Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Monday, 30 April 2012

Fakta : Wikipedia, Buku Paling Tebal Di Dunia (2 Gambar)

Biasanya, kalau buku setebal 300-400 muka surat pun dah rasa malas nak baca, cuba bayangkan kalau korang baca buku Wikipedia yang setebal lebih 5000 muka surat yang dihasilkan oleh Rob Mathew ni, agak-agak memang tak buka langsung kan? Buku ini mempunyai segala maklumat ringkasan artikel daripada Wikipedia yang telah dicetak..Buku ini mempunyai ketinggian kira 47.5 cm dan mempunyai lebih 5000 muka surat..
Menurut Rob Mathew, walaupun buku ini tebal, ia hanya mempunyai pengisian sebanyak 0.01% peratus daripada seluruh artikel di dalam Wikipedia..
p/s : Kalau semua info dalam Wikipedia dibukukan, agak2 tebal mane ek? 

Sumber : here



7 comments:

jgn klik name sye.. plsss.. said... Best Blogger Tips

bkn main tebal o.O

Anonymous said... Best Blogger Tips

Penat nak angkat ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

0.01% = 47.5cm
100% = 475000cm / 4750m / 4.75km

0.01% = 5000 pages
100% = 50 000 000 pages

Anonymous said... Best Blogger Tips

bagus anon atas ni tlg kira...

Cr4ZyNooB said... Best Blogger Tips

hahah tq anon 15:07 sbb tolong kira. byk tu mo baca 50 juta m/s walaooo!

In My Heart said... Best Blogger Tips

tu laa...klaw 0.01% pon dh tebal ni...ni kan 100% pengisian...fuhh..mmg tebal gilos beb!

Anonymous said... Best Blogger Tips

pembaziran kertas.. haha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...