Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 27 February 2013

Info : Adakah Ikan Menjadi Masin Apabila Minum Air Laut? (2 Gambar)


Pernah tak korang terfikir.. Ikan minum ke tak? Sebab kan dia dah dalam air.. Baca kat bawah ni.. 

Walaupun ikan hidup di kelilingi air namun ia tetap memerlukan air untuk minum. Ikan yang tinggal di laut menggunakan air masin sebagai sumber minuman. Namun begitu, ini tidak bermakna ikan menjadi masin akibat tabiatnya meminum air laut.


Ini kerana semasa ikan minum air laut ini ia mampu mengasingkan garam daripada air laut yang diminum. Kelebihan ikan adalah ia mempunyai sejenis sel kumuhan klorida yang dikenali sebagai‘ioncytes’ di dalam insangnya. Ia akan bertindak aktif untuk mengepam keluar garam daripada badan ikan. Ikan akan merasa dahaga jika ia tidak minum. Malah ikan akan mati kekeringan jika tidak minum walaupun ia hidup di dalam air!

p/s : Harap dapat bagi pencerahan... 

Sumber : Here

23 comments:

naim harun said... Best Blogger Tips

hehe

naim harun said... Best Blogger Tips

ada yg kedua?

naim harun said... Best Blogger Tips

aku ketiga....... :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

ak keempat kot...

Anonymous said... Best Blogger Tips

am no.5!!... yahoooo!!!!hahahhahahahahhaha!!! thanks 4 the info!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

aq pulak yg kelima......

Anonymous said... Best Blogger Tips

shit..lambat...pulakk..xpelah..aq yg keenam

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalu cmtuh aq yg ketujuh lahh

Anonymous said... Best Blogger Tips

ermm..aq yg kelapan :)

Rina JB said... Best Blogger Tips

Rina pun tak tahu la siapa yang curi duit tabung abang zack..
setahu rina petang tadi tabung tu ada dekat atas almari abang zack.
rina pun pening la pikirkannya.

Anonymous said... Best Blogger Tips

alaaaaaahhh..nevermind...nine !! :D

Anonymous said... Best Blogger Tips

yeahh !!! skurang2nye top 10 !!

Anonymous said... Best Blogger Tips

nak jugak lah ...11
tq2

Anonymous said... Best Blogger Tips

Apa kejadah abung plak nie? org cite psal ikan, cibai btl ..

Anonymous said... Best Blogger Tips

AKU YANG PALING HANDSOME!!!!

naim harun said... Best Blogger Tips

Aku rasa info pasal ikan ni tak betul. Salah sama sekali. Kenapa ikan masin tawar walau dia tinggal kat laut masin. Sebab... ikan ni lepas ditangkap akan sentiasa ditawar. Dari pelabuhan ke pemborong, dari pemborong ke penjual. Dan akhirnya dari penjual ke pembeli harganya akan sentiasa ditawar-tawar. Tu pasal ikan tu tawar. Cikgu aku cakap lah bukan aku cakap. :D

Anonymous said... Best Blogger Tips

Terbaikkkk! Bhahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau masin camne plak? sebab mulut kau masin ke

Anonymous said... Best Blogger Tips

yg ni x salah kerajaan plak ke..? hahhaaa

Anonymous said... Best Blogger Tips

inilah post yg paling neutral sekali.. xde sape nk sebut tukaq kerajaan.. bagus2

Anonymous said... Best Blogger Tips

Babi politik dah mati.

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

hehehe!


AMARAN:BERHATI-HATI KETIKA MENAIKI PENGANGKUTAN AWAM!
SADIS: GAGAL BERSETUBUH KERANA ZAKAR TERLALU BESAR!
BUAH PELIK YANG BERKALIMAH NAJIB!

Anonymous said... Best Blogger Tips

saya ada soalan lg,ikan tk rasa pedih ka bukak mata dalam laut?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...