysia WAJIB buat!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

HUDUD!!!!!!

shida said... Best Blogger Tips

fuh...scary...
kalo wat kt msia best jgk...
kurang la jenayah~~

Anonymous said... Best Blogger Tips

Laksanakan hukum Allah...sape tolak hukum Allah maka kafirla mereka..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Buat dulu la kt kelantan. kalau betoi la nik aziz tu pejuang hudud, buat je kt kelantan. setiap negeri mempunyai hak kuasa dlm penggubalan undang2 negeri masing2. xperlu la nk berdalih slah kerjaan persekutuan. itu nama nye hipokrit.

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku melayu and aku sokong DAP!!! hidup guan eng!

Anonymous said... Best Blogger Tips

setuju. kalau tau bagus sgt diri tu, sehidup korang mustahil la korang xpenah mencuri kan. Hudud kan?!! potong tgk tgn sendri. syg tgn sgt, cube potong jari je dlu. ade bran?

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh anon atas ni..hudud bukan mcm tu..dia tengok jenis atau nilai ssuatu brg tu..Islam tu adil..bknnya potong sesuka hati..dah x tau tu jgn dok bt pandai..wajib buat hudud ni sebab hukum Allah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

korg klu xnak hudud jgn dok atas bumi Allah la ko pegi dok tmpat lain..bumi n alam smesta ni utk org2 y patuh pd Allah saje..ingt diri lg pndai pda tuhan ke...klu dh pndai sgt g wat dunia sndiri la..ngok betol..

Anonymous said... Best Blogger Tips

masih ada yg menolak hukum Allah ke? jahilnya mereka..

Anonymous said... Best Blogger Tips

xde sape2 yg menolak hukum hudud bro, korang ckp sebagai org bawahan senang la, bwt 2 bwt ni..kalo korng yg berada di ats, ade perancangan yg perlu di uruskn, mungkin satu hari nti akan terlaksana gak hukum allah ni.. jgn suka2 nk kafir kn org bro.. salah cara nk menegakkan agama kita yg mulia ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

MENOLAK hukum dgn TIDAK MAMPU melaksanakan hukum besar bezanya.
Ambil contoh org yg lumpuh, adakah dia menidakkan hukum solat sambil berdiri atau dia TAHU DAN AKUR solat sambil berdiri tu rukun wajib tapi dia TAK BERKEMAMPUAN lalu dibuat secara baring. Adakah kita mentafsirkan dia kafir kerana 'menolak' solat cara berdiri? :)

-ameba

jack ham said... Best Blogger Tips

kalau takut jangan buat salah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

apakah yang dimaksudkan dengan tidak mampu itu??? bolrh terangkan x?

Anonymous said... Best Blogger Tips

nik aziz pernah nk bt hudud dikelantan masa mahadeath jd pm tp mahadeath x bg & istihar darurat jk dikelantan jika kelantan bt jg jd sbb tu kelantan x buat hudud

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mahadeath dh pencen dkt 10taun kot?awat xbuat2 lg

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahahahaha..jawapan yg terbaik dr anon ats ni..ye tak ye gak kn, np tak bwt gak..
btl ckp anon 07:53

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ntah! Bongok anon 19.25. Ko igt kalo ko curi chocolate 50 sen trus ko kena ptg tgn ke? Die tgk jugak nilai n reason ko mncurik. Bkn suke2 nk potong. Sblum ckp pk dlu.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh

Anonymous said... Best Blogger Tips

sape???

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku setuju jika ini ada nas dan hadith

Anonymous said... Best Blogger Tips

mcm mana plak boleh nak isytihar darurat kalo hudud dilaksanakan di kelantan?
darurat tu apa?

apa kaitan?
nak kata kelantan dlm 'emergency'?
emergency ape?xde komunis...xde bom...xde pengganas
tetibe nk darurat.

main jawab jer ko ni kan?
sebelum nk tegakkan hudud...jangan memfitnah!
nak tegakkan hukum Allah swt...ikut dulu laranganNya..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...