Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 29 September 2013

Sejarah : [Video] Inilah Lagu Asal "Tanggal 31" Nyanyian Ahmad C.B


Bagi yang tak tahu, Lagu Tanggal 31 nyanyian Sudirman bukanlah versi asal. Lagu ini adalah ciptaan dan nyanyian Ahmad CB pertama kali dirakamkan pada tahun 1957 khas untuk menyambut kemerdekaan Malaya. Kemudian pada era 80-an Sudirman merakamkan kembali lagu dalam album patriotik Abadi.

Pencipta dan penyanyi asal lagu ini ialah Ahmad C.B. atau nama lengkapnya Ahmad Chass Barra (Chass dibaca Khas).

video

Sumber : Here

8 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ooooooooooooooooooooooooooooooo,,,,, bru tau.... 1st

Anonymous said... Best Blogger Tips

bangang! aku dah lama tau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

sudirman mmang kaki ciplak....ada lagu gereja dia ciplak bt lagu dia sendiri....aptb....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lagu greja sape nk nyanyink ciplak spatah lg.... xda stsil tjerit2 dh mcm pe cm knr rasuk... syok lg lagu doremon.... anon 05:17 mak ko pelacur....automatik ko anak haram... pg myanyi kt greja ko laaaaantoi

Anonymous said... Best Blogger Tips

barra barra barra...berre berre berre.. pun dia cipta

Anonymous said... Best Blogger Tips

suke2 je tuduh sudirman tu.. x baik tau... btw sudirman mati kena hiv ke???

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau mati time menutuh lubang vacuum cleaner!

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh lah anon 00:35 ni. bodoh nak mampos. bodoh macam taik babi.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...