Kongsikan Entri Kami

Monday 5 September 2011

Panas : Gejala Murtad dan Penghinaan Agama Islam Di Malaysia


Untuk post ni aku nak share dengan korang tentang gejala murtad yang berlaku kat Malaysia pada masa sekarang.. Sekarang ni golongan-golongan apostates ni semakin berani dalam memperkembangkan ideologi mereka kepada orang awam melalui media elektronik iaitu internet. Korang boleh check sendiri la dah berapa banyak website dan page facebook even Youtube yang telah dibuat khas untuk memperjuangkan golongan murtad ini. 
Okay, bagi pendapat aku, jika mereka ni nak murtad, diam-diam sudah la. Itu hal korang dengan Allah... Tapi jika secara terang-terang mengaku murtad pastu dengan bangganya mengutuk agama Allah ini, itu suatu perkara yang harus diambil tindakan.. Aku tau setiap agama ada menyuruh untuk respek agama lain. Dan post ini bukan untuk menyalahkan agama-agama lain. Aku sekadar nak share tentang bahayanya isu ini dan gelaja murtad yang semakin berleluasa di negara kita sekarang... 
Dekat bawah ni aku ada tinggalkan link untuk korang tengok sendiri website, facebook page, akaun youtube dan twitter yang digunakan untuk menghina agama Islam dan memperjuangkan gejala Murtad.. renung-renungkan...






Korang boleh baca artikel pasal gejala murtad dekat sini :



p/s: Aku hanya share.. korang baca dan judge sendiri.. Adios~~


Terima kasih kepada kawan aku yang memberi aku info tentang ini iaitu Firdaus Zainal. 


6 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku dh baca dah ttg makcik hajjah tu..skrang nie smua orng dah thu sape betine tu...muka pun dah mcm rupe org barat dah...org klu dh tak thu nak bersyukur gtu la jdinye...

Anonymous said... Best Blogger Tips

taknak baca benda2 begini. takut saya klu iman cepat terpesong huhu

Anonymous said... Best Blogger Tips

Alu tak setuju dengan komen admin "kalau dah murtad diam-diam sudah la".Sebab kalau Allah nak timpa bala,bukan kat org yg murtad je,tapi dekat semua.Sebab mmg tanggungjawab kita sebagai org Islam tegur menegur sesama sendiri dan jika kita tau jiran kita,kwan kita dah sesat ke ape,kita bwak die balik ke jalan yang benar sebab dakwah itu adalah tanggungjwab semua umat Islam,bukan tanggungjwab ulama saje.

Anonymous said... Best Blogger Tips

astafirullah....
semoga aku sntiasa dalam islam, dan mati dalam islam..

Anonymous said... Best Blogger Tips

sepatutnya kerajaan lebih beri penekanan trhadap gejala murtad ni.. ini x! asyik dgn pilitik je, tiap2 ari bukak je tv politik, bc paper utusan je politik.... sume politik... aiiyoiiii..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Unscientific Malaysia bukan website murtad. Ia agak kritikal terhadap isu-isu agama tetapi ia tidak berpihak pada sesiapa. Semua benda boleh dibincang di situ. Kebetulan topik agama agak relevan di negara ini, sebab itu ia asyik muncul di UM.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...