Kongsikan Entri Kami

Monday 8 April 2013

Rare : Ikan Jerung Berkepala Dua Pertama Di Dunia (3 Gambar)


Journal Biologi Ikan melabelkan penemuan seekor anak jerung berkepala dua adalah yang pertama di dunia selepas seorang nelayan di teluk Mexico menjumpainya pada 2011.

Dipetik MailOnline, menurut saintis Universiti Negeri Michigan (MSU), Amerika Syarikat, anak jerung itu dijumpai di dalam rahim jerung dewasa susulan insiden tumpahan minyak di kawasan gerudi minyak Deepwater Horizon.

Pengimbas MRI mendedahkan anak jerung ini memiliki sistem hati dan perut berlainan tetapi berkongsi badan serta ekor. Jerung Yu adalah spesies tunggal jerung yang menyerang manusia selain ia amat popular di kalangan nelayan kerana sifat agresifnya.

Penolong profesor perikanan dan hidupan liar MSU, Michael Wagner berkata, hidupan akuatik berdarah panas itu berkemungkinan mati selepas dilahirkan.

"Kebanyakan haiwan yang dilahirkan berkepala dua tidak akan hidup lama sejurus dilahirkan dan dalam kes ini, anak jerung ditemui nelayan mati ketika ditemui," katanya sambil mengakui bangkai anak jerung itu kini disimpan di jabatan sains marin di Kolej Komuniti Florida Keys.



p/s : Kuasa Allah.. 

Sumber : Here

5 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

MasyaAllah, hebatnya

Anonymous said... Best Blogger Tips

Salah najib n co tukar kjaan

Terrence Chiew said... Best Blogger Tips

Salah najib.hidup DAP

Anonymous said... Best Blogger Tips

hello ahli pkr semua.....plis ,,,jangan hina umno lagi....nanti macai macai panas bontot....biar jer dorang...nanti pru kita semua pastikan pkr menang....nanti klau kita ejek dorang ...nanti ada orang ckp pkr jahat....so lepas ni kita diam je...saya pon sokong pkr

-billy fecren

Anonymous said... Best Blogger Tips

Rakyat Malaysia dimomokkan bahawa setiap sesuatu yang salah dan setiap kegiatan maksiat adalah berpunca daripada fitnah UMNO. Walhal tiada satu pon penafian peribadi oleh pemimpon yg terlibat itu sendri tetapi berakhir dengan statement 'saya serah kepada peguam saya'.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...